• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Thisisme84
    lördagsgodis skrev 2014-10-16 09:58:51 följande:

Min man vill inte att vi pratar om det utan vi har sex som vanligt ( kanske lite mer på mitt initiativ;)) annars har vi sex 3-4 gånger i veckan men nu 4-5 gånger i veckan.

Samma här, och det kan jag absolut förstå. Det är inget jag går igång på heller =) För oss är det kanske ca 2-3 gånger i veckan annars och just nu ingen direkt ökning..Men så är det nog inte min mest fertila period just nu heller :)
  • Sarah32
    Sopan01 skrev 2014-10-16 09:11:22 följande:

Samma här... Gör allt för att hålla spontaniteten uppe men inombords tänker vi båda bara på att "nu tillverkar vi barn"

och mensen kom igår... Det är med en suck vi sätter igång snart igen.

Funderar på att ta en paus från FL, appar och räkna men tror inte jag kan hålla mig!!

Åh, trist! Kram till dig! Det är tyvärr bara att hitta modet igen till nya försök, men jag vet, det är drygt!
  • ronja111

Kan inte mer än hålla med!

Har äl i helgen och tänker till och med, men tänk om jag inte är sugen på sex i helgen.

Då måste jag tvinga mig själv till det!! Och hur bra blir det! Sååå tråkigt.

Kram

*hoppet är det sista som sviker*
  • Mellanstadieläraren

Hur går det för alla? Är det några mer som närmar sig BIM eller är det bara ägglossningstider?

Vi har ju inte försökt aktivt så länge men jag förstår känslan av att sex blir ett tvång istället. Tråkigt :( hoppas ni alla kan hitta någon väg ur det.

• lördagsgodis

Jag har ägglossning idag eller i övermorgon tror jag. Hade två dagar med småblödningar innan mensen satte igång ordentligt så vet inte riktigt hur jag ska räkna. Hoppas mensen håller sig borta för oss alla i tråden:)

• Stokke

Hej på er.
    När jag läser att ni har sex, 4-5 gånger / vecka . Oj, undra om vi har för lite sex?!
    Innan vi började försöka, så hade vi sex 1-2 gånger i veckan. Nu när det är äl så blir det varannan dag.
    Vanligtvis går våra dagar i ett, vi jobbar båda väldigt mycket. Min man åker hemifrån vanligtvis omkring 07. Jag börjar jobba kl 08. Jag jobbar på kontor med mycket kundbesök, är oftast helt slut i huvudet efter att ha jobbat mellan 8-20 som inte är ovanligt att jag gör. Min man kommer sällan hem förens kl 19 ibland senare, han fortsätter "jobba" ja det ringer konstant i hans telefon (börjar oftast redan vid 06:30 att ringa alls dagar i veckan, året om). Och det kan ringa vid 20:00 på kvällen också. Det sista han gör är att läsa mailen.
    Min fördel är att jag inte har mailen i telefonen och kollar inte med mig jobbtelefonen till mobilen. När jag går hem så slutar jag jobba.

• Stokke

Oj, vilken ohållbar situation jag och min man har?! När jag läser vad jag har skrivit så tänker jag. Har alla det så här? Ska "man" jobba mera än heltid?!

• Mellanstadieläraren

Stokke, det låter som ni lever väldigt stressigt. Går era arbetssituationer att göra något åt?

Här vaknade jag med mensvärk och mensen hade kommit. Jag trodde den skulle komma på söndag :/

• Stokke

Pressen att hela tiden leverera på jobbet är en konstant stress. Vi ska hela tiden prestera och vara affärsmässiga. Vi ska ha god intjäning. Vi förväntas att överträffa ett positivt resultat vecka efter vecka.
    Samtidigt som jag gillar att jobba och drivs av siffror och försäljning. Men att jobba så här mycket som vi har gjort de senaste åren är inte hållbart. Jag vill komma till nästa nivå.
    Men jag måste nog tänka om.
    Tack, jag behövde bara skriva av mig.

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!