• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91

Bosse väger 10,3kg enl våran vanliga våg hemma. Han äter;

Frukost: 1/2-1 smörgås och mjölk, ibland även lite kokt ägg.

Lunch: 0,75dl mat (om jag gissar mängd - jättesvårt!)

Mellis: en frukt, liten yoghurt, klämmis eller liknande

Middag: samma som lunch

Kvällsfika: 0-220ml välling, oftast kring 150ml.

• snö 81

Går på 5 veckors semester idag , efter två och en halv månads arbete. Känner mig inte lika utarbetad som mina kollegor gör :)
    Men jag känner mig jätterastlös, vi har inga som helst planer för vår semester. Sånt stressar mig medan min man tycker det är jätteskönt...

• ebe91

Nu har vi bestämt namn; Alma Lilian med tilltalsnamn Alma :) tycker det passar bra ihop med Bosse :)

• snö 81
    ebe91 skrev 2016-07-02 13:52:41 följande:

Nu har vi bestämt namn; Alma Lilian med tilltalsnamn Alma :) tycker det passar bra ihop med Bosse :)

Jättefina namn!!
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-06-30 14:54:51 följande:

Hur mycket väger era små nu? Selina har ju inte gått upp sådär jättemycket i vikt sedan hon var 8 månader och vi har ju varit till barnläkaren två gånger bland annat för detta. Tidigare har de trott att det beror på förstoppning men nu bajsar hon varje dag (oftast) men äter fortfarande sådär. Nu har vi fått en ny tid hos barnläkaren plus barndietist i augusti och nu ska vi fylla i matdagbok i tre dagar och skicka in inför det besöket. Det ska fyllas i VÄLDIGT noga, vägas och mätas och hålla på. Ett enormt jobb! Men jag inser ju nu efter att ha fyllt i idag att hon knappt får i sig något.

Frukost (efter 13 timmar utan mat och där sista målet igår bestod av 100ml nyponsoppa): 1/2 rostad med smör, 1 yoghurtbägare (sån från Nestlé som är sockerfri). Lunch: 8 miniköttbullar och en halv liten rund smörgås med smör. Mellanmål: 1 klämpåse med frukt- och yoghurtsmoothie.

Inga jättemängder alltså. Och så rör hon sig jämt. Samtidigt är hon alltid pigg och glad så jag känner ingen större oro.. men jag vet inte!

Walter väger ca 10 (han hade inte kommit över 10 på ett års kontrollen, men det var ett tag sen). Han har storlek 92/98 på kläder och har haft länge. Han är långsmal men äter som en häst. Men vi är väldigt försiktig med vad barnen äter. Minsta möjliga socker.

Frukost; äggröra på ett ägg, en hårdmacka, ett glas mjölk. Eventuellt en portion havregrynsgröt med blåbär.

Mellis: macka, frukt eller klämmis.

Lunch: våran mat och en ganska stor portion.

Mellis: samma som innan.

Middag: våran mat

Ev en banan

220 ml välling
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-07-02 22:56:59 följande:
    Walter väger ca 10 (han hade inte kommit över 10 på ett års kontrollen, men det var ett tag sen). Han har storlek 92/98 på kläder och har haft länge. Han är långsmal men äter som en häst. Men vi är väldigt försiktig med vad barnen äter. Minsta möjliga socker.

Frukost; äggröra på ett ägg, en hårdmacka, ett glas mjölk. Eventuellt en portion havregrynsgröt med blåbär.

Mellis: macka, frukt eller klämmis.

Lunch: våran mat och en ganska stor portion.

Mellis: samma som innan.

Middag: våran mat

Ev en banan

220 ml välling
    Det är så roligt vad det kan skilja i storlek på jämngamla barn, några har storlek 74 och andra 98 :)
    Tage kör strl 86, sen han var ca 11 månader. Men vissa märken, typ H&M, börjar bli smått så det blir 92 från och med hösten när vi ska bunkra upp med nya kläder.
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-07-02 13:52:41 följande:

Vilken sötnos! Och fina namn!

Hur går det för dig nu med två? :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-07-03 06:46:12 följande:

Det är så roligt vad det kan skilja i storlek på jämngamla barn, några har storlek 74 och andra 98 :)

Tage kör strl 86, sen han var ca 11 månader. Men vissa märken, typ H&M, börjar bli smått så det blir 92 från och med hösten när vi ska bunkra upp med nya kläder.

Det bekräftar verkligen att alla är olika. Walters storasyster hade storlek 74 när hon började på dagis vid 16 månader.

Hm har grymt små kläder. Just nu har Walter faktiskt ett par shorts i 74 som ändå är för stora (de är så vida, att han har 92/98 annars är pga längden) båda våra barn har slim varianter på kläder för att de inte ska se ut som tält
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?