• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-04-16 08:44:37 följande:

Jag vet inte vad det blivit med mig men jag äter och äter hela tiden nu! Frukost kl.6 och nu vid 8 smällde jag i mig en hel portion gröt och nu äter jag frukt och kakor;)

När jag fick de andra två barnen hade jag verkligen NOLL aptit under de första veckorna. Nu håller jag på att hungra ihjäl hela tiden, igår åt jag lunch redan 9.30 för att jag var så hungrig. Och så HÄLLER jag i mig minst 1,5 liter vatten om dan.. Jag som HATAR vatten i vanliga fall.

Hoppas det visar sig på vågen också:)

Men vad bra!! Det är ju minst lika jobbigt att pressa i sig mat när man saknar aptit, som att avstå när man är sugen och hungrig.

Jag drack enorma mängder vatten, men senaste veckan har jag inte alls druckit tillräckligt. Måste bättra mig!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-04-16 10:22:36 följande:

Testat det en gång det blev inte så bra. Ska testa igen med kakao i!

Jag har också lite svårt för chiapudding, synd och lite märkligt eftersom det i teorin är precis min grej.

Men jag ska prova göra den på kokosdryck och ha ananas på, lite pi~na (vad är poängen med tilde om man inte kan använda det i exponentläge? Det finns väl ingen annan korrekt användning i svenskan??) colada-känsla hoppas jag.

Ett annat alternativ är att äta den varm, jag är väldigt förtjust i mannagrynsgröt, och tänker att det här borde bli lite likt.
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-04-16 10:23:48 följande:

Det finns nån kladdkaka som man gör på svarta bönor, har ej provat, men hört av andra att det var gott.

Låter väldigt intressant! Men jag misstänker att svarta bönor är gasbildande?
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-04-16 11:18:27 följande:

Skönt att det blev bättre! Du förtjänar lite vila!

Nej, han äter inte konstant, men jag kan inte sova när han äter och har svårt att somna om snabbt med honom bredvid mig!

Men vi sov av och till till 8.30, lyx!

Okej :)

Vilken liten gullis han är! Och kaffe och bulle ÄR jävligt gott. Jag har några kanelbullar, pizzabullar och kaka i frysen. Hade de inte innehållit mjölk hade jag absolut ätit upp dem i ett nafs.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-04-16 11:32:44 följande:

Samtidigt som jag försöker tänka på vad jag äter är jag rädd att inte äta nog för amningens skull... Svälter mig såklart inte, men äter inte hela tiden då jag är hungrig.

Nu ska vi snart ut på en långprommis, har tid på BVC 13:45 så tänkte gå en rejäl omväg dit :)

Skickar med en bild på lilleman från förmiddagen, försöker lära mig hur tusan min systemkamera fungerar. Dax o lära sig nu!

Vilken fin bild!
  • Kpax

Nu är det kanske inte kolik vi har här, med tanke på att det blivit bättre utan mjölk. Men det verkar rätt luddigt vad som är kolik och inte. Att bebisar skriker 2-3 timmar per dag, tre dagar i veckan kan knappast vara ovanligt...

För min del tänker jag mest att det är skillnad på skrik och skrik. När vi hade det som jobbigast var det det där riktiga panikskriket (så att hon till slut knappt fick luft) många timmar varje dag. Det gick inte att få tyst på henne hur man än gjorde. Hon somnade till tio minuter då och då, så jag kan inte säga att det verkligen var sammanhängande i flera timmar. Klara de ens det utan att tuppa av?

Hon skriker fortfarande mycket, men inte med den där paniken, och det går absolut att få tyst på henne! Tystnaden håller inte så länge, och hon kan absolut inte ligga själv, men det känns ändå klart hanterbart.

Hoppas eran bebis blir lite mer tillfreds med livet snart!

• Kpax
    sommarstad skrev 2015-04-16 13:27:35 följande:

Vilka fina bebisar ni visar upp :)

idag kommer jag strunta i att äta nyttigt och una mig lite fika. Jag fyller nämligen år idag :) maken är ledig men har varit iväg och fixat med bilen och köpt present (han är verkligen ute i god tid :p ). Han ska även köpa med sig lunch och fika på vägen hem. Sen blir det en promenad för att gå bort fikan :D

Grattis på födelsedagen! Klart du ska unna dig fika och god mat!
  • Kpax

Jag stekte en banan i kokosolja, och hällde på farinsocker och två matskedar jordnötssmör (den "nyttiga" sorten visserligen, men ändå). Apropå att äta nyttigt, hehe. Jag tror det blir såhär mycket för att jag är så himla trött. Hjärnan vill bara ha fett och socker.

Josefin och jag hade precis somnat på soffan när min chef ringde och väckte oss. Nu kan jag inte få henne att sova annat än i rörelse. Pust.

• Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-04-16 15:05:27 följande:

Jag hade i kakao och dadlar. Funderar på att söta med lite honung nästa gång eller ha i lite fler dadlar. Men det var helt ok tyckte både jag och mannen. Vi toppade med färska hallon så jag tror på det där med frukt i eller till.

Ja dadlar kan man ju ha i! Det ska jag prova.

Jag gjorde goda bollar med dadlar, nötter, kaffe och kakao för ett par veckor sedan.
  • Kpax

Jag sitter och studsar på pilatesbollen med en lättirriterad bebis i bärselen. Om tjugo minuter kan jag ge henne mat igen, och självklart hoppas jag att hon somnar på riktigt då. Meeeen det verkar väl inte allt för troligt, hon brukar inte somna för "natten" (enligt henne) förrän 3-4.

Är det någon som vet när de brukar få lite kläm på det här med dag och natt? Och när de sover längre tid mellan målen? Josefin är iofs ett mönsterbarn när hon väl somnar. Då sover hon minst tre timmar mellan måltiderna och somnar om på en gång. Om hon ligger kvar i vår säng dvs.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?