Sarah32 skrev 2014-10-30 09:48:36 följande:
Jag tror att vi är flera här (inklusive mig själv) som haft oregelbunden mens sedan man aktivt börjat försöka. Tror det kan påverka kroppen mer än man tror med stress och "jag vill så gärna bli gravid - tankar). Vad är Borago och på vilket sätt ska det hjälpa till i graviditet?
Sarah32, Ja kroppen påverkas nog mer än vad vi tror av både yttre störningar och psykisk oro och stress.
Så kan det nog vara. Men den är inte bara oregelbunden. Jag börjar alltid ha små minimala flytningar (som sätts igång av samlag, annars har jag inga som helst tecken på att mensen är nära) och har så en dag eller två. Dag tre ingenting. Sen FORSAR allting ut på samma gång, i 1-2 dygn och sen kanske i mindre mängd ett tag till. Vanligtvis har jag ca 2-4 dagars mens med "vanligt flöde" och ca 1-3 dagar i början då det blöder knappa flytningar/ingenting pga att livmodertappen stötts till. Vet aldrig vilken dag jag ska sätta som första mensdag :)
Borago har jag precis nyligen lärt mig om. Det är kapslar med gurkörtolja som har många fördelar för huden, men ska också vara bra för den hormonella aktiviteten och göra slemmet i livmodern tjockare. Så att ett befruktat ägg kan ha lättare att fästa. Tydligen många det har funkat för.