• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    Astilbe skrev 2014-10-10 11:59:27 följande:

Ska till frisören i dag och slinga och klippa håret men läser allt möjligt på nätet om att det antingen är eller inte är skadligt för barnet. Någon som vet lite mer?

jag frågade min barnmorska och hon sa att det inte är farligt men att håret kan reagera annorlunda på färgen.
    Så när jag gick till min frisör så sa jag detta. Då sa hon att ja det som kan hända är att färgen inte biter lika bra, så hon lät den sitta några minuter extra, blev jättesnyggt. Och inga problem.

• JhjärtaK
    tovemaja skrev 2014-10-10 09:17:10 följande:

blir lite orolig när jag läser om era bebisars aktivitet... varit kolugnt i veckan trots att jag kände lördag och söndag... hoppas allt är bra med Plutt! RUL på onsdag och börjar bli nervös. Speciellt eftersom jag kände UVI tendenser i natt och inte har möjlighet att besöka MVC förrän på måndag :(

Jag har känt lite i några dagar och sen blev det helt lugnt i en vecka men var på UL i förrgår och de hoppar runt där inne fast utan att jag känner det. Är säkerligen samma för dig.

Kan du inte gå till en vanlig VC och lämna in ett urinprov där?
  • Teresiat

Tovemaja. Du behöver inte oroa dig.. Det är snarare ovanligt att man känner innan v 19-20. Som någon skev ovan, den har jättegott om plats än så länge i magen :) + att de sover ju mest. Läste ngn stand att de är vakna endast en liten stund per timma när de är så små..

• Skumbollen
    tovemaja skrev 2014-10-10 09:17:10 följande:

blir lite orolig när jag läser om era bebisars aktivitet... varit kolugnt i veckan trots att jag kände lördag och söndag... hoppas allt är bra med Plutt! RUL på onsdag och börjar bli nervös. Speciellt eftersom jag kände UVI tendenser i natt och inte har möjlighet att besöka MVC förrän på måndag :(

Jag håller med övriga, inget konstigt alls, när jag väntade sonen kände jag inget före vecka 23. Kände inte utanpå före vecka 25 typ. Han var en lugn bebis hela graviditeten som mest bökade och tryckte runt. Jobbigt att vänta såklart. Känner inget med denna fisen än heller, vecka 18 nu.

Finns det inte hemtest för uvi?
  • snö 81
    Teresiat skrev 2014-10-10 13:39:51 följande:

Tovemaja. Du behöver inte oroa dig.. Det är snarare ovanligt att man känner innan v 19-20. Som någon skev ovan, den har jättegott om plats än så länge i magen :) + att de sover ju mest. Läste ngn stand att de är vakna endast en liten stund per timma när de är så små..

Precis, de sover mest. Och just den där lilla stunden de är vaken ska man sitta eller ligga i ett läge att man känner nåt.
  • tovemaja

tack för alla lugnande svar! Kom en liten kick förut... v.20 idag, är ju helt overkligt! Ang. uvi så fick jag remiss så kan sticka inom sjukhuset och lämna i helgen om det blir värre.

• Astilbe
    KarinIngrid skrev 2014-10-10 12:23:21 följande:

jag frågade min barnmorska och hon sa att det inte är farligt men att håret kan reagera annorlunda på färgen.
    Så när jag gick till min frisör så sa jag detta. Då sa hon att ja det som kan hända är att färgen inte biter lika bra, så hon lät den sitta några minuter extra, blev jättesnyggt. Och inga problem.

Tack för svaret! Vågade gå dit och som tur var blev håret varken grönt eller orange... Min frisör sa samma som din barnmorska.
  • sommarstad
    tovemaja skrev 2014-10-10 14:28:25 följande:

tack för alla lugnande svar! Kom en liten kick förut... v.20 idag, är ju helt overkligt! Ang. uvi så fick jag remiss så kan sticka inom sjukhuset och lämna i helgen om det blir värre.

Va skönt att du fick känna en liten kick :)

Jag tänker mig att barnen redan har olika personlighet och därmed rör sig olika redan nu i magen. En del är mer livliga och en del lugnare.. Sen ska du inte heller glömma att det skiljer veckor mellan oss i tråden även om vi är beräknade i samma månad. :)  Så ingen idé att oroa sig bara för att andra känner mer eller mindre :)

Hoppas uvi:n blir bättre
  • Kpax
    sommarstad skrev 2014-10-09 20:58:09 följande:

Lite för att inget är hundra procent innan barnet har födds. Eller ja,med pojkar så är det ju väldigt säker och vi har ju med egna ögon sett "saken" så konstigt skulle det vara om det inte var en son. 

Sen har vi  har släktingar som inte vill veta utan de vill överraskas och gärna för oss. Känns dessutom lite småroligt att ha en liten hemlighet. De flesta i våra bekantskapskretsar har vetat men inte velat berätta så det känns nästan självklart hos våra vänner att även om man vet så berättar man inte. Jag vill dessutom vill jag att om nån vill köpa presenter innan så vill jag inte att de redan ska köpa saker efter kön utan att de köper könsneutrala saker. 

Okej då förstår jag! :)
  • sommarstad

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?