• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Madelia
    sommarstad skrev 2014-10-10 19:43:46 följande:

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

Visst har vi börjat fundera lite för att det är kul att se vart man står och diskutera namn fram och tillbaka, men tror inte vi kommer komma fram till några/något bestämt innan bebisen är ute. Men visst samlar man på sig favoriter och vi har väldigt många fler tjejnamn än killnamn vi är överens om.

Eftersom vi inte fick veta kön på RUL måste vi ju dessutom ha lite förslag av varje sort:) men det känns väldigt mysigt att prata namn tycker jag på nåt sätt :)
  • Misty W

Förlåt att jag svarar så sent.. Jag fick 18/3 på senaste mensen, men fick 16/3 på kuvtestet.

Känner mig bara så "icke gravid" eftersom mina 2 tidigare graviditeter va hemska med illamående & foglossning, sjukskrivning osv så livrädd att nått är tokigt (även om det såg bra ut på kub)

JhjärtaK skrev 2014-10-06 19:11:48 följande:

Tror att det är ok att göra RUL i vecka 21 men lite sent känns det allt. Dock kan de se desto bättre ju senare man gör RUL men om det skulle vara något allvarligt fel på bebisen så har man inte mycket tid att ansöka om sen abort ex eller ta fostervattenprov. Men den risken är ju minimal verkligen.

Har du och din bm räknat efter senaste mensen eller vet du när du hade ÄL?

• sommarstad
    Madelia skrev 2014-10-10 20:36:42 följande:
    Visst har vi börjat fundera lite för att det är kul att se vart man står och diskutera namn fram och tillbaka, men tror inte vi kommer komma fram till några/något bestämt innan bebisen är ute. Men visst samlar man på sig favoriter och vi har väldigt många fler tjejnamn än killnamn vi är överens om.

Eftersom vi inte fick veta kön på RUL måste vi ju dessutom ha lite förslag av varje sort:) men det känns väldigt mysigt att prata namn tycker jag på nåt sätt :)
    Vi hade jättemånga tjejnamn som vi gillade. I topp låg Saga och Emilia så vi får spara dem till nästa barn och se om vi får en dotter då. 

Men när det kommer till pojknamn så tror jag inte att vi har nåt vi är överens om ett enda. Vi vill ju ha några stycken som känns bra så man har lite att välja mellan när barnet kommer ut. Ska tilläggas att jag har gett extremt många förslag till pojknamn medan maken är väldigt kräsen. Han däremot har gett många förslag på flicknamn men där har jag nekad de flesta. 
  • Chuckiiii
    sommarstad skrev 2014-10-10 19:43:46 följande:

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

Vi pratar namn ganska mycket, tycker det är roligt!

Men. Vi har bara killnamn! Plutten i magen omnämns även oftast som han.

Så det kommer säkert ut en liten tjej!
  • chikita124

Har BF 15 mars o de syns inte ens på mig ännu men allt va bra på kub o RUL. ..

Har mina vanliga byxor ännu trist o mina vänner undra ju så klart var min bebis är o på träningen med va ska du ha barn vart har du gömt den är i v.19 borde synas snart ju....

• sommarstad
    Chuckiiii skrev 2014-10-11 13:23:58 följande:

Vi pratar namn ganska mycket, tycker det är roligt!

Men. Vi har bara killnamn! Plutten i magen omnämns även oftast som han.

Så det kommer säkert ut en liten tjej!

Vi nämnde också lilla mini i magen som han, men det var ju för jag var helt övertygad om att det var en pojk. Och det visade sig att jag hade rätt ;)
  • laila88
    chikita124 skrev 2014-10-11 16:06:10 följande:

Har BF 15 mars o de syns inte ens på mig ännu men allt va bra på kub o RUL. ..

Har mina vanliga byxor ännu trist o mina vänner undra ju så klart var min bebis är o på träningen med va ska du ha barn vart har du gömt den är i v.19 borde synas snart ju....

Jag är i v.17 nu och har också alla mina byxor som jag hade sen innan. Var sjukt svullen fram till vecka 13 ungefär sen försvann allt. lite svullen på kvällen och morgonen innan ja sprungit på toa ;P men annars märks de knappt.

Sa det åt en kompis och hon mmsade en bild på kitty jutbring(kändis) idag som är i v 21 och det knappt syns på henne heller :) bara lite. Vissa får inte magen så fort och vissa får aldrig direkt stor mage. Men i sinom tid får nog både du och jag våra kulor också ;D

Det står ju här och där att det ofta syns på magen tidigare på omföderskor men det gäller nog inte mig längre då min första son är 9 år. Tror till och med jag hade större mage vid det här laget då jag var gravid första gången.
  • Annette79

Är oxå i v17 och syns ingenting på mig just nu... På kvällen syns det men är ju bara maten som tar plats typ!! ;)) Är mitt fjärde barn i magen så det där med att det går snabbare att få mage om man är omföderska stämmer absolut inte på mig :)))

Tycker dock det är ganska skönt att vara så "rörlig" fortfarande ;))

• Pojkmamma01

Om magen syns fort har ganska mycket att göra med livmoderns position och om man varit gravid tidigare..

Det här är mitt andra barn, 7 år sedan jag var gravid sist och är imorrn i v 19 och det både syntes fortare att jag var gravid den här gången och jag kände bebis fortare..

Men det är heller inte ovanligt att inte känna något.. Det är ff full aktivitet i magen..

• mizzidus

Har ni några tips för att lindra ryggsmärtor utan att behöva ta en massa tabletter?
    Värmedyna kanske eller något slags graviditetsbälte? Vad funkar för er?  

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?