BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
ebe91 skrev 2015-10-12 20:15:48 följande:
Jag längtar absolut inte... Trivs jättebra på jobbet, men det är rätt skönt att inte jobba. Jobbar ju som sjuksköterska på en kirurgavdelning och vi hade rätt hög belastning innan jag gick på ledighet så även om det är jobbigt att vara föräldraledig är det inget emot vad man ibland kände efter ett arbetspass. Att gå från jobbet och känna att man inte hunnit det man skulle och att man inte kunnat ta sig den tid man velat till någon är skitjobbig. Hemma behöver jag iallafall inte känna att jag inte räcker till eller att jag inte här läget under kontroll. Jag har vart förbi och hälsat på på avdelningen 3-4ggr sen Bosse föddes, det räcker för mig. Sen har jag två kollegor som jag umgås med lite på fritiden (en är också mammaledig) så får uppdatering om jobbet med jämna mellanrum ändå :) sen har jag bra med sysselsättning som det är nu, går egentligen inte en enda dag utan att vi träffar någon eller så. Och jag har ju åtminstone +40 år kvar att jobba så jag kommer hinna mitt ändå ;)
När jag var föräldraledig med min dotter trivdes jag inte alls på mitt jobb, tyckte att det var jätteskönt att komma bort ett tag, nästan två år närmare bestämt. Då hade jag tre mammagrupper som jag hängde med så jag träffade folk varenda dag.
Denna gång trivs jag jättebra på mitt jobb, nästan alla mina vänner har jag genom jobbet, har inte en enda dagledig person att umgås med. Så dom enda jag träffar om dagarna är barnen och min man. Blir inte så mycket socialt med vänner heller då vi har fyra barn totalt och det alltid är nåt med dom. Som i helgen som var träffade jag knappt min man heller för han spenderade lördag+söndag i en ishall med en av sina stora barn... och jag tig hand om dom tre övriga.
Så för mig känns jobbet som en social dröm ;)