chikita124 skrev 2014-10-12 13:40:06 följande:
Har aldrig hört att flytningar kan va fostervatten jösses vart får ni alltifrån???
Njut i stället allt kan man inte påverka..
flytningar hör till alla graviditeter. ..
Tror man kan oroa sig för att det läcker fostervatten för att flytningarna inte är sig lik. De är ju som vatten nu under graviditeten och allt som man inte känner igen kan göra en orolig :) speciellt om det är ens första graviditet.
(äckligt-varning) ;)
Men för er andra som är oroliga har jag läst att till exempel då man sätter sig upp på morgonen kan de rinna ut rejält med dessa vattniga flytningar som samlats under natten. Det är jätte vanligt och jag är med om det i princip varje dag.
Men tänker ta upp det med min bm till veckan bara för att få lite mer styrka i det jag nu skriver :)
Jag trodde i v.24 under min första graviditet att det var fostervatten för det var så otroligt mycket och vattnigt. Men fick komma in och kolla och så var inte fallet :)
Förresten har jag sett att clearblue har kommit med fostervatten-tests-trosskydd.
Enligt mig oroar det mer än gör nytta då det kommer ut som reklam om det bland annat här på familjeliv. Oroar man sig mycket så kontaktar man väl sin bm.