• Fruhn

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
  • Maryhe

Hej alla.
    Hoppar in i den här tråden!

Jag ska till Arleta i Tjeckien imorgon för förberedelse inför ÄD i höst/vinter.
    Har gjort tre ICSI tidigare i Italien. Jag är 45 år med två vuxna barn. Sambon har inga.

• Redan47

Jag gör ÄD på serum Aten, ruvar just nu. TD nästa vecka.

Mary, vad hände i Riga?

• swede

Välkommen Maryhe. Lycka till i Arleta. Minns att jag läste du var missnöjd med Riga, med datum som ändrades hastigt och lustigt!? Hoppas att du/ni blir mer nöjda den här gången.

Jag ruvar nu, precis som Redan. Känner mig fruktansvärt ogravid denna gång. Men, men...allt kan ske. Snart vet vi.

Redan, hur går det för dig? Går ruvningen bra? Jag har försökt att inte "känna efter" för mycket, men för att vara helt ärlig...det går skitdåligt! Ha, ha...ja, jag kan inte göra annat än att bara skratta åt det. Försöker att hålla mig sysselsatt, jobb och ca 300 kanelbullar har det blivit, och igår en riktigt god daim och marängtårta. Perfekt att ha i frysen tänkte jag, MEN det är bara ett liten "men", för det är bara en liten, liten bit kvar. Jag har massor med energi och inga symptom alls. Tvärtom från förra försöket...Och det är bara att vänta och se.

Kram på er alla

• Maryhe

redan, det var strul med tider som ändrades hux flux och min sambo skulle komma 5 dagar tidigare än beräknat. Jättekonstigt tyckte vi iom att vi aldrig ens fått välja donator, hört hur det gått med dennes behandling eller något från Riga. 
    Jag blev väldigt irriterad. Tom på Arleta däremot har tät kontakt, har ringt ett flertal gånger och de tar verkligen problemen med sambons spermier på allvar.

• Redan47

Ruvandet funkar fint! Vi är mitt i en budgivning som är mkt värre väntan än ruva;)

Det är ju inget jag kan göra åt så det är bara gilla läget och vänta till nästa vecka. Jag har ju även fått pregnyl så testa tidigt har jag inget för. Haha

Mary; förstår. Riga och dialog verkar inte vara deras starka sida. Jätte skillnad på serum oxå. Jag och min man är verkligen klienter där, svar på mail omg, viktigt för mig. De har bredare insikt och kunskap kring ivf/ÄD. Det är en klinik att gå till när standardprotokoll inte ger resultat. Riga är bra när allt flyter....

• aspjg

Idag va jag och satte in ett fint embryo. De resterande 5 skulle odlas fram till på måndag och då tas ett beslut om hur många som är tillräckligt bra för att frysa ner.

Tycker det känns så konstigt att det verkligen är på riktigt nu.. Har ju gått och tänkt att det är lång tid kvar hela tiden. Nu helt plötsligt så är det gjort :)

När har ni börjat känna symptom? Vet att det är olika för alla men nyfiken ändå!

• Löparnörden
    aspjg skrev 2014-09-18 18:00:30 följande:

Idag va jag och satte in ett fint embryo. De resterande 5 skulle odlas fram till på måndag och då tas ett beslut om hur många som är tillräckligt bra för att frysa ner.

Tycker det känns så konstigt att det verkligen är på riktigt nu.. Har ju gått och tänkt att det är lång tid kvar hela tiden. Nu helt plötsligt så är det gjort :)

När har ni börjat känna symptom? Vet att det är olika för alla men nyfiken ändå!

Spännande aspjg.

Har gjort 3 försök varav dottern blev till på det tredje och ingen gång var lik den andra. Gemensamt var att jag fick molvärk ganska omgående alla gånger, samma dag i princip. Första gången fick jag typiska gravidsymtom några dagar efter insättning men fick små blödningar under ruvartiden så jag var inställd på att symtomen berodde på medicineringen och var säker på misslyckande. Andra gången fick jag inga symtom alls men ingen blödning heller. Var skeptiskt men hyste ett litet hopp om att det tagit sig men det hade det inte. Sista gången fick jag väldigt tydliga gravidsymtom först efter cirka 1,5 vecka och en liten liten blödning. Tänkte att det igen berodde på medicineringen och blödningen tydde på ett till misslyckande. Men på testdagen visade stickan gravid.

Så ingen gång den andra lik. Min rekommendation är att inte fundera allt för mycket på hur kroppen reagerar utan sysselsätta dig med roliga aktiviteter som får ruvartiden att gå,

Ja jag vet att, lättare sagt än gjort:).
  • LinaQ

Det här var tredje gången jag gjort ÄD, och jag säger samma som Löparnörden, jag får alltid molvärk efter isättningen som håller i sig flera veckor oavsett plus eller minus! Jag har också graviditetssymptom från tidigt, tidigt, men det är så svårt att känna skillnad mellan medicinernas påverkan och riktiga symptom! Nu är det ett par veckor efter positiva testet och symptomen kommer och går, så jag vet varken ut eller in! Men det kan tydligen vara så också så jag försöker också att inte tänka för mycket!

• swede
    Redan47 skrev 2014-09-18 10:29:26 följande:

Ruvandet funkar fint! Vi är mitt i en budgivning som är mkt värre väntan än ruva;)

Det är ju inget jag kan göra åt så det är bara gilla läget och vänta till nästa vecka. Jag har ju även fått pregnyl så testa tidigt har jag inget för. Haha

Mary; förstår. Riga och dialog verkar inte vara deras starka sida. Jätte skillnad på serum oxå. Jag och min man är verkligen klienter där, svar på mail omg, viktigt för mig. De har bredare insikt och kunskap kring ivf/ÄD. Det är en klinik att gå till när standardprotokoll inte ger resultat. Riga är bra när allt flyter....

Så skönt att ruvandet fungerar fint, Redan! Och så spännande med budgivning. Hoppas att det går vägen, budgivning tar verkligen på nerverna...jag vetFlört. Du får hålla oss underrättade om det blev något köp eller inte!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015