Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Jag önskar er alltihop en riktigt skön och mysig jul!

Vi ska vara hos svärföräldrarna på förmiddagen och sen bege oss till mina föräldrar lagom till Kalle börjar. Sen blir det första övernattningen borta sen L föddes. Mycket som händer imorgon :)

Ha det gott allihopa och God Jul!

• soffipropp1987

Har en förkyld liten pojk. Hosta, snor och glädje. Ler man så får man bara massa skratt och leenden tillbaka. Sitter inte så stadigt än men vi är på god väg. Han har hängt med sin pappa i halva dagar med gott resultat! Skönt att det går bra, man vill ju kunna vara lite fri! :)

• soffipropp1987

Gott nytt år alla fina mammor!! Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton :)

Vi höll på länge och jag kom inte i säng förrän strax efter två. L skötte sig exemplariskt och sov från kl 20.

• soffipropp1987

Hur många gånger om dagen äter era bebisar? Hur många timmars mellanrum ungefär?

Läste idag att barn mellan 6 månader till 1 år bara behöver sova 2 ggr om dagen. Lilla L har tills idag sovit 3 ggr per dag. Han har svårt att somna på kvällen... Så hoppas detta ska hjälpa.

Ska försöka att börja med att amma en gång om dagen, bara till kvällsmålet.

• soffipropp1987

Tack alla för svar!

Idag har L sovit en gång vid kl 11 och en gång kl 15. Han har ätit frukost kl 8 två mål gröt 12 och 16 och ska ammas nu kl 20. Imorgon ska jag dock korrigera och ge honom gröt till frukost, puré målet efter det (amma också).

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-03 19:35:13 följande:

Någon annans bebis som blir ledsen vid blöjbyten plötsligt? Jag fattar ingenting! Tiden på skötbordet har alltid varit supermysig innan och vi har kunnat prata, sjunga, mysa och göra henne i ordning. Helt plötsligt så bara gråter hon så fort det ska bytas blöja! Det är inte själva liggläget för det är inga problem med att ha henne i vagnen, sängen eller på golvet. En fas kanske?

Min gör det! Gallskriker på skötbordet men på golvet eller nån annanstans går jättebra :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-03 20:46:40 följande:
    Åh vad bra att det inte bara är här. Man blir ju tokig av alla konstigheter dom hittar på :/
    Ja, man försöker göra samma och så blir det bara fel.

Däremot är han glad mest hela tiden nu. Skrattar och ler åt alla och är inte blyg alls. Äter nästan allt han får och är ganska lätt att forma :)
  • soffipropp1987

Igår fick vi besök av några kompisar dom har en dotter född i juni. När dom kom satt Ludwig i sin stol och åt mellis, när han såg bebisen och mamman så blev han såå rädd! Han började gråta och grät riktigt länge, ingenting jag gjorde hjälpte... Tillslut lugnade han ner sig och vi fortsatte med mellisen. Sen gick resten av kvällen jättebra! Men han har träffat dom innan och aldrig visat tecken på det beteendet förut. Han kanske hade reagerat annorlunda om jag höll i honom? Enligt wonder weeks ska han inte vara i någon fas just nu.

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-07 08:49:54 följande:
    Han blev kanske rädd att bebisen skulle ta hans mellis ;)

Det är ju ganska långt till nästa fas vad jag kan utläsa men det kommer en period nu när dom kan vara ganska gnälliga och besvärliga utan att det är ett leap som är på väg. Den är markerad med grå färg om du går in o tittar på chart i appen. Alice är på väg in i den nu också men än så länge har jag inte märkt något.
    Jo han är förbi mitten på den "gråa" perioden. Väldigt glad och enkel att ha o göra med i övrigt. Han blev lite fundersam när hon lånade hans leksaker också.

I måndags bytte vi ut babyskyddet till bilbarnstol. En så nöjd kille i bilen!!
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-01-07 12:05:14 följande:

Någon mers bebis som drar er i håret?

Isabelle tar gärna håret bak i nacken på mig och drar allt hon kan.... Aaaj!!

Här har vi dom senaste dygnen haft jäääättte problem att söva och få henne att fortsätta sova, är tänderna som kliar och oroar henne så igår strök ja flytande alvedon på tandköttet sedan somnade hon.

Nica åh jag blir oxå irriterad på sånt ja säger titta men inte röra :)

Här dras det också i nackhåren samtidigt som det ska gosas mot axeln med hela ansiktet!

Vi bytte för att benen stack ut så väldigt mycket i babyskyddet. Sen va det så otympligt att bära en 9 kilos bebis i den. Vi köpte en besafe plus man kan ändra läge från sittande till mer liggläge.
Svar på tråden Junibebisar 2014