Junibebisar 2014
Oj vad här är tyst!
Det börjar närma sig födelsedag! Folk har börjat fråga vad L önskar sig, har ni några förslag? Det står helt stilla här. Tips på bra att ha presenter från mamma och pappa också :)
Oj vad här är tyst!
Det börjar närma sig födelsedag! Folk har börjat fråga vad L önskar sig, har ni några förslag? Det står helt stilla här. Tips på bra att ha presenter från mamma och pappa också :)
Ikväll är det första gången som vi har barnvakt en hel kväll för lillan. Sambon jobbar och vi i mammagruppen har bestämt oss för att gå ut och äta utan barn så mormor får sitta barnvakt ikväll. Inget gallskrik när jag gick i alla fall :) Hoppas hon håller sig nöjd hela kvällen :)
Trevlig helg tjejer!
Lilla L har fått plats på dagis... Herregud vad stor han har blivit!!
Ca en månad till födelsedag! Och nu kryper han ÄNTLIGEN!
Vad gör jag för fel?
Börjar nattningen med att byta blöja, sätta på pyjamas och sen läsa lite böcker.
Så fort jag lägger ner honom är han snabb som blixten över på mage och sen upp och stå. Lägger jag ner honom igen, säger att nu är det natten du ska sova. Samma ritual pågår i kanske 1,5 h. Tillslut tycker han bara det är kul och skrattar bara åt mig.
Lämnar jag honom och går ut ur rummet gråter han så att han nästan kräks.
Känner att mitt tålamod snart tar slut.
Har ni några tips?
Tack för det uppmuntrande orden!
Vi har ganska mörkt i sovrummet, är lite ljus från dörren så det är ju inte kolsvart. Jag har tur som har en sambo som är hemma nästan alltid så att vi kan hjälpas åt med nattningen. Jag vill helst inte ha honom i min säng och vänja honom vid att jag är bredvid när han somnar, det är ju rätt effektivt dock. :)
Inte långt kvar till Juni! På måndag fyller jag år och sen är det 19 dagar till Ls födelsedag!
Vem av våra Junibebisar fyller först?
Jag fuskar ju med att vara med här då min är född 23 maj. Bf var 8 juni så det är därför :) Vi har alltså resan firat första födelsedagen. Det blev jättemysigt och avslappnat. Vi bor mitt i stan så vi dukade upp till picnic i parken. Sambon bakade och så hade vi två härliga timmar i parken tillsammans med familj och vänner.
Alla måste ha fullt upp så tyst som det är här :)
Själv håller jag på med förberedelser inför födelsedagskalaset nästa söndag. Vad har ni bjudit på för fika?
Glad midsommar alla Junimammor med barn! Imorgon har vi ett födelsedagsbarn här hemma :)
Så förra midsommarafton låg vi på förlossningen runt kl 19. Kan inte förstå att ett år kan gå så snabbt!
Herregud halv sju, kom ihåg det när hon är 15 och bara vill sova ;)
Huset vi har beställt kommer troligtvis byggas runt maj nästa år, och jag ska börja med nytt arbete nu när hon har skolats in så då vill ja inte bli gravid direkt.
Vi har valt att göra en hel del själv med huset, så då är det inte snällt mot maken att ja är höggravid just då :)
Längtar ihjäl mig, vill oxå bara bli gravid nu helst !
Ni har ju plats för några fler hemma hos er ;)
Nu är jag hemma igen, så skönt att få krama sin dotter och sova i sin egna säng!!
Hur går inskolningarna?
Isabelle ska börja om en vecka men vi kommer nog att skjuta upp det några veckor då jag kommer vara hemma sjukskriven ett tag
Fanns det någon bra overall på Gekås? Jag ska dit på tisdag och köpa alla vinterkläder.
Nu har våran vardag satt igång ordentligt! Jag har börjat skolan och L har börjat förskolan. Jag känner att han ändå är såpass lite att han inte ska behöva vara heltid på förskolan. Pappan är hemma en dag i veckan och jag hämtar så fort det ges tillfälle. Fungerar än så länge men snart så kan jag inte hämta direkt efter lunch för det är en hel del att göra i skolan.
Hur går det för alla er andra? Har ni fått in vardagsrutinerna? :)