Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-08-05 19:01:51 följande:

Vi är i väg på semester. I har fått lånat mina föräldrars husbil. Vi åkte igår förmiddag och tog oss till Värnamo och åt middag med en gymnasiekompis till mig och hennes sambo. Idag begav vi oss till Ullared och shoppade på Gekås. V satt i bärselen och tyckte allt var jättekul. Blev mest saker till honom. Bla böcker, duplo (med en pappa som är lego fantast måste såklart sonen ha en massa duplo;) ) och så en bebis leksak och lite kläder. Var för mycket folk för att orka kolla på saker till oss vuxna.

Nu är vi i Halmstad på en camping och har kollat på havet och bara myst och busat. Vi ska vidare till Skåne om nån dag för på lördag ska vi på bröllop. :)

Riktigt skönt är det att få komma iväg och se nåt annat än väggarna där hemna. kände att jag behövde ett avbrott i vardagen :)

Vad mysigt!! Vi har mest bara varit hemma i sommar och bytt panel på huset och nu bygger vi altan. En kort sväng till Stockholm för drygt en månad sedan bara jag, mannen och Tage. Men vi har haft besök av våra vänner precis och vi har lagt upp planer för nästa sommar. Vi tänker hyra hus i Spanien tillsammans. Det ser jag fram emot!!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-08-05 19:56:02 följande:
    Minns inte hur det var när sonen var så liten men nu när han är större är den tydligen rätt kul att knövla med och den verkar inte vara särskilt ömtålig som han drar och vrider i den, haha
    Tage grabbar tag i både snopp och pung och så sliter han :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-08-05 21:44:32 följande:

Idag har vi lagt W på mage på golvet flera gånger men han rullar över till rygg direkt. Det kommer ta en evighet innan han kryper om han aldrig vill ligga på mage.

Ännu en gång har ammningshjärnan varit framme. Jag har några gånger gett W ersättning och då bara fått i honom max 90 ml. Nu upptäckte jag att vi hade mams 1 napp, de är för bröstmjölk enbart. Så jag köpte storlek 3 och han drack 165 ml i ett nafs. Så nu hoppas jag han är proppmätt hela natten.

Tage äter ju bara ersättning och än så länge med napp nr 1 från MAM. Läste någonstans att nr 2 var från typ 4 månader så vi testade den nån gång, men det rinner för fort så han sätter i halsen. Det är ju så olika hur barn "vill ha det"
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-08-06 07:41:35 följande:
    Låter som ni har en rolig sommar att framemot :)

Vi har också mest jobbat på huset eller ja, maken har gjort det medan jag har tagit hand om V. Så det kändes som vi behövde komma bort lite och som tur hade vi ett bröllop att gå på så det blev av ;)

Vi tror vi lånar husbilen nästa år också. Det är så smidigt sätt att resa. Vi "har" en sommarstuga (makens styvfar men bara vi använder den) som vi borde försöka vara lite i. :)
    Hos oss har vi faktiskt varvat vilket känts skönt. Maken snickrar och jag målar. Tack och lov bor vi i radhus så det är ju inte ett jättestort projekt, men det är ändå hela framsidan som fått ny panel och ny färg. Fick stå på en byggställning för att måla det högst upp. Och för mig som är rädd för att klättra på stegar var det en stor utmaning :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-08-06 09:14:08 följande:
    Jag gick in på mams hemsida o kollade, där står det att 1 är för nyfödda/ovana, 2 för de mer vana (2månader) och 3 är för barnet som vill äta ännu snabbare (4 månader). Men Bosse är ju inte van att äta med nappflaska då han flaskas så sällan så 1an passar fortfarande han då han är nybörjare :)
    Tage är allt annat än nybörjare på området, men han trivs bäst med 1:an ändå. Han tycker ju att det är grymt mysigt att äta, blir ledsen när det är slut även om han är mätt, så kanske därför 1:an passar bäst för honom?!
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-08-06 08:29:56 följande:
    Jag läste på mams förpackningen 1 är från nyfödd. 2 ifrån 2 månader och 3 ifrån 4 månader. På W märktes det att han åt dubbelt så mycket och sov dubbelt så länge (6 timmar i sträck istället för 2 1/2)
    Åh, så skönt att ni fått sova lite längre!!
  • snö 81

Shit vad provocerad jag blev här för en stund sedan.
    Min mans barns mamma kom förbi i ett ärende nu på morgonen och på samma gång kom en kompis till ett av barnen hit. Jag bär på en sovande Tage, min man håller på att montera en matstol till Tage så det var ingen av oss som märkte att han kom. Kompisen står i hallen och försöker fånga uppmärksamhet och då säger mamman "ta av dig skorna och kom in A"
    Som att det är hon som bor här och avgör om det passar att en kompis stannar här.

• snö 81

Min mans barns mamma kom förbi i ett ärende nu på morgonen och på samma gång kom en kompis till ett av barnen hit. Jag bär på en sovande Tage, min man håller på att montera en matstol till Tage så det var ingen av oss som märkte att han kom. Kompisen står i hallen och försöker fånga uppmärksamhet och då säger mamman "ta av dig skorna och kom in A"
    Som att det är hon som bor här och avgör om det passar att en kompis stannar här.

• snö 81

• snö 81

Oj, det stod att ett fel uppstod när jag försökte göra inlägget, men det kom istället 3 st :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?