Sådär hemma från Tjeckien.
I Tjeckien så undersöktes vi väl båda och det var mycket frågor. Bland annat hur väl relationen är mellan mannen och mina vuxna barn och vad mina vuxna barn anser om att få ett syskon.
Det konstaterades att jag har "lätt" PCO-S (jag hade redan 10 folliklar på CD 5) och det kan vara så att jag också har endometrios men inne i vävnaden i livmodern som inte syns. Det kan vara därför jag har svår mensvärk och blöder ut koagulerade klumpar och har "attackmens".
Jag har fortfarande en mycket bra äggreserv, men man vet ju aldrig något om kvaliteten (men den antas ju givetvis inte vara jättebra och går inte att använda tillsammans med mannens sperma, vid användning av egna ägg måste vi ha spermadonator).
Hade han sett något som inte såg bra ut på VUL så skulle vi göra en hysto, men han ansåg efter en lång undersökning att det inte behövdes. Han nämde dock precis som Eva Einarsson att min livmodertapp var i princip utplånad ett borttag av cellförändringar och det kan komma behövas klämmas åt på något sätt vid en eventuell graviditet för att inte riskera missfall.
Vi fick inte se våra provsvar utan bara höra muntligt. Det var ju fredag och labbet väntade på att få gå hem. Men de hälsade att om sperman inte varit duglig så hade de aldrig frusit in den utan bett mannen att lämna ett nytt prov eller prata om eventuell donator. Jag hoppas att de mailar oss provsvaren som de lovat.
I alla fall så vill han nedreglera mig med Synarela pga eventuell endo. Sen ska donatorn anpassa sin cykel efter min och inte tvärtom för att jag inte ska ta estradiol för länge (pga faktor V Leiden). Jag ska också ta Clexane från när jag börjar med Estradiol. Estradiol ska jag ta 3*2mg. Jag ska även ta något som heter magne B6. Det ska hjälpa östrogen och progesteron upptaget/ökningen. Och hör och häpna, jag ska även ta Inofolic av samma anledning samt att inositol har visat sig kunna hjälpa mot tidigt missfall enligt läkaren.
Vid transfer ska det även läggas till aspirin. Han var osäker på prednisolon men det skulle jag få besked om. I annat fall så självmedicinerar jag. Som progesteron har jag fått utrogestan.
Nu när jag valt ut och rangordnat tre donatorer så väntar jag först på besked om de är ok med att synkronisera sig efter mig. Sen blir det spraystart på CD22 i denna cykel eller nästa. I och med att sperman är nedfryst så behöver inte längre mitt och sambos schema synkas, jag åker när det är dags för ET.
De gör PICSI, ICSI och blastocyst odling (om möjligt). Embryona övervakas med Primo Vision (embryoscope). De kommer att sätta in två embryon (om möjligt).
Alla mediciner ingick i priset så jag fick med dem hem direkt. Nedfrysning ingår.
Vi betalade 1.700 euro på plats, nästa gång betalar vi 3.100 euro
Blir det inga embryon att frysa ner får vi en ny färsk cykel med ny donator till priset för en FET 800 euro.