Mimipig skrev 2015-06-24 00:13:49 följande:
Alltså, det här med vikten. Hur ligger ni till jämförde med startvikt? Jag har fortfarande en bra bit kvar och kan inte ha mina gamla kläder. Vägde ca 67 innan och var slank till mina 177 cm, nu väger jag 75 och har jättetuttar. Jag ser inte tjock ut, men det är inte jag, inget passar och jag känner mig som i undantagstillstånd. Jag fattar också att det inte gått jättelång tid och att man säger "nio månader upp, nio månader ner" men jag hoppades mer på " kilona rinner av en när man ammar". Jag vill reklamera. Jag vill ha tillbaka mig!
Jag vägde 64,6 kg på midsommarafton och hade då 200 gram kvar till inskrivningsvikten. Från inskrivningsvikten har jag 1 kg kvar till plus-på-stickan-vikt, men hela 5-6 kg till normalvikten. Jag hade ju oturen att bli gravid och få missfall två gånger innan det tog sig, och på dom två graviditeterna hann jag gå upp några kilon :(
Jag är för egen del sjukt nöjd med hur min kropp ser ut nu efter 3 månader. Den är fortfarande mjuk och fluffig, men mycket av mina gamla kläder passar och jag har inga problem att shoppa kläder - snarare tvärt om ;) När jag fick min dotter för 5,5 år sedan var det 9 månader upp och nästan 2,5 år ner. Det var mindre roligt det.