Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2015-01-07 08:45:52 följande:

Igår fick vi besök av några kompisar dom har en dotter född i juni. När dom kom satt Ludwig i sin stol och åt mellis, när han såg bebisen och mamman så blev han såå rädd! Han började gråta och grät riktigt länge, ingenting jag gjorde hjälpte... Tillslut lugnade han ner sig och vi fortsatte med mellisen. Sen gick resten av kvällen jättebra! Men han har träffat dom innan och aldrig visat tecken på det beteendet förut. Han kanske hade reagerat annorlunda om jag höll i honom? Enligt wonder weeks ska han inte vara i någon fas just nu.

Han blev kanske rädd att bebisen skulle ta hans mellis ;)

Det är ju ganska långt till nästa fas vad jag kan utläsa men det kommer en period nu när dom kan vara ganska gnälliga och besvärliga utan att det är ett leap som är på väg. Den är markerad med grå färg om du går in o tittar på chart i appen. Alice är på väg in i den nu också men än så länge har jag inte märkt något.
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-07 12:05:14 följande:

Någon mers bebis som drar er i håret?

Isabelle tar gärna håret bak i nacken på mig och drar allt hon kan.... Aaaj!!

Här har vi dom senaste dygnen haft jäääättte problem att söva och få henne att fortsätta sova, är tänderna som kliar och oroar henne så igår strök ja flytande alvedon på tandköttet sedan somnade hon.

Nica åh jag blir oxå irriterad på sånt ja säger titta men inte röra :)

Japp, A drar mig gärna i nackhåren aj aj aj!

Vad skönt att alvedonen hjälpte till slut.

Det verkar vara flera som bytt ut babyskyddet mot bilstol. Jag funderar på om vi ska göra detsamma. Hon är egentligen långt under viktgränsen för vårt babyskydd men vad jag förstår så är bilstolen säkrare än babyskyddet och man rekommenderar att man ska byta ut det så fort barnet kan sitta stadigt utan stöd. Ni som har bytt; vad är det som gjorde att ni bytte?
  • Kela1981
    smalljey skrev 2015-01-07 22:30:00 följande:
    Åh, fasiken vad bra att du skrev om den där jobbiga perioden i appen. Har inte upptäckt den. Hon har varit helt omöjlig ett tag nu, stämmer ju perfekt! Om det stämmer exakt så borde hon bli en solstråle till helgen då smile2.gif
    Ha ha ha.....jamen då hoppas vi att hon följer appen då :D

Alice börjar bli jobbig att natta oavsett om det är på dagen eller på kvällen men i gengäld så har hon haft ett par fantastiska nätter i rad nu. Man kan väl inte få allt ;)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-08 10:24:01 följande:

Kela haha njut medans du kan!

Isabelle har förvandlats till ett vaket monster som aaaaldrig vill sova och väcker mig 5-6 ggr per natt och imorse ville hon upp kl 06.30...

Igår sov hon 1.5 timme på fm och 10 min på eftermiddagen, och det tar oss ca tre timmar att natta henne.

Sömn är en lyxvara :)

Idag ska hon till sjukgymnasten sedan kör vi till Nova och tar en stor latte till mamman!!

O herregud! Ja jag ska passa på att njuta så mycket jag bara kan :)

Får man lov att fråga varför ni ska till sjukgymnasten med henne? Be om en extra shot i latten sen ;)

Vi ska in till Malmö o Babyringen en sväng idag. Ska försöka hitta en pipmugg till henne som hon fattar hur hon ska göra med :) Den vi har här hemma bara håller hon i munnen, dumma unge ;) Hon dricker ingenting annat än ersättning men det tänkte jag lägga krut på att ändra så att man kan byta ut ett mål snart. Kan man vänja henne vid att dricka ersättning ur flaska och vatten ur mugg redan från början så blir jag glad :)

Hur är det med era ungar? Dricker dom något annat än ersättning/bröstmjölk?
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-08 10:24:01 följande:

Kela haha njut medans du kan!

Isabelle har förvandlats till ett vaket monster som aaaaldrig vill sova och väcker mig 5-6 ggr per natt och imorse ville hon upp kl 06.30...

Igår sov hon 1.5 timme på fm och 10 min på eftermiddagen, och det tar oss ca tre timmar att natta henne.

Sömn är en lyxvara :)

Idag ska hon till sjukgymnasten sedan kör vi till Nova och tar en stor latte till mamman!!

Hahaha glömde ju hälften ;)

Vad vill hon när hon vaknar då? Äta? Alice väcker mig också men det är bara för hon tappat nappen så får hon den brukar det bli lugnt snabbt igen. Här har vi också börjat gå upp tidigare :/ tidigare vaknade hon vid 8-snåret men nu några dagar i rad så har det blivit redan vid 7! 7 känns ju kanske inte sjukligt tidigt om man tänker efter men för mig är det alldeles för tidigt ha ha ha.... Men det är klart, då har hon ju sovit sen 19:30-20 kvällen innan så hon är ju sjukt hungrig där på morgonen :)
  • Kela1981

Meeeen! Varför vill inte Alice dricka vatten då :( Jag blir knäpp! Köpte ny pipmugg idag men hann inte testa den. Får väl se till att hon är riktigt törstig så hon fattar att det är dricka i muggen :/

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-01-08 16:47:10 följande:

Amalian det var jag som skrev det.

Jo hon är övertrött men det är tänderna som rör till det just nu, hon kliar som en liten tok och har haft 40 graders feber.

Hon får flytande alvedon när det är som värst strucket på tandköttet samt en bitring som legat i kylen, någon som har fler tsnd tips?

Hon fick båda tänderna inom loppet av ngra dagar

Jag har en syster som bor i England och där finns också något som heter teething-gel som tydligen ska vara superbra. Mina föräldrar ska nog över och hälsa på snart så då ska jag be dom köpa med sig en laddning! Ja, det är ju förbjudet i Sverige men hon har använt det till båda sina och det är ju i så liten mängd så jag chansar och tänker använda det till Alice också. Hennes tänder verkar dock ha stannat av. Dom var ju på väg upp tidigt men bröt liksom aldrig riktigt igenom och nu ser det ut som att det är hörntänder på g istället. Blir inte klok på den ungens mun ha ha ha... Men hon dreglar som en tok och äter på allt hon kommer över (utom riktig mat då grrrr....) så förhoppningsvis bryter dom väl igenom snart så man känner att det i alla fall finns ett resultat av allt gnällande och dreglande ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-09 22:17:06 följande:

Ludwig sitter utan stöd :) han är mycket gladare också men han kräver mycket av sin mamma! Man måste passa upp hela tiden och en sak är inte rolig någon längre stund, det bästa han vet är när man bär omkring honom så han får titta runt i huset. Är era bebisar också så krävande när de är vakna?

Japp!!! Det där gäller här hemma också :) Fast jag tycker ändå det är bättre nu när hon kan sitta själv :) Det var ännu värre när hon bara låg ner för då vände hon sig över på mage och blev sen förbannad för att hon inte gillade att ligga så ha ha ha...
  • Kela1981
    nica skrev 2015-01-10 14:43:23 följande:

Har ni slutat koka vattnet?

Japp, jag micrar hennes ersättning och välling :)
  • Kela1981

Fy vad det blåser och busar ute! Hela huset gungar ju! Luftventilen i Alice rum flög loss och landade precis bredvid hennes säng. Vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om den landat annorlunda :/ Pang sa det...inte för att hon vaknade ha ha ha.... På dagarna är hon så sjukt lättväckt men inte ikväll inte. Bara jag som ligger sömnlös :(

Svar på tråden Junibebisar 2014