Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Jag har äl den 19de okt och bim den 2a nov och det blir barn nr 3 för oss och en sladdis isf.

• lördagsgodis

Fick lite panik igår och undrade vad f*n vi håller på med, en unge till, är vi inte riktigt kloka;) men idag känns det som att bebis är rätt igen. Har äl den 16 om jag går efter min första blödningsdag men mensen satte inte igång ordentligt förens 3 dagar senare och då har jag äl den 19de så vet inte riktigt hur jag ska räkna.

Grattis till plus och håller tummarna för er som närmar er bim:)

• lördagsgodis

Min man vill inte att vi pratar om det utan vi har sex som vanligt ( kanske lite mer på mitt initiativ;)) annars har vi sex 3-4 gånger i veckan men nu 4-5 gånger i veckan.

• lördagsgodis

Jag har ägglossning idag eller i övermorgon tror jag. Hade två dagar med småblödningar innan mensen satte igång ordentligt så vet inte riktigt hur jag ska räkna. Hoppas mensen håller sig borta för oss alla i tråden:)

• lördagsgodis
    Stokke skrev 2014-10-17 07:21:27 följande:

Pressen att hela tiden leverera på jobbet är en konstant stress. Vi ska hela tiden prestera och vara affärsmässiga. Vi ska ha god intjäning. Vi förväntas att överträffa ett positivt resultat vecka efter vecka.
    Samtidigt som jag gillar att jobba och drivs av siffror och försäljning. Men att jobba så här mycket som vi har gjort de senaste åren är inte hållbart. Jag vill komma till nästa nivå.
    Men jag måste nog tänka om.
    Tack, jag behövde bara skriva av mig.

Låter ju som alldeles galna arbetstider, om ni ska bilda familj så måste ni ju lägga om tiderna rejält om ni vill se barnet eller varandra:). Min man jobbar skift så han har ju en del 12 timmarspass men är ju ledig mer sen så det väger upp.

Till sexet så måste det ju inte alltid vara några avancerade grejer, räcker ju med en snabbis i duschen ibland så blir man ren samtidigt!
  • lördagsgodis
    Mellanstadieläraren skrev 2014-10-17 06:53:20 följande:

Stokke, det låter som ni lever väldigt stressigt. Går era arbetssituationer att göra något åt?

Här vaknade jag med mensvärk och mensen hade kommit. Jag trodde den skulle komma på söndag :/

Trist med mens men bättre den kommer för tidigt än försent iaf...
  • lördagsgodis
    Sarah32 skrev 2014-10-23 06:37:24 följande:

Sitter vid frukostbordet och gråter några tårar....är så besviken över att det aldrig verkar vara vår tur, visst kom mensen igen:( Är just nu bara allergisk mot allt vad gulligt och bebisar heter, men det går väl över om några dagar när det är dags igen....;)

Kram till alla er andra i samma situation!

En fråga: finns det någon som sökt någon form av hjälpnfastän det inte gått ett år? Isåfall vad?

Känner med dig det är jobbigt när längtan är så stor. Du kan ju prata med gyn och höra vad dom säger annars kan man ju alltid vända sig privat och få hjälp.
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!