• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej!
    Gråter en skvätt och surar ett par timmar.
    Hela min plan gick i stöpet, jag ville så gärna vara gravid nu. Stressad över att inte ha fått det där efterlängtade plusset :(
    Här kan vi stötta och hjälpa varandra.
    Tipsa om vitaminer, fertilitets främjade ämne och vad vi bör undvika.

Välkomna !

• Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!
  • Sarah32

Inte helt lätt när kroppen inte gör so man vill;)

Hade positivt på clearblue digital idag (trodde det var först imorn eller övermorgon). Har druckit grapefruktjuice hela tiden sedan mens, vet inte om det har påverkat något. Men får väl försöka få till några försök nu då och sedan hålla tummarna.....

Hur går det för dig? Känt av något?

• Schatz81
    Sarah32 skrev 2014-11-04 15:13:54 följande:

Inte helt lätt när kroppen inte gör so man vill;)

Hade positivt på clearblue digital idag (trodde det var först imorn eller övermorgon). Har druckit grapefruktjuice hela tiden sedan mens, vet inte om det har påverkat något. Men får väl försöka få till några försök nu då och sedan hålla tummarna.....

Hur går det för dig? Känt av något?

Nä, man önskar kroppen och ens tanka och känslor var mer samspelta ibland :)

Åh, wow hoppas! Försök både idag, imorgon och övermorgon. Håller tummarna!
    Bra med grapefruktsjuice. Har läst att man ska sluta dricka efter ägglossningen, är det något du har hört?

Jag känner molande värk i livmoderstrakten och har gjort det i ungefär tre dagar. Men jag tänker att det lika gärna kan vara tarmarna. Vet inte, försöker att inte känna efter fööör mycket, är rädd för att bli skengravid och i och med det väldigt ledsen.

• Sarah32
    Schatz81 skrev 2014-11-02 18:19:59 följande:

Ja det skadar ju inte :)

Bim 13/11. Tack :) Vi har försökt på riktigt i fyra månader nu. Men har varit oskyddade i mer än 1 1/2 år utan att något har hänt. Imorgon har vi tid hos gyn för att se om vi ska kolla upp fertiliteten.

13/11 imorgon, hur går det för dig? Håller tummarna....
  • Schatz81
    Sarah32 skrev 2014-11-12 18:53:44 följande:
    13/11 imorgon, hur går det för dig? Håller tummarna....
    Åh, tack. Men tyvärr fick jag min mens redan igår, den 11/11. Och spottings redan i lördags kväll så hade det på känn att det var kört redan då. Hoppades såklart att det var en sen nidblödning eller nåt, men icke. 

I måndags lämnade sambon spermaprov. Snart får vi se om det är något knas...

Hur går det för dig?
  • Sarah32

Vad skönt att få lite hjälp med att se om något är fel, det börjar ju onekligen kännas lite tungt nu när det gått ett tag. Jag har BIM på måndag, har haft en del stickningar/ kramper i höger sida av magen men det kan ju vara vadsomhelst och så känner man efter lite extra just nu. Så bara att vänta några dagar för definitivt besked.

Har du fått några svar på dina prover?

• Schatz81
    Sarah32 skrev 2014-11-13 18:44:04 följande:

Vad skönt att få lite hjälp med att se om något är fel, det börjar ju onekligen kännas lite tungt nu när det gått ett tag. Jag har BIM på måndag, har haft en del stickningar/ kramper i höger sida av magen men det kan ju vara vadsomhelst och så känner man efter lite extra just nu. Så bara att vänta några dagar för definitivt besked.

Har du fått några svar på dina prover?

Ja, ATT det känns tungt. Känns som att vi aldrig kommer att lyckas... Men så är det förhoppningsvis inte. 

HOPPAS verkligen att din mens struntar i att komma! Jag ska hålla tummarna. Tänker du vänta på BIM eller ska du testa någon dag innan?

Nä, inga svar än. Men jag hoppas att de kommer nästa vecka.
  • Sarah32

Tack:) Hade dock lite mensvärkar i morse så jag tror tyvärr inte att det blir någon bebis den här gången heller....

Jag har slutat att testa innan bim, blir bara fler dagar av besvikelse då. Har kommit fram till att jag lever på hoppet tills mensen kommer, då blir jag sjukt besviken och deppig, men eftersom den bara pågår 4 dagar kan jag ganska snart växla om till nytt hopp i nya försök. Konstigt vad detta har tagit över känslorna helt nuförtiden. Funderar på att testa Borago nu som du tipsade om. När börjar man med det?

Hur går det för alla andra som brukade vara med här? Finns ni kvar?

• Schatz81
    Sarah32 skrev 2014-11-15 12:10:20 följande:

Tack:) Hade dock lite mensvärkar i morse så jag tror tyvärr inte att det blir någon bebis den här gången heller....

Jag har slutat att testa innan bim, blir bara fler dagar av besvikelse då. Har kommit fram till att jag lever på hoppet tills mensen kommer, då blir jag sjukt besviken och deppig, men eftersom den bara pågår 4 dagar kan jag ganska snart växla om till nytt hopp i nya försök. Konstigt vad detta har tagit över känslorna helt nuförtiden. Funderar på att testa Borago nu som du tipsade om. När börjar man med det?

Hur går det för alla andra som brukade vara med här? Finns ni kvar?

Nej vad tråkigt :(
    Men än är det väl inte kört?

Samma här, jag ser ingen anledning att testa innan BIM. Dels för att det slutar alltid med ett minus men också att om jag är gravid så är jag. Man blir ju inte mer gravid för att man testar tidigt - snarare tvärtom.

Borago: Man ska tydligen börja ta det första mensdagen eller där i kring. Gör inget om du börjar någon dag senare... Och sen slutar man när man har ägglossning. Och hoppas på ett mirakel.

• Knävelborren

Blev inget för mig heller denna månaden. Känner mig så ledsen för jag tyckte vi fick till det så bra denna gången och trodde verkligen att det gått. Fan också. Känns som om vi vadar i gyttja i motvind. Så motigt detta.

• Mellanstadieläraren

Mina cykler är så evighetslånga så jag glömmer skriva här!

Här har äl passerat precis. Vi fick bara till något enstaka försök, för mycket annat just nu med jobb och allt. Får väl hålla tummarna men hoppas inte så mycket. Nästa äl blir strax före jul så det känns som en evighet men hoppas vi båda är lite mindre slutkörda då...

Har bim runt den 26e iaf.

Skönt att ni ska få hjälp Schatz81! Då kanske man får lite svar.

Kom mensen Sarah32?

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!