Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu somnade Isak efter typ 15 minuters amning/snuttning, före det var det en paus på tio minuter då jag tog en dusch med 45 minuters amning före. Och före det drygt en timmes amning. Så typ två timmar amning på två och en halv timma... Normalt? Känns som han mest snuttar, tyvärr fattar han inte grejen med napp : /

• Mildamilda
    LillLouise84 skrev 2015-05-21 08:04:52 följande:
    Vi hade bestämt innan dottern att hon inte skulle ha napp (mest för att farmor tjatade att vi inte fick) så jag fick agera napp dygnet runt, så jobbigt. Men tillslut så fick jag henne att ta nappen så jag i alla fall kunde äta och duscha igen. Så nu började jag introducera napp redan på bb.
    Det skulle va väldigt skönt om han tog nappen... Vi började prova vid två veckor och i början tog han den och sög på några gånger. Sen har det gått sämre och sämre men jag fortsätter att prova då och då...
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-05-21 06:22:02 följande:
    Vi har det likadant! Igår var en sån dag då det inte gick att lägga ner henne en enda minut utan att hon blev ledsen.. jag försöker gilla läget och tänka att det bara är en sån dag och så bunkrar jag upp med dricka och fika i soffan och släpper alla måsten.

Kvällarna består av amning från typ 18 och tills vi lägger oss.. ser även då till att ha allt jag behöver innan jag sätter mig så jag kan sitta i lugn och ro. Det är mest snuttande och inte så mycket amning men det är ju helt normalt har jag läst:)
    Skönt att man inte är ensam! Det kanske inte håller på så här så länge heller?
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-05-21 09:19:27 följande:
    Men gud vad duktig du är! Jag äter fortfarande mycket godis (kolasnören), och när jag försöker vara duktig och undvika socker får jag så vansinniga sug på kvällen att jag antingen bakar en kaka, eller äter en halv korv mandelmassa.

Ett tag gjorde jag kokosbollar på nötter och dadlar, det funkade rätt bra, kanske skulle göra det igen.
    Håller med om att det var väldigt duktigt, lilllouise! Och Kpax: jag lider också av starkt sockersug äter choklad varje dag...
  • Mildamilda
    Vikkan333 skrev 2015-05-22 10:03:54 följande:

Första vägningen idag sen jag började med viktväktarna. Minus 1,3 kg!! Hoppas verkligen det fortsätter såhär. Och tro mig när jag säger att jag inte gått hungrig. Handlar mer om att jag gjort lite nyttigare val ( men åt big mac och co. härom dagen. ) :)

Ikväll blir det kyckling i pitabröd med tzatziki här hemma.

Vad äter ni ikväll?

Panerad fisk potatis gräddfilssås : )
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-05-22 20:22:16 följande:

Känner mig både imponerad av och avundsjuk på er som är ifrån era små ibland. Här skulle det aldrig funka! Hon äter så pass ofta och är så beroende av mig så jag vågar mig inte iväg på längre turer än 10 minuter.. sambon kan absolut trösta men bara korta stunder, sen är det bara morsan som gäller och så vill hon som sagt gärna äta rätt ofta. Det är jättemysigt och jag njuter egentligen av att vara den enda som kan göra henne riktigt nöjd..men ibland vore det skönt att kunna få fara och handla utan henne och utan att behöva stressa ihjäl mig för att hon inte ska hinna skrika sig blå innan jag är hemma. Får vi bara hem nån napp som hon accepterar kanske det blir lättare:)

Känner som du, men jag vet att det kommer gå över. Ser fram emot att kunna ta min stora pojke och göra något själv med. Och att ta en shoppingtur alldeles själv...
  • Mildamilda

Nån som har tips på bra mössa till de små? Tycker det är jättesvårt att hitta mössa som sitter bra dvs över öronen men inte över ögonen...

• Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-05-24 10:33:54 följande:
    Nä, mössor är helt omöjligt. Hade en fin tunn stickad mössa från Newbie med knyt under hakan, men han rör sig så mycket när han sover i vagnen att knytet blir livsfarligt - skär in i halsen på honom. Nu har vi en helt vanlig mössa, men den har han istället över ögonen hela tiden :-/
    Samma här... Har också en sån från newbie som sitter dåligt. Har även testa hm, åhlens. Huvudet växer ju rätt fort också. Funderar på att pröva hjälmmössa i bomull från pop...
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-05-24 16:49:29 följande:

Blir så trött på mig själv! När Selina bara sover små 5 minuters-lurar på dagarna önskar jag inget hellre än att hon ska få sova ett ordentligt pass.. inte för min skull utan för hennes skull.

För två timmar sedan la jag ner henne sovande i vagnen, då hade hon redan sovit en kvart i bärselen. Hon sover än! Tror ni jag njuter och tycker att det är bra? Givetvis inte!

Istället håller jag på att flippa ur.. går till vagnen hela tiden. Hon är väl inte för varm? Hon har väl inget över ansiktet? Hon har väl inte bajsat? Hon ANDAS väl? Blir hispig och undrar om något är fel.. är hon sjuk?

Varför inte bara låta henne sova och inse att bebisar har sovdagar?

Isak har också sovdag idag, han somnade strax före tolv och vaknade inte förrän nu vid fem!!! Fem timmar!
  • Mildamilda
    Mullan skrev 2015-05-24 11:40:38 följande:
    Lucas har den med luftballonger på från newbie, den tycker vi funkar bra :)

Det finns massa grupper på fb med folk som syr mössor och dregglisar annars :)
    Vet du vad en sån grupp heter?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?