Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Axo skrev 2015-01-19 22:00:23 följande:

Alltså, ibland undrar jag om inte denna lilla bebis har ett sjätte sinne. Varje gång jag går iväg antingen på morgonen eller på kvällen när han sover så tar det max 5 minuter innan han vaknar!

Imon ska vi på en extra bvc-kontroll. Vid läkarkontrollen så tyckte de att han hade växt lite dåligt på längden. Troligen inget att vara orolig för, men det är ändå lite skrämmande.

Han har en mamma-radar ;)

Det kommer säkert att gå jättebra idag. Som jag förstår det så är det ganska normalt att dom har svackor i tillväxten ibland :) Lycka till Idag!
  • Kela1981
    nica skrev 2015-01-21 07:15:57 följande:

Igår kräktes lilla grabben så nu stannar vi alla hemma:-/ men mår han tillräckligt bra senare idag blir de ut och åka pulka och de har dom längtat efter hela vintern, som inte varit särskilt vit i skåne:-P

Hoppas han mår bättre idag så ni kan ut och njuta av den lilla snön vi har fått :)

Skulle vara skönt om sjukdoms-säsongen snart var över! Vi ska ha mamma-träff här hemma nästa vecka men A har börjat nysa och hosta igen så vi får väl se om det blir nåt eller om hon blir dålig igen :/
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-21 16:19:29 följande:

Vart sover era små skatter?

Isabelle sover 20 cm från min säng i sin spjälsäng men funderar på att flytta henne till sitt rum då hon verkar sova bäst när musiken är på,och då kan inte jag sova.

Hennes rum ligger mitt emot vårt så har bara 5 meter dit om hon blir ledsen.

Men det tar emot för vill ju ha henne nära

Vi har haft Alice i egen säng från dag 1 och i eget rum från det att hon var ett par veckor. Hennes rum ligger precis bredvid vårt så det är typ 4 meter in till henne. Jag valde att ha det så för dom stunderna jag väl får sova så sover jag bättre om hon inte ligger nära mig. Dom har ju en massa ljud för sig även när dom inte är vakna och det störde mig :)
  • Kela1981

Ha ha ha.... Ja på ena sidan låg sambon och snarkade och gnisslade tänder och på andra sidan låg hon och snarkade. Värsta orkestern ha ha ha....

• Kela1981

Alice har fram tills i går sovit i vagnen dagtid som stått i vardagsrummet. Men i går bytte jag till sittdelen i vagnen och då känns det inte lika naturligt att hon ska sova där i. Så nu ska hon sova sina dagslurar i sängen på ovanvåningen är det tänkt och än så länge har det funkat bra. Då kan man ju dessutom härja runt bäst man vill på bottenvåningen utan att hon vaknar direkt :) I dag sk det premiäråkas i vagnen också :) Hon och pappan ska gå till farmor så denna mamman får sova. Hela natten har hon vaknat minst två gånger i timmen, tror det är mardrömmar som har kickat in för hon skriker och jämrar sig i sömnen också. I dag är jag helt färdig :(

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-22 08:44:04 följande:

Åh stora tjejen nu! :)

Här har vi också vaknat typ två ggr i timmen, men bara legat och pratat och viftat med armar och ben och sparkat av täcket. Jobbig natt! Men vid 7 månader läste jag att de kan sova väldigt oroligt, så det är väl en period som allt annat. Man har ju lärt sig ett och annat om dom där perioderna på 7 månader :)

Ha ha ha ja visst har man fått en viss vana på dom där faserna ;) Vi hade ett par nätter som var helt underbara med bara ett uppvak och då var det bara att stoppa in nappen och sen lämna henne ifred :) Fler såna tack ;)

Vi har en i vår mammagrupp vars son vaknar 10-20 ggr/ natt och har gjort sen han föddes så man ska väl inte klaga egentligen, men dom ska vidare på utredning nu för det är nog något som inte stämmer riktigt :/ Så länge dom är friska så ska man vara glad, sömnbrist eller ej :)
  • Kela1981

Ååååååååå! Antingen är det tänder på väg eller så håller hon på att bli sjuk igen :( Vilken katastrof det var i natt! Uppe 3ggr/timmen hela natten. Lyckades få henne att sova två timmar utan uppvak i min säng men sen var vi igång igen. Helt färdig idag och känner själv att jag börjar bli rosslig i halsen igen. Hoppas det bara är sömnbristen som satt sina spår så vi slipper mer sjukdom här hemma nu :(

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-23 16:57:38 följande:

Någon mer som har fått ont i svanskotan efter förlossningen? Jag kan knappt sitta på kvällarna och för att inte tala om när jag sitter på hästryggen! Går till en kiropraktor för att det ska bli bättre så hoppas det på sikt ska bli bra :)

Nej inte efter men när jag var gravid hade jag jätteont och kunde inte sitta alls nästan. Hoppas det blir bättre snart :)
  • Kela1981
    boogiewoogie skrev 2015-01-23 19:47:52 följande:

Ja de kommer du nog få ångra ;D hehe nä... Vår dotter har suttis sen hon var 5 mån ca med lite stödhjälp i början. Men man märker att hon vill kunna ta sig fram på nåt vis men hon vågar inte riktigt och blir frustrerad... kommer väl när de kommer.. Kan din bebis?

Alice sitter men hon tar sig inte framåt även om hon gärna vill och blir arg när det inte går :) Samma här; hon vill men kan inte riktigt komma på hur ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-24 09:46:40 följande:

Måste bara skriva av mig lite. Har inget med våra barn att göra men jag måste bara lätta mitt hjärta.

Jag och min sambo umgicks med ett kompisgäng. En av killarna blev tillsammans med en tjej som jag verkligen inte klickade med men vi accepterade varandra. Julen 2013 gjorde dom slut och juni 2014 när jag fyllde år och bjöd hem "gänget" va inte hon bjuden (konstigt?). Under kvällen lades ett och annat kort upp på fb och hon tog tydligen väldigt illa upp och skrev en lång status om vad mobbning är. Hon har ändå fortsatt att umgås med några av tjejerna i gänget. Ikväll ska vi på samma 25 årsfest... Hon kommer garanterat att ta upp detta och min enda tanke är att jag typ inte ska säga något eller bara gå ifrån henne. Hon är VÄLDIGT självupptagen och för alltid samtal som endast handlar om henne. Hon blev så avundsjuk när jag outade våran förlovning så att hon började gråta och för att inte nämna när jag berättade att jag va gravid. Har lite smått ångest inför kvällen. Vad hade ni gjort?

Herregud vilken människa! Hur kunde hon i första läget tycka att det var konstigt att inte bli bjuden om ni inte kom överens från första början? Hade jag varit dig så hade jag inte nappat på eventuella försök från hennes sida att ta upp ämnet. Ni har aldrig varit vänner och kommer aldrig att bli så varför bry sig. Att hon sen är kvar i nån form av fjortis-fas kan ju inte du hjälpa. Varför blev hon så ledsen över förlovning och graviditet? Hoppas du får en trevlig kväll i alla fall.
Svar på tråden Junibebisar 2014