-
Ja det är så typiskt att man ska komma på det så sent!Axo skrev 2014-12-11 12:39:08 följande:Att jag inte kommer det tidigare! Då hade jag kanske sluppit vara vaken 1-3 timmar/natt med en ledsen bebis.
-
Min pojke är så frustrerad, ligger han på mage så blir han arg bär han inte når saker. Sitter han i gåstolen blir han arg för att han inte kommer någonstans. Byter man blöja är det bara gråt och skrik. Någon som känner igen detta beteende??
-
Hur får man barnen att ta flaska? Är rädd att min mjölk inte riktigt räcker till kvällsmålet. Jag pumpar varje morgon då han får gröt. Han vill inte ta vatten i flaska då heller. Jag försökte ge bröstmjölk i flaska igår kväll men det ville han inte ha. Är det kanske bättre med en pipmugg?
-
Jag har bara avent och mam flaska hemma. Det brukar tinna ganska fort från brösten så han är ju van vid det. Kanske ska byta napp på flaskan.nica skrev 2014-12-13 09:00:53 följande:Vilken flaska provade du? Finns som efterliknar bröster. Pipmugg går klart bra de också om de går bättre för honom. Bäst är alltid att prova sig fram
-
Åh nej, vad tråkigt med vattenkoppor! Hur går det med lillan då?nica skrev 2014-12-13 09:04:07 följande:
Jag hade planerat in kalas i morgon för min stora grabb...men de verkar som jag får ställa in då han fått vattenkoppor
Jag ska jobba lite nu tull jul och nyår och mår sjukt dåligt över att jag ska lämna dottern. Jag litar på hennes pappa men jag har svårt att vara utan henne:-P
Åh jag förstår hur du känner dig. Jag skulle själv tycka det va jobbigt bara att lämna till pappan. -
Jaha, då sitter jag här ensam (med bebis såklart) söndag kväll medan sambon är med bror och vänner på bio. Tröstar mig själv med godis (jag är ju faktiskt förkyld :) ). När L har lagt sig vid 20 ungefär tänkte jag knåpa ihop en annons, jag ska sälja min underbara häst. Både sorgligt och skönt!
Vad hittat ni på denna tredje advent? -
Ja det är av samma anledning som du. Jag har liksom inte tid över för fritidsintressen känns det som. Jag har haft en tjej som tränat och tävlat honom i ett år nu så han är fortfarande i bra form. Sen så känner jag mig färdig med honom. Har suttit upp på honom EN gång på över ett år och jag tyckte inte ens det va kul. Målet är att sälja honom och att köpa mig en åring om något år som kan gå och skräpa lite i början.Asjak skrev 2014-12-14 21:37:40 följande:Varför ska du sälja hästen?
Jag ska oxå sälja min har jag kommit fram till, ja har inte tiden för den vill ja lägga på min lilla tjej nu och hästen blir lidande :( -
Jag har bytt ut första målet mot gröt. Han har fått gröt någon gång innan han ska sova också.Kela1981 skrev 2014-12-15 09:33:10 följande:
Någon som har bytt ut ett helt mål än? Jag funderar på att byta ut sista målet ersättning mot gröt vid 19:30 ca. Dom kvällarna som hon fått gröt innan hon somnat så har hon sovit genom hela natten! Får hon bara ersättning så vaknar hon vid 4-5 och måste nattas om. Men det är inte alltid hon vill ha gröt när hon har ätit ersättning först. Hur gör ni?
Men annan mat är jag lite försiktig med eftersom han blev så himla hård i magen av bara en tesked. -
Han fick potatis/morot. Då kanske jag ska prova nåt annat, visste inte att det va stoppande faktiskt. Tack för infon!ellami skrev 2014-12-15 16:33:49 följande:Vad gav du för något? Min blev jättehård av bara lite morot. Tydligen e det stoppande. Men tex potatis & palsternacka som vi kört nu några dagar funkar utmärkt.
-
Vad för fruktpuréer ger du? Har du ökat det successivt?Kela1981 skrev 2014-12-15 20:55:51 följande:Jag ger vanlig mat också i samband med lunch och middag men hon får det efter den vanliga flaskan med ersättning.
Såhär äter vi:
Frukost: ersättning
Mellanmål: en liten burk fruktpure
Lunch: ersättning 1/3 stor burk matpure
Mellanmål: frukt igen (oftast sover hon över detta målet)
Middag: ersättning och matpure igen
Kvällsmat: ersättning och gröt
Tycker hon äter mer ersättning efter att vi började med riktig mat också (?) bajsar gör hon morgon och kväll så magen är med i matchen också :)
Första tiden blev hon också lite hård i magen, hon älskade morot/potatis purén från HIPP. Så jag gav katrinplommon på fm och körde lite magmassage på kvällen i början och sen gav det sig efter hand :)
I morgon är det dags för 6-månaders kollen hos BVC :)
Vi ska också på 6 månaders kollen imorgon :) Läkarundersökning till och med!