Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Oj vad hösten kom med besked här. Förra veckan följde jag stora tjejen till skolan i shorts och linne, idag hade jag velat ha vantar.
    Vi hade 4 grader här imorse så det börjar bli dags att ta fram åkpåsen till Tage, iaf på morgonen. Han somnade i vagnen på väg hem från skolan idag och sov vidare i ca 40 minuter när vi kommit hem och när jag tog in honom var han kall om händer och fötter och kinderna trots jacka, mössa, vantar och filt i vagnen. Mitt på dagen är det såklart varmare..

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-09-02 12:44:15 följande:
    Njuter riktigt av promenaderna på morgonen nu (kommer säkert ångra mig i vinter att jag skrev dethär) men älskar när det är lite kallare ute! Höst är min favoritårstid, så jag riktigt längtar efter att behöva klä på sig lite mer o gå ut o gå ;) o sen är det så mysigt när det är mörkt på kvällarna! :)
    Håller helt med!! Jag älskar hösten, iaf fram till november ;)
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-09-04 07:22:29 följande:

Har till sist tagit mig förbi mitt andra delmål med vikten på 82 kg och tog mig ut för att köpa nya jeans. Har känts dumt att köpa något nytt innan för att jag ändå hoppats att krympa ur dem snabbt. 

Gick bättre än innan sommaren iaf, fast det känns ju ganska tragiskt egentligen att jag blev glad över att ett par i 42 såg bra ut.

Sen tog jag dom på mig och gick på öppna förskolan med Linnea. Med sonen har vi gått till kommunens, men de lokalerna, som delas med socialen, har blivit utsatta för brandattentat, så det är stängt. Så igår gick vi till kyrkans öppnis som jag aldrig varit på.

För Linnea var det succé, så det blir nog fler besök. Nya leksaker + andra bebisar och små barn att titta på tyckte hon var jättespännande. Mycket glad och exalterad tjej! Däremot tyckte nog jag att det var lite mer "religiöst" än jag hade hoppats på, med ganska hård insäljning av gudstjänster och en del sånger om Gud och Jesus på sångstunden. 

Härligt!!!
    Jag gick till kyrkans öppna förskola när dottern var liten, men det var bara 1 sång om Gud eller Jesus - resten var vanliga fina barnsånger.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-09-04 15:52:57 följande:

W har börjat ta längre sovstunder på dagen, 1,5 h i stöten. Han sover tre ggr, hur gör era? På natten sover han ca 21-7, men två matningar.

Här verkar vi precis vara i någon form av skiftbyte :)
    Tidigare sov han tre pass på dagen, ca 20-40 min/gång. På natten sov han från 19 till ca 6.30 med mat en gång runt 5 på morgonen.
    Men sen helt plötsligt har han börjat vakna för mat redan vid midnatt och sedan igen vid 5. Dagtid har han även börjat sova lite längre stunder, ca 3*60 minuter.
    Tyckte mycket bättre om det tidigare scenariot :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-09-05 14:52:11 följande:

Tråkigt med relationer som spricker... På något vänster känns våran relation starkare och mer kärleksfull nu än innan vi fick barn, och jag tycker vi hade en bra relation redan innan. Jag kan titta på min gubbe och bara känna sådan enorm lycka och kärlek, enormt med tacksamhet. Självklart gör tröttheten sitt ibland, men överlag känns våran relation bättre.

Jag tror inte man ska tänka att relationen automatisk blir testad/åsidosatt bara för att man får barn, det tror jag är farligt. Alla relationer fungerar väl olika, och inget är rätt eller fel. Men ibland kanske man får anstränga sig lite, och inte tänka att det direkt är okej att relationen blir dålig och att man får jobba på det om ett (eller två) år. Då är det nog lika bra att ta tag i relationen på en gång... Min åsikt bara!

Jag resonerar på samma sätt! Om man "pausar" relationen och går helt och fullt in i bebisbubblan riskerar man att relationen är död när man är förbi bebistiden.
    Jag och min man hade en jättebra relation innan vi fick vårt gemensamma barn, men nu är relationen ännu bättre. Jag är nykär, lycklig och helt galen i min man!!
  • snö 81
    Chuckiiii skrev 2015-09-05 18:19:23 följande:
    Precis när våran iza hade kommit kändes allt hur bra som helst, vi va som nykära!
    Sen blev det sommar och han åkte på jobb.. Ja tror oxå att hans döende mamma 'spökar' i hans psyke också..
    Mår man dåligt så vill man ju hitta en anledning, och det närmaste är väl att 'skylla det på relationen
    Ja, det är säkert en stor bov i det hela. Det tråkiga är ju att det blev så istället för att få tröst, trygghet och kärlek av dig.
  • snö 81

Jag blir inte klok på Tages nätter. Inatt sov han hela natten - åt kl 19 och somnade strax därefter, precis som alla andra kvällar. Sen vaknade han för mat 5.30. Dessvärre tyckte han att det var helt onödigt att sova vidare sen :)
    Andra nätter kan han vakna redan vid midnatt för mat, eller som natten till igår då han var hungrig med två timmars mellanrum?!?
    Är det sovandet under dagen, intryck, mage eller tänder sim påverkar? Eller nåt helt annat??

• snö 81
    Mildamilda skrev 2015-09-07 07:52:13 följande:
    Jag tror inte det beror på hunger utan att de behöver närhet. Isak kan vakna och vara ledsen bara nån timma efter han ätit, det enda som hjälper är att han går snutta lite. Tar man då upp och försöker trösta blir han tokledsen...
    Jag ammar ju inte så vi har ju inte det där snuttbehovet hos oss ( minns det tydligt från när dottern var bebis). Han sover ju dessutom i egen säng och tar vi över honom till oss nån gång så börjar han bara surra och skratta och leka, han vet inte att man även kan sova i vår säng :)
  • snö 81

Men vilken jäkla skitnatt alltså!!
    Först vaknar Tage vid midnatt, men sommar om när han fått nappen. En timme senare vaknar han igen, men då nöjer han sig inte med nappen utan får mat istället. Men istället för att somna om efter mat ligger han och pratar/gnäller/skriker i 1,5 timme. Efter en ytterligare en timme kommer stortjejen och säger att hon kissat ner sig. Hinner precis somna om så är Tage vaken igen med samma kavalkad av prat/gnäll/skrik.
    Idag är jag tacksam för kaffe!!!! :)

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-09-07 23:02:51 följande:

Är det någon mer som fått ont i lederna? Jag undrar om jag fått en släng av amningsreumatism eller nåt liknande. Har jätteont i höger knä och har haft sen ett tag efter förlossningen. Nu har höger axel börjat värka och även två fingrar på höger hand. Jag fick även tillbaka min foglossning en sväng i fredags med elaka hugg i bäckenet. Det blir bara värre, kan knappt gå uppför en trappa. Måste jag sluta amma nu tro?

Jag har aldrig hört talas om det, men däremot kände jag av foglossning vid ägglossning efter att jag fått första barnet. Denna gång hade jag ingen foglossning, men har känt av hugg i undersidan av bäckenet ibland.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?