Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-04-13 18:41:04 följande:
    Hehe! Ja, varit inställd på ÄL-sex så länge nu!

Är också lite orolig för att jag aka få tillbaka min mens tidigt trots amning... Fått tillbaka mina "vanliga" flytningar efter avslaget slutade och det sedan var rätt torrt någon vecka. Hoppas på låååång tid utan mens nu ett tag ju!

Ni som fått barn och helammat tidigare, hur länge dröjde det för er innan ÄL och mens var tillbaka?
    Min kom tillbaka efter nio månader sist, skönt...
  • Mildamilda
    LillLouise84 skrev 2015-04-13 18:52:03 följande:
    Jag helammade förra gången och fick tillbaka mensen inom några månader. Jag hade hoppats på längre tid utan, eftersom de flesta kompisar var utan ca ett år efter fl. Det är nog väldigt olika.

Hur länge hade du avslag? Jag börjar tröttna på mitt nu efter tre veckor. Det minskade ett tag men ökade igen. Förra gången höll avslaget på i 6 veckor smile4.gif
    Här är en till som är less på avslaget... Känns så ofräscht. Fyra veckor imorgon. Tror jag hade sex veckor förra gången också.
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-04-15 15:03:43 följande:
    Jag hade tur och lillasyster somnade i babysittern så jag hann både bädda rent i alla sängar, plocka disk, dammsuga, vika tvätt och göra i ordning mellis. Men då är man ju så knäpp så när hon vaknade efter det kände jag mig som världens sämsta mamma för att jag la ner henne och inte spenderade varje minut med henne i famnen. Hur störd får man bli?
    Och så kallas det "föräldraledig" : ) kom ihåg att vila lite själv också...
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-15 20:21:52 följande:
    LillLouise84 skrev 2015-04-15 20:08:50 följande:

Vi hade också en superstrulig dotter som första barn. Hon sov 3 timmar per natt och bara 20 minuters powernap på dagarna. Vi höll på gå sönder av trötthet. Men det går över, jag lovar. Nu 1,9 år senare sitter vi med en lillebror som sover hyfsat och allt flyter mycket bättre. Allt löser sig, snart har ni glömt allt jobbigt och kan njuta. För allt blir bättre. Jag håller tummarna för att ni får ordning på mat och sovning.

Det är himla skönt att höra sånt här! Tack :)
    Håller med detta, känns himla skönt att veta att det hår över och oftast kan man skratta åt det efteråt. Fast jag känner mig inte speciellt skillad som förälder nu fast det är andra gången - det är ju en annan person med ett annat temperament som man ska lära känna...
  • Mildamilda

Jag har cirka 5 kg att gå ner, skulle behöva minska min dagliga chokladdos... Men jag blir så hungrig och sötsugen av amningen. Var inte alls sötsugen under graviditet. Tips på bra, smidig mellanmål som mättar? Efter mitt första barn hade jag tre envisa kilon kvar under hela första året. De försvann samtidigt som sonen fyllde ett, jag blev magsjuk och slutade amma. Tror kroppen "höll kvar" de extra kilona för amningens skull.

• Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-15 22:36:58 följande:
    Jag är en sucker för mejeriprodukter, så mina bästa mellanmål är :

Keso + äpple + kanel

Keso + banan

Kvarg/yoghurt + bär och lite nötter

Smoothie på mjölk, kvarg, frukt/bär och kanske ett ägg.

"Smoothie" på juice, banan och riven morot. Eller juice hallon, ingefära och riven morot.

Eller för all del grovt bröd med ost, skinka och paprika - om man inte undviker bröd :)
    Tack för tipsen! Keso hade jag glömt bort...
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-04-16 06:06:18 följande:
    Chiapudding. Kan smaksättas med kakao så du får en lättare övergång. Lite som nyttig chokladpudding.
    Testat det en gång det blev inte så bra. Ska testa igen med kakao i!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-16 01:29:16 följande:

Nattens motion: Knappt 30 minuters promenad (2km) ute och ca 4000 pilatesbollsstuds inne.

Sen har jag googlat recept på nötbotten. Tänker att man måste kunna göra en god kaka på typ nötter och dadlar, fortfarande fett och socker, men bra fett och fruktsocker.

Det finns nån kladdkaka som man gör på svarta bönor, har ej provat, men hört av andra att det var gott.
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-04-16 08:44:37 följande:

Jag vet inte vad det blivit med mig men jag äter och äter hela tiden nu! Frukost kl.6 och nu vid 8 smällde jag i mig en hel portion gröt och nu äter jag frukt och kakor;)

När jag fick de andra två barnen hade jag verkligen NOLL aptit under de första veckorna. Nu håller jag på att hungra ihjäl hela tiden, igår åt jag lunch redan 9.30 för att jag var så hungrig. Och så HÄLLER jag i mig minst 1,5 liter vatten om dan.. Jag som HATAR vatten i vanliga fall.

Hoppas det visar sig på vågen också:)

Det låter ju jättebra! Jag har också superaptit och törstig. Fast jag vill helst inte gå uppåt ; )
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-16 10:42:54 följande:
    Låter väldigt intressant! Men jag misstänker att svarta bönor är gasbildande?
    Just ja det är det nog...

Pina colada chia lät gott, du får rapportera sen. Annars tänker jag mig att ha i mkt saker som frukt, bär och nötter gör det lite lättare att äta. Men då är det inte lika smidigt längre.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?