Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

I kategorin sömn så sover vår sessa så himla oroligt nu sedan ett par nätter. Det verkar som hon har mardrömmar för hon skriker i sömnen och då väcker hon sig själv ibland. Natta på kvällen är en katastrof. Vi börjar när hon är trött vid 19:30-20 och sen sover hon kanske vid 23-snåret. Jag hoppas att det är den här separationsångest-fasen som alla snackar om vid 7-8 månader. I såna här perioder gäller det att hålla i minnet att det inte är för evigt :/ Svårt att peppa sig själv ibland bara :(

Juronajour (stavning?) ha inte dåligt samvete! Alla blir vi irriterade och egentligen är det inte på barnen utan på faktumet att dom inte kan komma till ro. Dom är lika frustrerade som vi är <3

• Kela1981

Asjak & nica: tänkte åka en sväng till Nova på måndag vid 10-snåret. Någon av er som är sugen på att mötas upp och ta en fika? :)

• Kela1981

Nica & Asjak : vad tråkigt men vi får hitta en annan dag när vi kan träffas. Efter att ha varit sjuk i nästan två veckor och nu äntligen är frisk så kan jag lätt säga att jag är socialt understimulerad ha ha ha... Vi ska in och hämta kläder på P o P som jag beställde via deras hemsida, vem vet kanske hittar vi mer ;)

• Kela1981
    nica skrev 2015-01-16 18:48:28 följande:

Kela har fullt upp hela nästa vecka tyvärr

Vi får försöka få nån dag då vi kan träffas

Min natt var pest, lillan vaknade hela tiden och så klart så skulle jag jobba lite extra idag.

Hoppas ni alla får en trevlig helg

Usch då, hoppas du får sova mer i natt :)
  • Kela1981

Här är en till som sover oroligt just nu. Tror det har att göra med tänder på g och separationsångest men inte blir det roligare för det :/ Hon vaknar typ en gång i timmen och man märker att hon vill sova men kommer liksom inte till ro blääää.....

Alice dricker inget vatten. Jag har provat flaska, pipmugg (100 olika sorter), glas, sked men inget går hem. Hon äter ju fortfarande ersättning så vätska får hon i sig. Antar att det kommer med tiden. Bvc sa att hon kommer att dricka efterhand som maten innehåller mindre vätska så hon måste få i sig på annat sätt. Spännande :/

Ni som har tagit bort sovstunder under dagen; hur har ni gjort det? A blir så jäkla gnällig om jag försöker hålla henne uppe mer än vad hon vill :(

• Kela1981

Jag har låtit henne ha både flaska och mugg med vatten i men det spelar ingen roll tyvärr. Sen stoppar hon ju ingenting i munnen själv så hon försöker ju inte med flaskan heller. Kanske där felet ligger?

Alice får ersättning till frukost, frukt till mellanmål, en burk mat till lunch, ersättning och en halv burk mat till middag och sen dricker hon både välling och en portion gröt till kvällsmålet :)

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-19 09:19:43 följande:

Här var det nästan ingen sömn alls inatt, och vid 7 vaknade hon skåll het med 40 graders feber igen..

Stackars liten, hon fick tablett och vatten så nu har hon däckat i mitt knä.

Jag är oxå sjuk med feber,snorig och ont i öronen så kommer bli en lång vecka.

Stackars liten! Krya på er ordentligt! Det är inte kul att ha en sjuk bebis men det är ännu värre när man själv är dålig :( Vi har precis blivit friska men nu har A börjat nysa och hosta lite igen så frågan är om det inte är på g igen här :/ Längtar till våren och sommaren när förkylningarnas tid är över!
  • Kela1981
    Axo skrev 2015-01-18 21:43:44 följande:

Hur mycket mat äter era? Malte får gröt morgon/kväll, en burk med mat till lunch och sen mellanmål, typ en banan, två gånger om dagen. Tycker det känns lite. För bara några veckor sen drack han två flaskor ersättning också, men nu blir han bara arg när han får det.

Vad ger ni till mellanmål?

Så länge han dricker annan vätska, äter vanlig mat och växer som han ska så spelar det väl ingen roll? Han kanske fick smak för mat och tycker att ersättningen är smaklös och tråkig?
  • Kela1981

Ååååå nu blir jag sådär känslig igen!

Fick hem bilbarnstolen från mina föräldrar igår så nu ska jag bara sätta fast den i bilen. Tänkte byta till sittdelen i vagnen denna veckan också för liggdelen börjar bli lite trång även om hon är liten. Men då slog det mig att våra bebisar är ju inte bebisar längre dom är små barn! Nä jag gillade ju inte spädistiden men herregud vad fort det har gått känns det som! Rätt vad det är så har hon börjat skolan!!!! Ha ha ha....

Å andra sidan så ser jag så mycket fram emot när hon börjar ta sig runt och upptäcka världen omkring henne (det uttalandet kommer jag att ångra miljoner gånger ;)

Kryper era bebisar?

• Kela1981
    nica skrev 2015-01-19 14:54:39 följande:

Jo visst börjar de kännas jobbigt att våra bebisar inte är så små bebisar längre.

Cassie både kryper och ställer sig mot saker och gjort någon vecka nu. Ser lite knasigt ut bara då hon är så liten :-P

Kryper din lilla?

Tror min lilla älskling försöker säga något men har inte listat ut vad ännu ...kommer inte mycket " prat" från henne.

Nej här kryps det inte alls. När hon sitter så vänder hon sig över som om hon ska börja krypa men sen hamnar hon ändå platt på mage ha ha ha... Hon försöker dra sig upp mot mig nör jag sitter på golvet med henne men hon reser sig inte mot möbler eller så, fast det är kanske inte så konstigt eftersom hon inte rör sig någonstans heller :)
Svar på tråden Junibebisar 2014