• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Skogsviol

Hej tjejer, hur går det för er alla?

Någon som är mitt uppe i ÄL eller som närmar sig BIM?

Här är det BIM imorgon fredag, och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Mest förtvivlan om jag ska vara ärlig... Jag vet inte ens varför, men jag har bara ingen bra känsla. Testade negativt med RFSU Testa tidigt i söndags, har haft lite molvärk några dagar och någon slags skum molvärk i korsryggen, vilket jag inte brukar ha. Men man känner ju efter så fruktansvärt mycket, jag kan nästan framkalla molvärk bara med tankens kraft. Knasigt.

Jag tror att mensen kommer imorgon, och gör den inte det så tänkte jag testa på lördag.

Kram på er!

• Sopan01
    Skogsviol skrev 2014-10-09 07:00:10 följande:

Hej tjejer, hur går det för er alla?

Någon som är mitt uppe i ÄL eller som närmar sig BIM?

Här är det BIM imorgon fredag, och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Mest förtvivlan om jag ska vara ärlig... Jag vet inte ens varför, men jag har bara ingen bra känsla. Testade negativt med RFSU Testa tidigt i söndags, har haft lite molvärk några dagar och någon slags skum molvärk i korsryggen, vilket jag inte brukar ha. Men man känner ju efter så fruktansvärt mycket, jag kan nästan framkalla molvärk bara med tankens kraft. Knasigt.

Jag tror att mensen kommer imorgon, och gör den inte det så tänkte jag testa på lördag.

Kram på er!

Hoppas mensen håller sig borta!! Jag förstår att det är mest förtvivlan.. Tanken att det skulle dyka upp ett plus är så stor och obegriplig så jag kan inte föreställa mig att det ska hända!

Nu är jag på BIM-7.. Inatt vaknade jag av en stark smärta i livmodertrakten.. Drömde först om den och sen väcktes jag av smärtan. Det har aldrig hänt förr. Men nu känner jag ingenting längre.. Jag är dock som du, vågar inte hoppas alls.

Kram och lycka till dessa två dagar nu :)
  • Skogsviol
    Sopan01 skrev 2014-10-09 10:04:02 följande:
    Hoppas mensen håller sig borta!! Jag förstår att det är mest förtvivlan.. Tanken att det skulle dyka upp ett plus är så stor och obegriplig så jag kan inte föreställa mig att det ska hända!

Nu är jag på BIM-7.. Inatt vaknade jag av en stark smärta i livmodertrakten.. Drömde först om den och sen väcktes jag av smärtan. Det har aldrig hänt förr. Men nu känner jag ingenting längre.. Jag är dock som du, vågar inte hoppas alls.

Kram och lycka till dessa två dagar nu :)
    Men du, kanske var det ett befruktat ägg som fäste? Hoppas hoppas på det!

Ja, visst känns det helt obegripligt att det skulle kunna dyka upp ett plus, det är så avlägset på något sätt. Jag har fått för mig att det är något fel på makens spermier, fast jag inte har några som helst belägg för det, eller ens anledning att tro det. Vi har gjort ett spermietest (CB hemmatest) som visade positivt, men jag vet inte, det är någon fix idé bara.

Tack för lyckönskningarna, jag håller tummarna för att något hände inatt och att du får ett fint plus om en vecka!

Kram!
  • Sopan01
    ronja111 skrev 2014-10-07 19:36:06 följande:
    Ja det är lite jobbigt smile4.gif

Men vad skönt för er att provet var bra..

Får man fråga vad du behöver få för hjälp?

Hoppas det lyckas för er snart!

Kram
    *hoppet är det sista som sviker*
    Glömde svara att jag behöver hjälp att få ägglossning, tar pergotime!
  • jomso

Jag är mitt uppe i ägglossning... Beräknad igår enligt P-tracker, har inte kört med äl-tester nu för jag blir typ sjuk i huvet av dom. Hänger upp mig för mycket på det så jag försöker lyssna lite på kroppen istället... Har haft sex tre gånger sen i söndags så man får väl hoppas att det tar sig denna gången, men jag börjar ärligt talat tappa hoppet :-/ Nåväl, BIM den 23:e och då får vi besök. Kanske är bra så hinner man inte deppa ihop så mycket om/(när) mensen kommer...

• Sarah32

Tack för bra tankar! Det ligger nog något i det ni säger, att vi känner vår kropp för väl;)

Har ÄL i dagarna så vi försöker få till det var 2- 3 dag nu och hoppas på det bästa! Strax innan min förra mens så drömde jag att vi skulle få en bebis i juli, så vi får väl hoppas att det var en sanndröm då;) Lycka till alla därute!

• Sopan01

Någon som känner igen beskrivningen: smärta som att man varit jättekissnödig, och sen äntligen kissat?

Så har jag haft hela dagen, och så vaknade jag ju inatt av stark smärta i livmodern.

Smärtan jag beskriver ovan händer mig ibland runt ägglossning men aldrig i väntan på BIM. Ger mig ett litet litet önsketänkande om att detta ska vara en lyckomånad.

• Skogsviol

Jag darrar och skakar och tror knappt att det är sant! Har haft "mensen kommer när som helst"-känsla ett tag och världens instabilaste humör, så jag skulle testa bara för att få bekräftat att det var negativt så att jag kunde vänta in mensen... Istället blev det ett starkt och tydligt plus! Helt chockad. Helt overkligt. Helt obegripligt.
  • Skogsviol
    Sopan01 skrev 2014-10-09 21:30:51 följande:

Någon som känner igen beskrivningen: smärta som att man varit jättekissnödig, och sen äntligen kissat?

Så har jag haft hela dagen, och så vaknade jag ju inatt av stark smärta i livmodern.

Smärtan jag beskriver ovan händer mig ibland runt ägglossning men aldrig i väntan på BIM. Ger mig ett litet litet önsketänkande om att detta ska vara en lyckomånad.

Å, jag håller tummarna stenhårt! Kram!
  • Skogsviol
    jomso skrev 2014-10-09 18:30:13 följande:

Jag är mitt uppe i ägglossning... Beräknad igår enligt P-tracker, har inte kört med äl-tester nu för jag blir typ sjuk i huvet av dom. Hänger upp mig för mycket på det så jag försöker lyssna lite på kroppen istället... Har haft sex tre gånger sen i söndags så man får väl hoppas att det tar sig denna gången, men jag börjar ärligt talat tappa hoppet :-/ Nåväl, BIM den 23:e och då får vi besök. Kanske är bra så hinner man inte deppa ihop så mycket om/(när) mensen kommer...

Jag håller tummarna för er! Kan nog vara skönt med något annat att tänka på kring BIM. Det låter som att ni har prickat in ÄL bra i alla fall!

Kramar!
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!