• Anonym (Traumatiserad)

Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!

Jag mår så fruktansvärt dåligt!!!! Är så arg, ledsen, besviken på mig själv. Idag tappade jag min underbara lilla älskling!!!! Vem fan tappar sin 6 veckors bebis? Jag känner mig som världens sämsta mamma :(

Det gick så snabbt och jag blev så chockad att jag inte ens minns hur det gick till riktigt. Jag vet bara att jag skulle lägga ner honom i babysittern, men något hände (snubblade? Tappade balansen?) och han åkte ur mitt grepp, han slog i byrån och for i golvet - herregud det är det VÄRSTA jag varit med om i hela mitt liv, jag mår illa bara jag tänker på det, och den bilden av hur han faller och dunsen när han med huvudet och kroppen slår i golvet går som på repeat!

Han gallskrek direkt, ett hjärtskärande skrik jag aldrig hört förut trots kolik! Han var så chockad och rädd min lilla bebis! Och jag har aldrig varit så rädd och skakig i hela mitt liv, fort som tusan lyfte jag upp honom och tröstade medan jag skakade i hela kroppen och grät och grät. Ja, jag har gråtit hela dagen, jag gråter nu med när jag skriver detta, jag känner mig så hemsk.

När han blev lugnad blev han väldigt slö och medtagen, klarade inte av att titta med öppna ögon, det var som att han "försvann", jag var så rädd. Vi åkte in akut och då hade han piggnat till, en läkare kollade honom och konstaterade att han mår bra, inte en skråma tack gode Gud! Resten av dagen har han varit som vanligt, men jag mår så dåligt, sååå dåligt, jag vet inte hur jag ska släppa det här.. Mitt stackars älskade barn! Jag kommer aldrig glömma känslan, rädslan eller synen av hur jag tappar honom rätt på golvet!

Jag kommer aldrig komma över detta :'( hur hemsk mamma är jag på en skala? Har så dåligt samvete så det finns inte..

• Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!
  • Anonym (förälder)
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-07-22 19:03:10 följande:

Jag känner till en liten flicka som inte vaktades när hon satt i matstolen, hon slutade leva. Konstigt med alla dessa trådar där någon tappat sitt barn e.dyl. och svaren som bedyrar att TS är världens bästa mamma. Jag glömde en gång att stänga trappgrinden, och var en hårsmån ifrån att ringa myndigheterna för att ge bort min bebis till ansvarsfulla fosterföräldrar. Bebisen satt en och en halv trappa upp och asgarvade när jag störtade upp. Han visste att det var förbjudet så var tydligen skitkul.

Men vem fan har inte glömt nåt eller gjort nåt dumt nångång med sina barn?? Till och med den perfekta föräldern har missat nåt vid nåt tillfälle. Eller rättare sagt finns det inga perfekta föräldrar

Det gäller att ha lite perspektiv. Om du på allvar tror att ditt barn skulle haft det bättre på fosterhem efter er grindincident så är du banne mig både naiv och helt bortkollrad i skallen.

Det folk inte fattar är att människor inte är perfekta. Inte ens de goda människorna. Vi är liksom inga robotar. Det i kombination med att världen faktiskt är en farlig plats, oavsett hur man försöker eliminera alla risker, innebär att livet i sig är riskfyllt. Det är självklart djupt tragiskt när någonting hemskt händer ett barn. Men det behöver inte automatiskt innebära omsorgsbrist.
  • taquine

Snälla ts det är lugnt, har också råkat ut för olyckor med mina ungar när de var små, hur friska som helst nu som vuxna  Barn tål  en hel del ..., 

Goodness me
  • Alva3

Tur att pojken inte blev skadad, kan faktiskt hända, vanligare än man tror ts. Jag har flera vänner som tappat sina barn.

William 2006-12-27~ Maximilian 2010-11-30~ Valentin 2014-03-04
  • Ess
    Anonym (Fyy) skrev 2014-07-22 00:25:45 följande:
    Ja man blir minst sagt orolig över att så många menar att "det är sånt som händer" när små bebisar far ner i golvet. Skrämmande!
    Det handlar ju inte om någon som kastat sitt barn i golvet med vilje för att se om det studsade.
    Det var en olyckshändelse, och tyvärr så händer olyckor.
    Man kan aldrig förutse att man kommer att trampa snett, eller att knät viker sig osv. Det bara händer, och som tur är så klarar sig oftast de inblandade utan större blessyrer.
  • tvillingmamman

TS, det var en olyckshändelse och sånt händer. Spädbarn är tåligare en vad folk kan tro. Skönt att bebisen inte skada sig!

Må inte dåligt över det, hänt är hänt och så gick det bra<3

• Ess
    Aileen Allannah skrev 2014-07-22 00:53:45 följande:

Fast det är faktiskt inte okej att spädbarn ramlar i golvet. Det är ju ens jäkla jobb som förälder att se till att det inte händer, händer det ändå är det för att man brustit i sin föräldraroll.

Hur kan man ha brustit i sin föräldraroll om man snubblar?

Att vända ryggen åt ett skötbord så barnet dimper ner är en helt annan sak, där kan jag hålla med dig att man brister i tillsynen.
  • Anonym (Inte hemsk alls!)
    Pacinos skrev 2014-07-21 22:40:17 följande:

Men snälla kan ni ha koll på era barn?

Nej, det är inte ok att ett spädbarn faller. Absolut inte ok att att det slår i en byrå på väg mot golvet.

Vad fan är det för fel på er?

Inte okej att KASTA sitt barn, men detta var en olycka... Har du barn? Uppenbarligen inte!!! Lär dig innan du öppnar truten!!!
  • Indianica

Jo, du kommer över det....olyckor händer ju, låter som att du snubblade? Min kompis snubblade när hennes son var kanske 3-4 mån? Vi var på väg till tvättstugan tvärs över gården och hon bar honom i famnen, men plötsligt snubblade hon på en sten, föll handlöst, bebisen "flög" ut hennes famn och båda landade rakt på asfalten. Killen är idag 19 år och pluggar på universitetet, så han verkar inte fått några bestående men....

• DajanaT

Olyckor händer ibland men det är bara att lära sig av dom o va mer försiktig nästa gång! Förstår att du mår dåligt men din son klarade sig så det dags o släppa detta o bara vara försiktig, barn känner av energin också vet du :)

• Anonym (Lövet)

En gång när min dotter var liten gick jag i kyrkparken med henne i liggdelen till vagnen. Det var vinter och trots att det inte var snö låg det massvis med blöta, isiga löv på marken. Jag föll raklång framåt och vet inte hur det gick med liggdelen (den for liksom bakom min kropp) men min dotter hade farit runt i liggdelen och låg skavfötters mot vad hon brukade. For i ilfart till akuten trots att några som sett olyckan påstod att det inte var så farligt (men då hade hon väl inte farit runt? Hon måste ju slagit en volt!) Hon hade skrapat pannan lite och blivit grusig där men grät ju (ledsamt, men normalt) dock gäspade hon (men det var hennes vanliga sovtid också men jag vågade inte ta några risker) men enligt läkarna var det ingen fara alls. Men shit vad dålig man kände sig som mamma då!

Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!