Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Idag va jag och satte in ett fint embryo. De resterande 5 skulle odlas fram till på måndag och då tas ett beslut om hur många som är tillräckligt bra för att frysa ner.
Tycker det känns så konstigt att det verkligen är på riktigt nu.. Har ju gått och tänkt att det är lång tid kvar hela tiden. Nu helt plötsligt så är det gjort :)
När har ni börjat känna symptom? Vet att det är olika för alla men nyfiken ändå!
. Jag ska hålla tummarna för dig. Hur mår du idag? Kram
Hej, får jag vara med i den här tråden?
Relativt ny i forumet (och vet sannerligen inte riktigt hur det fungerar) och drog igång ÄD i somras. 43 år, gift med 1 barn (5år) utredningar varför det inte kom no 2 etc etc. Nu åker vi till Ava Riga. Vi beslöt oss för det för att dom inte hade köer och vi uppfattade dem som smidiga. Nu har jag haft "problem" redan innan insättning av embryo och då känns det som....radiotystnad...många frågor men få svar...
Stort grattis till alla er som ruvar. Det glädjer och inger hopp för alla oss andra!
Stor kram på alla er, ruva på!!
Hej, får jag vara med i den här tråden?
Relativt ny i forumet (och vet sannerligen inte riktigt hur det fungerar) och drog igång ÄD i somras. 43 år, gift med 1 barn (5år) utredningar varför det inte kom no 2 etc etc. Nu åker vi till Ava Riga. Vi beslöt oss för det för att dom inte hade köer och vi uppfattade dem som smidiga. Nu har jag haft "problem" redan innan insättning av embryo och då känns det som....radiotystnad...många frågor men få svar...
Stort grattis till alla er som ruvar. Det glädjer och inger hopp för alla oss andra!
Stor kram på alla er, ruva på!!
. Det finns massor med information på trådarna i det här forumet. Det har i alla fall hjälpt mig väldigt mycket! Hopfulla grodan: Har du frågor så kasta ut de här på forumet. Det finns många som har massor med information här
*Hoppfulla grodan
Åh tack snälla ni! Ska läsa tråden o se om jag blir klokare!!
Jag har vid två tillfällen fått kraftiga blödningar, precis innan planerad insättning. Slemhinnan har helt enkelt inte vuxit tillräckligt utan stött ifrån sig allt. Saknar bara svar på "varför" o "är det ovanligt eller finns det hopp"? Första gången var vi i Riga och donatorns ägg var "klara" så nu satsar vi istället på embryon som ligger i en frys och väntar
. Men kanske jag som undrar för mycket...vill känna att "de varit med om det tidigare o att det finns hopp"... Upplever att jag mailar koordinatorn och får vänta på mail men även sällan får svar. Men det är klart, det som tar stor del av vårt liv just nu är deras vardag...och kanske en mix av språkliga missförstånd...ja inte vet jag
Men nu går jag på det igen, ny mix av piller....
Kram på er!
Hej.
Får jag hoppa in?
41år 2misslyckade IVF, ett gäng hormonbehandlingar och 2missfall efter jag blivit gravid utan behandling.
Fick veta efter sista IVF att jag har sämre äggkvalitet och dom rekommenderar äggdonation. Vi har nu kämpat i så många år att jag nästan tappat räkningen. Runt 7-8år kanske.
Vi har stått i kö hos Fertinova Helsingfors o var på vårar första möte i mars. Dom har tydligen väldigs problem med kö och få fram donatorer så don har hänvisat oss till deras andra kliniker i Tammerfors och Åbo. Lutar åt Åbo för det verkar mera smidigt och praktiskt att ta sig dit. Någon mer som gör behandling i Findland?
Välkommen Hoppfulla grodan och Myra:)
Hoppfulla grodan, bara kasta ur dig frågor. Alltid är det någon som vet eller har erfarenhet. Dina blödningar går tyvärr utanför min kunskap.
Går också i Riga, på IVF Riga och upplever lite samma som du i kontakten även fast jag till största del är nöjd. Ibland upplever jag att det är lite löpande band-principen som jag hoppades slippa nu med privat klinik jämfört med Huddinge där dottern blev till. Känner lite att Riga också bara kör standardprotokoll även fast jag ändå upplever dem som väldigt kunniga och engagerade.
Myra, så irriterande med kö. Antar att ni valt Finland för att få öppen donator?
I Riga är det ingen kö alls.
Håller tummarna för dig Swede, denna väntan är så lång
Har varit och mätt slemhinnans tjocklek idag och den var redan 8,7 mm. Fick svar från koordinatorn att vi får exakt besked nästa vecka men preliminär insättning är 6 oktober så det närmar sig.
Välkommen Maryhe också:)
Åh tack snälla ni! Ska läsa tråden o se om jag blir klokare!!
Jag har vid två tillfällen fått kraftiga blödningar, precis innan planerad insättning. Slemhinnan har helt enkelt inte vuxit tillräckligt utan stött ifrån sig allt. Saknar bara svar på "varför" o "är det ovanligt eller finns det hopp"? Första gången var vi i Riga och donatorns ägg var "klara" så nu satsar vi istället på embryon som ligger i en frys och väntar. Men kanske jag som undrar för mycket...vill känna att "de varit med om det tidigare o att det finns hopp"... Upplever att jag mailar koordinatorn och får vänta på mail men även sällan får svar. Men det är klart, det som tar stor del av vårt liv just nu är deras vardag...och kanske en mix av språkliga missförstånd...ja inte vet jag Men nu går jag på det igen, ny mix av piller....
Kram på er!