Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

okajsa skrev 2015-03-11 17:20:33 följande:
    Va spännande det låter med baby målar. Var är det i landet? Undrar om det finns något liknande i närheten?
    I Varberg i Halland. Ska bli spännande :) Vi har ett helt nytt bibliotek som anordnar massor av event för barn och bebisar.
  • soffipropp1987
    ellami skrev 2015-03-11 19:00:33 följande:
    Oj vad tråkigt, beklagar :( nästa gång går det vägen hoppas jag <3

Min pojke ska bli storebror i november tydligen :) lite omtumlad men glad!
    Grattis!!!! Va det inte planerat? Tänkte eftersom du skrev omtumlad ;)
  • soffipropp1987
    Sofaaj skrev 2015-03-11 18:14:42 följande:

Jag har inte skrivit här på evigheter, ment inne o läser varje dag:) vår tanke var att få ett syskon till hösten, men har just nu ett pågående missfall ???? så det blir inte en till knodd 2015.. Hur har ni tänkt med syskon?

:( Beklagar... Jobbigt när man är i det, men bara på det igen när man kommit över det <3
  • soffipropp1987

Ludwig fick en hylla i huvudet idag :( fy vilken dålig mamma man känner sig som... Ett rött märke och antagligen en bula på väg. Pigg och glad är han nu iallafall. Vi åkte till stallet och hästarna är något av det roligaste som finns så vi har höjt humöret till toppen nu :) man blir ju så himla orolig när något händer en barn!

• soffipropp1987

Nu har vi varit på baby målar :) färgerna va gjorda av a-fil blandat med rödbetor, morot, blåbär, hallon och ärtor. Väldigt uppskattat av de flesta barnen och det va goda färger tyckte dom :)

• soffipropp1987

Haha måste dela med mig av detta, Ludwigs kusin pojke 3,5 år utbrister detta när vi bytte blöja på L. "Har Ludwig snopp? Jag trodde inte att tjejer brukade ha det." Haha som vi skrattade!! Dom hade inte pratat om att han va en pojke :D

• soffipropp1987

Ikväll åkte jag till en vän som hade pomp de lux party. Jättekul och jätteskönt att träffa mammorna utan barn och tänka lite på sig själv... Tills sambon ringde och sa att L inte går att trösta och att han gråter så mycket så att han kräks. Kommer hem och ungen och pappan är fulla med kräk, hunden också. Tillslut får jag honom lugn och det är så mycket kräk att vi behövde plocka fram badbaljan. Då blir det fart i pojken och han tjuter av lycka när han ser baljan! Ett snabbt men intensivt bad, på med pyjamas och i med lite ny gröt i magen, han hade verkligen tömt sig när han grät..

Gör era barn det? Gråter så mycket så att dom kräks? Man måste ju vara riktigt riktigt ledsen för att det ska bli så. :( sen somnade han riktigt gott!

• soffipropp1987

Förkylning här också, den vill verkligen inte ge med sig. Både jag och L har haft det i två veckor nu! Inatt va det dessutom katastrof, så ledsen och det hjälpte inte att lyfta upp. Det kan bara bli bättre som tur är :)

• soffipropp1987
    ellami skrev 2015-03-22 18:11:14 följande:

Uscha jag har åkt på influensan :( är sängliggandes hela dagen med feber, huvudvärk, värk i hela kroppen och ingen ork alls. Tur att det är helg men hur gör man imorgon då mannen måste iväg? :/ lille skrutten har också åkt på detta men han är betydligt piggare än jag trots feber, snuva och hosta :(

Oj vad jobbigt! Är det så att du inte kan ta hand om lillen så kan väl mannen vabba? Eller ta föräldrarpenning?

Här har vi haft gnäll från kl 15 och framåt, kille som har en tand som ska igenom tror jag, en powernap mellan 18.45-19 fick han sen i med lite gröt i magen och sen blev det läggdags. Otroligt lätt att lägga honom, vilket va väldigt skönt! Hopps han kan sova gott inatt...
  • soffipropp1987

Han har bara tre, två nere en uppe, den andra där uppe är det som är på väg och man kan riktigt se hur den spänner där under tandköttet.

Här säger L bara mamma om han är trött och gnällig. Lampa säger han pah och så tror jag att han säger Didde (Ludde). Ga säger han till hunden som heter Egon. Han har sagt pappa några gånger också. Det är bara vilda gissningar jag gör men han försöker upprepa orden jag säger :)

Svar på tråden Junibebisar 2014