• LinaQ

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Skulle jag kunna få/låna en eller två kartor Utrogest av någon? Jag och min koordinator har missuppfattat varandra och jag hinner inte få mitt paket med mediciner innan de jag har hemma är slut! Lätt panik!

• LinaQ
    swede skrev 2014-09-10 09:48:15 följande:

LinaQ: Jag har. Inboxa mig så ordnar vi det! Kram

Tack! Kan tyvärr inte skicka meddelande eftersom jag bara använder appen just nu (är på tjänsteresa). Kan du inboxa mig så svarar jag!
  • LinaQ
    aspjg skrev 2014-09-14 21:02:38 följande:

Skönt att det inte är något att vara nervös för :) Det blir lite frågor från mig, hoppas ni står ut! Donationen sker på tisdag, när blir insättningen då?

swede: Kul att allt har gått bra :)

Hej!

Ställ så mycket frågor du vill! :) Man brukar räkna fem dagar från ÄP och mannens bidrag lämnas! Vi hade det en onsdag och ET blev då måndagen veckan efter. Vet inte dock hur de gör på helgen! Eller om du får en fin 6-dagars blasto! Har inte kliniken sagt ett datum för ET?
  • LinaQ

Aspjg: Superbra med 8 ägg! Jag gör precis som Swede och håller tummarna att de blir fint befruktade!

Swede: Om det är något jag försöker banka in i mitt eget huvud är det att det kan kännas olika från gång till gång, och från vecka till vecka! Jag mådde också prima första veckan! Så allt kan hända! <3

Jag har haft oroväckande blödningar så tog mitt VUL ett par dagar tidigare och fick se ett litet hjärta därinne! Jag blev så paff för jag var känslomässigt mer förberedd på ett negativt resultat! En liten räka på 7,5 mm!

• LinaQ

Det här var tredje gången jag gjort ÄD, och jag säger samma som Löparnörden, jag får alltid molvärk efter isättningen som håller i sig flera veckor oavsett plus eller minus! Jag har också graviditetssymptom från tidigt, tidigt, men det är så svårt att känna skillnad mellan medicinernas påverkan och riktiga symptom! Nu är det ett par veckor efter positiva testet och symptomen kommer och går, så jag vet varken ut eller in! Men det kan tydligen vara så också så jag försöker också att inte tänka för mycket!

• LinaQ
    nenne821 skrev 2014-09-22 08:05:39 följande:

Tog ett test igår på morgonen och det var negativt.

Tog ett nytt imorse och det var positivt!!!

Så tydligen så är jag gravid!!!

Jag ska ALDRIG mer tjuvtesta!!

Grattis Nenne!!
  • LinaQ

Myra: Vid äggdonation har jag inte blivit nedreglerad på samma sätt som vid IVF (nässpray), däremot har jag tagit Progynon som bygger upp slemhinnan och säkert påverkar annat också! Ett par dagar innan ET har jag fått progesteron i någon form!

Swede: Ge inte upp! Jag håller tummarna så hårt jag kan!

• LinaQ
    dreamz skrev 2014-09-24 20:35:14 följande:

En fråga.. När vi väl får samtalet om att det finns några ägg och min sambo ska åka ner och lämna sperma och om äggen blir befruktade. Hur många dagar tar det tills dom för in det befruktade ägget i mig?

Blir det då embryo eller? (Förvirrad...)

*väntar på det godkännande brevet från läkare och kuratorn...* denna väntan gör mig ibland lite små knäpp även om tiden flyger iväg!

Hej! Har de inte rekommenderat något för er? Antingen blir det ett embryo om det sätts in i dig efter 2-3 dagar eller en blastocyst om det sätts in först efter 5 dagar!

Tror det vanligaste i Sverige (för visst går du i Sverige) är 2-3 dagar medan det oftast är en 5-dagars som sätts in. Lycka till!
  • LinaQ

Nenne: Man kan blöda och alla säger att det faktiskt är vanligt! Även fast det är riktigt svårt att få in i skallen.. Jag fick till slut tigga till mig ett akut VUL på gyn v6 efter jag blött vid tre tillfällen och inte hade några symptom. Och det fanns ett litet hjärta som tickande och doktorn såg inga orsaker till blödningarna! Ge inte upp!

• LinaQ

Aspjg: Ljusrosa och bruna flytningar ska vara ofarliga, rent blod är lite värre, men en del (t ex jag) blöder lite rent blod då och då och det verkar inte vara någon fara! Håller tummarna! Kram!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015