• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • lördagsgodis
    Stokke skrev 2014-10-17 07:21:27 följande:

Pressen att hela tiden leverera på jobbet är en konstant stress. Vi ska hela tiden prestera och vara affärsmässiga. Vi ska ha god intjäning. Vi förväntas att överträffa ett positivt resultat vecka efter vecka.
    Samtidigt som jag gillar att jobba och drivs av siffror och försäljning. Men att jobba så här mycket som vi har gjort de senaste åren är inte hållbart. Jag vill komma till nästa nivå.
    Men jag måste nog tänka om.
    Tack, jag behövde bara skriva av mig.

Låter ju som alldeles galna arbetstider, om ni ska bilda familj så måste ni ju lägga om tiderna rejält om ni vill se barnet eller varandra:). Min man jobbar skift så han har ju en del 12 timmarspass men är ju ledig mer sen så det väger upp.

Till sexet så måste det ju inte alltid vara några avancerade grejer, räcker ju med en snabbis i duschen ibland så blir man ren samtidigt!
  • lördagsgodis
    Mellanstadieläraren skrev 2014-10-17 06:53:20 följande:

Stokke, det låter som ni lever väldigt stressigt. Går era arbetssituationer att göra något åt?

Här vaknade jag med mensvärk och mensen hade kommit. Jag trodde den skulle komma på söndag :/

Trist med mens men bättre den kommer för tidigt än försent iaf...
  • Sarah32

Stokke: låter som att ni har en stressig tillvaro, kanske svårt att slappna av då tillräckligt mycket för att bli gravid? Anledningen att jag skriver så är för att jag tänker i de banorna själv angående mig och min sambo, men ändå är vår arbetssituation inte riktigt lika hektisk som er. Tänker att det bara är en själv som kan frammana förändringar och ändå kan det vara så svårt....

Har BIM på torsdag (23/10), inga direkta symptom så hoppet är väl inte jättestort, men önskan är....

• 78kanel

Kommer inte ihåg om det pratats om det här, och ni har säkert provat allt? Hursomhelst så hörde jag att grapefruktjuice skulle vara bra när man försökte bli gravid. Jag vet inte om det var det, men min ÄL kom mycket tidigare den månad jag började med det, och det var också då jag blev gravid.

Körde med den ljusa varianten grapejuice från tropicana. Typ 3 dl varje morgon från mensens början till ägglossning.

kram till er!

• Thisisme84

Första försöket här och nu är äl-testet äntligen positivt!

Dock så verkar killen inte vara i rätt mood..Men om man alltid är sugen (har sex varje dag) så är finns det inte någon större vits med äl-test. Bortsett från att man har lite bättre koll på hur kroppen funkar då.

Vill ju dock inte att han ska känna att vi myser på beställning, vilket dock är lite vad jag själv känner just nu. Men tycker inte jag att det gör så mycket, vi vill ju båda verkligen skaffa barn nu och jag vill ju verkligen göra allt för att öka chanserna över att bli gravid så snart som möjligt..

Vet inte vad jag ville säga med detta, mer än att skriva av mig :)

• Elina1979

Tant röd kom igår, blir så besviken. Känns som det aldrig kommer ta sig. Men det är väl "bara" köra igen då.

• Sarah32

Sitter vid frukostbordet och gråter några tårar....är så besviken över att det aldrig verkar vara vår tur, visst kom mensen igen:( Är just nu bara allergisk mot allt vad gulligt och bebisar heter, men det går väl över om några dagar när det är dags igen....;)

Kram till alla er andra i samma situation!

En fråga: finns det någon som sökt någon form av hjälpnfastän det inte gått ett år? Isåfall vad?

• lördagsgodis
    Sarah32 skrev 2014-10-23 06:37:24 följande:

Sitter vid frukostbordet och gråter några tårar....är så besviken över att det aldrig verkar vara vår tur, visst kom mensen igen:( Är just nu bara allergisk mot allt vad gulligt och bebisar heter, men det går väl över om några dagar när det är dags igen....;)

Kram till alla er andra i samma situation!

En fråga: finns det någon som sökt någon form av hjälpnfastän det inte gått ett år? Isåfall vad?

Känner med dig det är jobbigt när längtan är så stor. Du kan ju prata med gyn och höra vad dom säger annars kan man ju alltid vända sig privat och få hjälp.
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!