smalljey skrev 2014-12-17 22:48:53 följande:
Ja det är ju lite kul hur otroligt olika alla bebisar är önskar man kunnat lägga upp filmklipp här, filmade igår när lillsnorpan reser sig upp, galet!!
Men jag undrar över de här faserna...hon ska ha varit ur fasen nu i kanske en vecka, men hon har aldrig varit så svår att få att sova som nu. Hon kämpar för livet när man ska lägga henne, sparkar, gråter, gnäller och Hill absolut inte! Och så vaknar hon och stortjuter genom hela natten. Ska de inte bli lugna när de kommit ur faserna? Blah, så jäkla jobbigt! För nu kan man ju inte skylla på att det är nån fas som snart slutar...
Upplever samma som du angående faserna. Tidigare har det stämt så himla väl men denna gången vet jag inte vad som hänt. Hon har 8 dagar kvar av språnget och (peppar,peppar) hon är inte speciellt bökig alls och har inte varit under hela tiden. Innan har hon varit en liten ligist under sprången men inte nu. Det kanske kommer efter, precis som för dig :/
Dessutom har hon börjar rata ersättning mer och mer. På morgonen äter hon ordentligt men det är nog för att hon är så sjukt hungrig efter natten. Men på dagen sen äter hon kanske 80-90ml (mot normalt 220) men erbjuder jag henne vanlig mat sen så äter hon typ en deciliter så hon är ju inte mätt! Någon annan som upplever samma?
Och när jag ändå är i gång; var för mat ger ni era små? Jag var helt säker på att jag skulle laga egen mat och ge henne men efter flera tappra försök så inser jag att hon inte bara är galet rädd för stavmixern utan även hatar min mat :( så nu har det blivit burkmat istället och det slevar hon i sig som aldrig förr. Men jag tycker att det kanske blir lite dyrt i längden eller man kanske kan hålla på ett par månader tills det blir lite mer bitar i maten, då kan hon äta samma som oss om man bara kan mosa med gaffel istället för mixern. Hur gör ni andra?