Kpax skrev 2015-10-12 09:10:59 följande:
Jag har hört att de brukar bli lösa i magen vid tandsprickning, men när Josefin fick sina två var hon lös mest hela tiden ändå (eftersom hon nästan bara ammade). Jag kände heller ingen svullnad eller såg någon rodnad på tandköttet, trots att jag verkligen höll koll! Hon hade tuggat och dreglat mycket flera månader när det plötsligt kändes en liten vass kant.
Nu har hon börjat dregla och tugga mer igen, och den här gången verkar hon mer besvärad. Är det nya på gång då, tro? Eller fortsätter de påverkas av de här tänderna tills de är helt utväxta (de är nu ett par millimeter, och det är nog två månader sedan de sprack igenom)?
Igår kaskadkräktes hon, och var även lös i magen. Jag får för mig att jag matförgiftat henne (typ diskat pipmuggen för dåligt, haft plommonpurén i kylen för många dagar eller liknande), men vi har för all del en skitig hund, och Josefin blir ibland slickad på händerna, plus att hon förstås stoppar allt i munnen.
Hon var som vanligt sen, förutom den -vad jag gissar är- tandrelaterade gnälligheten.
Tages första tre tänder kom utan större problem, lite extra dreglande bara. Denna gång när han har tre tänder på G är han supersvullen i munnen, bajsar ruttet, kräks mer, gnällig och sover dåligt. Det kan nog vara så att ibland störs dom mer än annars. En del får ju feber, men inte vid varje tand.