• Fruhn

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
  • swede

aspjg; Vad kul att höra att ni har kommit igång, men tråkigt att höra att du mår dåligt av tabletterna. Själv fick jag en väldigt jobbig huvudvärk sist, så jag hoppas att det blir bättre den här gången. Lycka till nu Solig

dreamz; Jag har också hört att det är läkartider det är brist på Vi står i kö i Umeaå och det var vad vi fick veta, att det var brist på läkare och tider.

Vet du, jag fattade också nada, på vårt första försök, men man lär sig mer och mer för varje dag. Jag lovar...!! Slemhinnan mäter man för att man vill att den ska vara ca 8-12 mm och i treskiktad (eller hur man nu stavar det) när man gör själva insättningen. Så kul att höra att ni är igång nu. Såååå spännande!

Löparnörden; Då är det ju dags för er också. Så kul att läsa att det är så många som är på gång Glad. 13.e skrev du. Det är ju snart. Då kan ju äntligen den 13.e bli ett lyckonummer, eller hur!?

nenne821; Imorgon!!!! Insättning! Men ååå så spännande. Ska tänka på er jättemycket och hoppas att det blir ett riktigt guldägg nuHjärta. Ett stort lycka till!

Vi är på gång också. Åker till Riga strax, så det blir spännande.

Massor med kramar till er alla i trådenHjärtaoch lycka till

• Löparnörden
    swede skrev 2014-09-07 20:57:45 följande:

aspjg; Vad kul att höra att ni har kommit igång, men tråkigt att höra att du mår dåligt av tabletterna. Själv fick jag en väldigt jobbig huvudvärk sist, så jag hoppas att det blir bättre den här gången. Lycka till nu Solig

dreamz; Jag har också hört att det är läkartider det är brist på Vi står i kö i Umeaå och det var vad vi fick veta, att det var brist på läkare och tider.

Vet du, jag fattade också nada, på vårt första försök, men man lär sig mer och mer för varje dag. Jag lovar...!! Slemhinnan mäter man för att man vill att den ska vara ca 8-12 mm och i treskiktad (eller hur man nu stavar det) när man gör själva insättningen. Så kul att höra att ni är igång nu. Såååå spännande!

Löparnörden; Då är det ju dags för er också. Så kul att läsa att det är så många som är på gång Glad. 13.e skrev du. Det är ju snart. Då kan ju äntligen den 13.e bli ett lyckonummer, eller hur!?

nenne821; Imorgon!!!! Insättning! Men ååå så spännande. Ska tänka på er jättemycket och hoppas att det blir ett riktigt guldägg nuHjärta. Ett stort lycka till!

Vi är på gång också. Åker till Riga strax, så det blir spännande.

Massor med kramar till er alla i trådenHjärtaoch lycka till

Ja var tänkt att jag skulle börja med Estrofem den 13 nu och så skulle det bli äggplock runt 1 oktober och et runt 6 oktober (såg att jag missat att skriva det datumet i förra inläggetTungan ute). Men då dummade sig min kropp så jag fick mens igår, 3 dagar tidigare än beräknat. Fick då först nytt datum för äggplock/befruktning som precis sammanföll med då min man är på en jobbresa. Trodde först då att vi skulle vara tvungen att skjuta upp det 1 månad  men tydligen gick det att rucka med donatorns behandling så nu börjar jag med estrofem den 10 istället så det inte krockar med makens resa. Vet inte hur många gånger jag mailat med Nadia idag för att spika allt med datum för medicinering, ultraljud etcGlad. Bara 2 dagar kvar, tidigare har jag kännt mig kolung men nu när det närmar sig börjar nerverna smyga sig på trots at vi gått igenom samma sak 3 gånger tidigare.

Trodde inte att det gick att rucka på dagar sådär men det är som ni säger , man lär sig något nytt varje gång.

Håller tummarna för alla.

Hoppas insättningen gick bra idag Nenne.
    När åker ni till Riga Swede?
  • swede

Löparnörden; Så skönt att det gick att lösa, så att du kan börja med Estrofem lite tidigare. Jag visste inte heller att man kunde ändra så, men kanonbra att det gick. Som du skriver, man lär sig något nytt varje dag. Det är verkligen en djungel det här, jag menar för drygt 2 år sen visste jag knappt vad äggdonation innebar, men för varje dag som går lär man sig mer och mer...och den mesta informationen har jag faktiskt fått här på Familjeliv.

Förstår att det blir många mail fram och tillbaka, det blir det även här Vi har Jelena som koordinator nu.

Vi åker till Riga på torsdag, så det är inte alls länge kvar. Känns overkligt, men skönt. Lycka till nu med pillerknaprandet! Jag får lite variation i dieten till morgondagen, börjar med Utrogesten då.

Lycka till allihopa!

• nenne821

Jo det gick bra idag, vi har satt in ett ägg som förhoppningsvis är guldägget ????

Tyvärr blev resten inte befruktade så vi håller alla tummar vi har på att detta ska fungera.

Två veckor till gravtest känns som hur länge som helst...

• swede

Nenne, jag håller tummarna att det är ett guldägg och förstår att de kommande veckorna kommer att få långsamt! Ta hand om dig själv nu och stort lycka till! Kraaam

• Löparnörden
    nenne821 skrev 2014-09-08 22:23:06 följande:

Jo det gick bra idag, vi har satt in ett ägg som förhoppningsvis är guldägget ????

Tyvärr blev resten inte befruktade så vi håller alla tummar vi har på att detta ska fungera.

Två veckor till gravtest känns som hur länge som helst...

Nenne, ett guldägg är det enda som behövs, det är vår familj levande bevis på.
    Gången som dottern blev till blev det 3 befruktade ägg. De utvecklade sig inte som de skulle och hade precis blivit 4 celliga när vi skulle sätta in dem. Läkaren i Huddinge gick till och med in i labbbet en sista gång medans jag låg med hela härligheten i vädret för att ta en sista koll och välja ut det bästa ägget iom att de inte var av optimal kvalitet. 1 ägg sattes in och de övriga 2 fick kasseras. Som ni förstår så var jag verkligen inställd på ett misslyckande och trodde knappt mina ögon när gravtestet visade gravid på testdagen. Det där halvtaskiga ägget är nu min vilda 1 åringHjärta

Spännande Swede, håller tummarna. Inte alls långt kvar
  • LinaQ

Skulle jag kunna få/låna en eller två kartor Utrogest av någon? Jag och min koordinator har missuppfattat varandra och jag hinner inte få mitt paket med mediciner innan de jag har hemma är slut! Lätt panik!

• LinaQ
    swede skrev 2014-09-10 09:48:15 följande:

LinaQ: Jag har. Inboxa mig så ordnar vi det! Kram

Tack! Kan tyvärr inte skicka meddelande eftersom jag bara använder appen just nu (är på tjänsteresa). Kan du inboxa mig så svarar jag!
  • aspjg

Kul att det är så många på gång nu :)
    Jag va på ultraljud idag för att kolla slemhinnans tjocklek och den var 8 mm och såg bra ut. Så nu väntar jag på samtal om när det är dags för insättning.

Ni som gjort detta förut. Hur mår man efter insättningen? Bör man ta det lugnt och vila eller kan man bara fortsätta vara som vanligt. 

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015