Junibebisar 2014
Hur ofta hickar era bebisar?? Och rapar? Börjar misstänka att min lille eventuellt kan ha reflux (tyst reflux utan extrema kräkningar) och att det är det som ger honom sömnsvårigheter.
Hur ofta hickar era bebisar?? Och rapar? Börjar misstänka att min lille eventuellt kan ha reflux (tyst reflux utan extrema kräkningar) och att det är det som ger honom sömnsvårigheter.
Idag satte sig Snuttan upp i vår säng... Jösses :)
Hur blir era ungar i magen av att äta riktig mat? Vi har gett ganska lite mat hittills, det handlar om typ en måltid per dag, bestående av några tuggor gröt/potatis/banan. Plus lite bröd eller majskrokar. Och bröstmjölk då ;) Problemet är att hon är sååååå pruttig numera. Kan inte sova ordentligt, vaknar och pruttar och måste sövas om. Verkar inte direkt ha ont, men ja...besvärad på natten. Kan man göra något åt saken eller är det bara att vänta ut tiden och hoppas att magen snart vänjer sig vid mat...?
Ytterligare två tänder på väg... 39,5 graders feber och går inte att lägga ner i egen säng. Kommer bli en lång natt dethär. :/
Så skönt! Han somnade kl 2 (i min säng, sen lyfte jag över honom till sin) hade då fått ny blöja och en alvedon. Sen sov han till 8.30 utan att röra en fena!
Hur blev eran natt Kela?
I dag har vi haft mammaträff här hemma och Alice var helt fascinerad av alla bebisar som helt plötsligt satt och lekte med hennes leksaker ;)
Har också lovat mig själv att bli bättre på att träffa andra bebisar eftersom Alice verkligen älskar andra barn. Nästa vecka ska vi absolut utforska öppna förskolan :)
ok...inte för er som är känsliga. Men är det någon mer än jag som märkt att man blivit sååå mycket mer gasig i magen efter förlossningen... är ju 7 månader sedan nu men..gosshh! Neverending liksom... :S xD
I två dagar nu så har jag begränsat Alice sovstunder på dagen till 3 stycken. Förmiddag,lunch och eftermiddag. Det har ju resulterat i en hyfsat gnällig bebis men ändå ganska hanterbart. I natt sov hon jättebra och jag hoppas att det har med det att göra. Ska bli spännande att se hur denna natten blir. Allt som ger en hopp om ostörd nattsömn är bra ;)
Nu har min kära dotter kommit på ännu en sak man kan göra för att få sina föräldrar att vara jätte oroliga...bara ställa sig rakt upp mitt på golvet. Man blir tok stolt och rädd.
Kela, Asjak - de är kul att se framstegen men nu känns de som de går alldeles för snabbt, hinner inte med min bebis blir stor för snabbt ! .
Har en förkyld och gnälligt bebis just nu, stackars liten så trött på alla sjukdomar nu.