tovemaja skrev 2016-08-02 14:54:44 följande:
Nej, du och jag hade ju samma bf och jag "tjuvstartade" med 1 vecka... Så detta är en ny erfarenhet för mig. Inte så farligt än tycker jag! Tid för igångsättning 10:e. Sista BM besöket i förra veckan gjordes en undersökning. Jag var då öppen 3-4 cm och hade 3cm lång tapp (dock långt bak fortfarande).
Hur mår du nu? Vad är du i för vecka?
Ja det var det jag hade för mig, att du tjuvstartade så min väntan blev ÄNNU längre, haha :)
Jag har fått för mig att det är i princip omöjligt att gå över tiden om man fick första för tidigt (om inget varit fel första gången), men vet inte var jag fått det ifrån.
Jag går in i vecka 34 imorgon. Jag tycker det är stor skillnad mellan första och andra rent mentalt. Jag längtar inte lika mycket efter den här bebisen (vilket jag har ångest över, men enligt bm är det väldigt vanligt), jag har fullt upp med att försöka hänga med Josefin med min klumpighet, svettma och tröttma.
Det fysiska känns jobbigare den här gången, säkert mycket för att jag inte tränat en sekund mellan graviditeterna och därför är sämre förberedd. Men samtidigt är ingenting nytt, och jag har inte varit det minsta nojig vilket ju är skönt!