Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-08-19 17:32:54 följande:
    Vilgot fick sitt andra dos av vaccinet i förrgår och hade feber igår. Fast han var ändå pigg och glad så han led inte så av det. Idag är han feberfri. :)
    Min 5,5-åring fick vaccin i förrgår och igår hade hon feber och en ordentlig svullnad på armen, såg ut som en ovanligt stor biceps ;)
    Lite typiskt var det att hon blev "sjuk" eftersom vi planerat att köpa skolkläder och skolväska igår, hon börjar förskoleklass på måndag. Vi hade inte mer än hunnit in till stan innan hon ville åka hem för att hon frös, i strålande sol och 23 grader, då förstod jag att hon nog inte var helt pigg :)
  • snö 81
    anonym81 skrev 2015-08-20 19:28:28 följande:

Hej! Måste bara fråga vad era 4-5 månaders äter?

Jag slutade amma nu när Wilda blev 4 månader, hon fick 2 tänder när hon var 3 månader så der gjorde så j***a ont när hon bet mig. Hon äter ersättning och har bytt ut ett mål till gröt om dagen, och håller på att byta ut ett mål till nu till vanlig mat.

Ersättning till 99,9%. Testar ge lite smakportioner då och då, men han tycker inte om/vill inte ha. Får se hur vi ska lyckas introducera mat alls här :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-08-24 09:45:21 följande:

Ni som fått tillbaka er mens, hur länge blödde ni första gången? Jag vet att den brukar vara riktigare (!), men är det en längre period också? Funderar på att boka ett par enheter blod till slutet av veckan.

Haha, bäst du förbereder vården :)
    Jag blödde som en stucken gris i si sådär 10 dagar. Andra gången blödde jag 8-9 dagar, nästan lika mycket och tredje gången likaså. Nu är jag tillbaka på banan igen, 5 dagar med en dag riklig och resten rätt sparsamma.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-08-27 22:03:54 följande:

Vi ska ta 5-månadersvaccinet imorgon. Planen är att gå på middag med W på kvällen... Vi får väl se hur han mår.

Tage var helt opåverkad igår efter sitt vaccin och sen sov han hela natten :)) Han åt sista målet för kvällen 18.30 som vanligt och somnade strax efter 19, sen sov han fram till 5.40 då han vaknade och ville äta. Efter det somnade han om till 7 :)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-09-01 09:27:07 följande:
    De säger ju att man ska göra det ganska direkt, om inte annat så lär det kanske vara skönt för dem om det kliar? :)
    Oj, Tage fick ju sina första tänder för över en månad sedan men jag har inte ens köpt någon tandborste än :-/
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-08-31 23:05:43 följande:

BVC idag då. 7990g och 69,1cm. Nu har hon sjunkit nästan en hel kurva på vikten, men det var tydligen inte något konstigt.

Efter sprutorna har hon varit väldigt ledsen och gnällig, så hon fick en alvedon och nu har hon somnat. Hoppas hon mår som vanligt igen imorgon, stackars pyre.

Nej, det kan ju inte fortsätta spikrakt uppåt hela tiden :) Minns från när dottern var liten att hon planade ut viktmässigt när jag slutade amma. Hade väl grädde i brösten och maten hon fick istället var inte lika gödande.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-09-01 11:12:30 följande:

Med tårar i ögonen (utan att överdriva) har jag nu lagt ut liggkorgen till vagnen på Facebook köp&sälj.

Inser att det är helt orimligt att den ska stå och samla damm när Selina ändå inte vill åka i den. Går ju inte ha två sittdelar och en liggdel här hemma och att liggdelen ska tappa i värde för varje vecka som går.

Men vilken sorg (töntigt, jag vet!). Stod och tog kort för annonsen och mindes när jag bäddade i den första gången, hur lycklig jag var som fick ha min drömvagn:(

Varför måste ungen växa upp så fort och varför måste det vara sista barnet:(

Usch vad jobbigt!
    Vi kör fortfarande liggdel och det går jättebra. Tur är väl det eftersom jag inte alls gillar sittdelen på våran vagn så den vill jag inte ens ta fram. Vill ha en ny vagn....
  • snö 81

Jag går en långpromenad på minst en timme per dag och Tage är nöjd i vagnen (liggdelen) oavsett om han sover eller är vaken och jag måste säga att jag är förvånad. Med dottern var det typ tvärstopp i liggdelen när hon var ca 4 månader, Tage är nästan 6 månader.
    Jag skulle vilja ha en sittvagn med ergonomisk sits, men samtidigt vet jag inte om en sån funkar på en typ 1,5-åring sen vartefter.
    Vi har en Urban Jungle och den är dels endast framåtvänd när man använder sittdelen vilket inte alls känns bra och dels inget vidare som sittdel rent allmänt. Till dottern hade jag Brio Go och hatade den som sittvagn och så går jag och köper en vagn med samma typ av sittdel denna gång - hur fan tänkte jag?!????

• snö 81
    Kpax skrev 2015-09-01 20:38:53 följande:
    Ergonomisk eller vanlig, det verkar vara olika från individ till individ snarare än från olika åldrar. Det var det jag hittade när jag gjorde research i alla fall. :) Jag valde vanlig för att barnet skulle kunna ligga på sidan också, men jag vet inte hur ofta de gör det i vagn? Och går det ens om de är fastspända??
    Det är säkert olika från barn till barn, men min dotter låg alltid på rygg i vagnen, både i liggdel och sittdel. Samma med Tage nu, när man lägger ner honom i sängen vänder han sig alltid på mage inom två sekunder, men i vagnen ligger han på rygg utan att protestera. Kanske känner dom att det är skillnad på vagn/säng.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-09-02 07:08:07 följande:
    Här rekommenderar de att börja borst direkt en tand kommer. Eller att börja vänja barnet vid tandborsten innan första tanden kommer.
    Vi måste nog köpa en tandborste omgående, här är ju tand 3 och 4 på väg upp...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?