Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SMA87 skrev 2015-07-08 15:51:49 följande:

Ni som ammar och fått mens, eller ni som fött barn tidigare, strulade mensen för er i början? Jag hade innan jag blev gravid en cykel på mellan 28-38 dagar... Aldrig kortare än 28 så länge jag kan minnas...

Jag hade avslag i 10v sedan en veckas uppehåll innan jag fick mens. Nu fick jag mens igen med en cykel på 23 dagar. Har som sagt aldrig hänt mig. Helt utan förvarning också för jag hade jättemycket mensvärk innan sist månad. Nu fick jag ingen förvarning alls...

Sedan upplever jag att lillan inte riktigt är nöjd och brösten känns tomma... Upplevde samma sist vecka jag hade mens. Kan mjölkproduktionen bli mindre under mensen? Någon annan som haft problem med det?

Jag har haft jätteknasig mens, oregelbunden och mellanblödningar. Men nu denna månad har jag sluppit mellanblödningarna och hoppas på någon form av regelbunden cykel snart.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-07-08 14:52:46 följande:
    Jag har också pluggat i örebro och jag saknar staden. Jag är dit minst en gång om året nu. Jag bodde i Vintrosa en bra bit ifrån stan men trivdes. Då hade jag den perfekta kombinationen stan 25 minuter bort och slätten med naturen utanför dörren. Jag har aldrig varit så smal som när jag bodde där för jag var ute och sprang på slätten på kvällarna och lediga dagar, helt underbart.
    Jag bodde i studentkorridor - husen bakom kåren. Väldigt smidigt :)
  • snö 81
    SMA87 skrev 2015-07-08 20:37:41 följande:
    Var bor du Mullan? Jag bor i Hunnebo.
    SMA87 skrev 2015-07-08 20:33:22 följande:

Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)

Åh, Hunnebo är så mysigt! Jag har en kompis som bor där så jag var ofta där när jag bodde på västkusten.
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2015-07-09 13:43:55 följande:

Har era bebisar upptäckt att de har tungor?
    Julian hittade sin igår och tycker nu det är jättekul att sträcka ut den hela tiden :)
    phpGyk2Xo35799.jpg

Vet inte om han har koll på att han har en tunga, men den har åkt in och ut länge. Typ sen han började äta på händerna.
    Rösten övas flitigt - och högt! ;)
  • snö 81
    Lilj3 skrev 2015-07-09 14:50:30 följande:

Hur sover era små på dagen? Jag tycker det känns som att V sover för lite under dagarna. En gång på förmiddagen och två-tre gånger på eftermiddagen och kanske en mikrolur på kvällen. Oftast blir det halvtimmeslurar. Han somnar för natten mellan 20.30-22 och vaknar oftast mellan 7-8 på morgonen så nattsömnen är jag inte så orolig för. Hade hellre sett att han sov nåt längre pass på eftermiddagen för nu är han trött och smågnällig mest hela tiden.

Det varierar väldigt mycket här hos oss. Vissa dagar kan han inte sova mer än 15 minuter i taget och andra dagar sover han flera timmar i sträck. Nattsömnen är dock densamma mest hela tiden.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-07-11 22:03:22 följande:

Selina har hittills bara vänt sig från rygg till mage två gånger och det var ett par veckor sedan. Hon är väldigt stabil i nacken nu men är inte alls intresserad av att vända sig runt:) vrider sig som en orm när hon ligger i soffan, för att se tvn.. så jag väntar bara på att hon ska tippa över på mage men det händer inte.

Våra andra två barn var rätt sena med allt.. de satt inte stabilt förrän de var 8 månader och gick inte förrän de var 15 respektive 16 månader gamla. Hittills tycker jag Selina känns tidigare med det mesta.

Hur reagerar era små på nya ansikten? När våra andra barn var 8 månader blev de känsliga för nya människor men mina föräldrar samt svärföräldrarna gick bra. Selina är ju bara 3,5 månader nu men hon storgråter så fort någon annan än jag eller sambon håller i henne. Inte ens mina föräldrar går bra och dem träffar hon ändå flera gånger i veckan. Hon kan skratta åt alla när hon sitter i våran famn men om de försöker hålla i henne sprutar tårarna:(

Tage började storgråta i morfars famn här om dagen. Och läppen började darra lite även nån dag senare åt morfar och morbror. Tycker det känns tidigt eftersom han inte ens blivit 4 månader än.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-07-10 18:45:10 följande:

1,5 mil har jag lyckats promenera på 4 dagar den här veckan med vagnen. Det är ju egentligen INGENTING men med tanke på hur stillasittande jag varit sedan sjukskrivningen i november så är jag nöjd:) hinner väl gå lite till i helgen hoppas jag på!

Oj, vad duktigt! Jag hinner inte promenera alls just nu när alla barnen har sommarlov. Men nästa vecka tänkte jag försöka komma ut lite då alla stora barn är hos sin andra förälder och min man jobbar
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-07-12 19:32:52 följande:
    Jag tog tio stjärnor, det blev en promenad på drygt 2km, sen började det regna. Jag ska testa de andra funktionerna också, man kunde prova fyra minuter utan att behöva köpa. Undrar om monster-funktionen gör att man springer som att man vore jagad av en geting, skulle se rätt roligt ut.
    Hur tätt är stjärnorna? Tyckte 10 st på 2 km lät mycket. För att peppa till ännu längre promenad skulle jag nog vilja ha dom med lite avstånd mellan.
    Jag fick äntligen till en promenad idag - 4,7 km i (nästan)soligt väder :) Så jäkla skönt!!!
  • snö 81
    Lilj3 skrev 2015-07-13 13:41:56 följande:

Jag är en idiot. V låg i soffan och sov i morse med kuddar bredvid. Jag går iväg för att hämta en body i rummet bredvid och hör en duns följt av ett illvrål. Då har han såklart lyckats vakna och rulla förbi mitt lilla hinder på den korta stunden. Han var såklart jätteledsen och chockad men var som vanligt efter ett tag. Han landade på en mjuk matta och soffan är inte speciellt hög, men fy vad hemsk jag känner mig. Målar upp massa skräckscenarion i huvudet om hur illa det kunde ha gått :( Jag vet ju liksom att jag inte ska lämna honom obevakad om han inte ligger helt säkert men ändå så gör jag det. Ringde 1177 och de tyckte att jag skulle observera honom resten av dagen så han inte blir slö och blek eller kräks mycket. Är så orolig och känner mig som världens sämsta mamma. Har definitivt lärt mig en läxa.

Åh, jag vet precis känslan. Usch! Det där hände mig när dottern var liten, men från en rätt hög säng. Jag blev så chockad att jag nästan tänkte åka med henne till soc för omhändertagande, haha.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-07-13 21:09:52 följande:

Jösses vad fort tiden går när man har två barn. Jag har lite separationsångest ifrån bebiskläder och grejer. Jag vill inte att den minsta perioden ska vara över. Vi använder några kläder i 68 och resten i 74. Idag packade jag undan hårdliften till singelvagnen och snart är det dags att byta bort vaggan mot spjälsängen.

Oj så olika det kan vara. Bihar använt 3:or på blöjor länge, men klädmässigt har han precis vuxit i strl 68.
    Var på 4 månaderskontroll idag och han är rätt stor - 7400 g och 63 cm :)
    Mindre roligt var att vi spenderade halva natten på akuten. Han är förkyld och fick krupp inatt så stackarn fick ju ingen luft. Men efter lite bricanyl och inhalation av adrenalin så vart det bättre.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?