Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

Åh nu har jag lagt ut en av mina bästa vänner (hästen) till försäljning. Fick en klump i magen och hade svårt att somna igår kväll... Det är ett tufft beslut att ta!

Vi har även bokat tid till hunden för kastrering på torsdag. Har man inte så mycket att göra så får man skaffa sig saker att göra.

• soffipropp1987

Oj vilka vilda bebisar ni har! L kan knappt röra sig en centimeter... Sitter han i gåstolen så blir han förbannad för att han inte kommer någonstans. Men han rullar ju runt och har fått tänder så nåt händer ju här också :)

• soffipropp1987

6 månaderskontroll idag! Trodde pojken skulle vägt över 9 kg men icke, 8760 gram och 68,5 cm över havet (när han väl står upp). Såg en liten bebis som va tre veckor i väntrummet, sååå liten!!! Sen träffade vi en annan bebis nu ikväll som va 3 månader som också såg miniliten ut! Mamman till den bebisen blev lite chockad och sa "shit ska han vara sån om bara tre månader?!" Haha man märker ju inte att det händer så mycket på så kort tid. Ludwig blir 6 månader på lördag :)

• soffipropp1987

Idag gjorde vi Gekås, tyvärr rann tiden iväg så vi hann inte gå igenom allt. Kanske va tur för så hade nog blivit dubbelt så dyrt! Köpte bara några bodysar, pyjamasar, en snuttefilt, en resesäng och någon leksak. Har som tur är bara 30 min dit så vi kanske hinner en vända till innan jul :D

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-12-17 22:07:19 följande:
    Herregud! Så nära hade jag aldrig kunnat bo! Hade blivit ruinerad på 0-tid ha ha ha :D
    Haha ändå är jag inte där mer än 2-3 gånger om året. Har man vägarna förbi kan man springa in om det är något absolut nödvändigt man behöver. Blir alltid besviken när man har betalat för det är inte så billigt som man har inbillat sig.

Sjukt bra att dom hade ett amningsrum med lugn och ro! Det va första gången jag va där med bebis. Kan tipsa också att veckan innan jul (nu) är det sjukt lite folk :D
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-12-18 08:38:45 följande:

Åh jag får spader!!!

Vi har använt Pampers nattblöjor ett tag nu och det har varit jättebra. Men den senaste veckan så har dom läckt och jag har hittat henne dyblöt mitt i natten, tro fan att hon inte kan sova! Så nu är det dags att jaga rätt på en bättre blöja. Vet flera som använder Pampers active fit.

Någon här som har några tips? Hon kissar ganska mycket på natten så den måste tåla en del :)

Jag har märkt att om L sover riktigt bra en natt så vaknar han med torr blöja. Sover han oroligt så nästan läcker blöjan. Kan du inte gå upp en storlek då? Jag använder också pampers nattblöjor. Har just nu strl 4, samma som på liberoblöjorna :)
  • soffipropp1987

Måste bara dela med mig av detta. Jag har en kompis som målar spå grymt bra! Min sambo har sagt att vi måste köpa en tavla av henne sen länge. Så i september beställde jag en i smyg, så detta blir julklappen till sambon. Jag älskar ugglor så därför blev det dom :)

• soffipropp1987
    Gulas skrev 2014-12-19 14:20:24 följande:

Byter ni blöja nån gång på natten? Jag brukar byta i sängen i totalt mörker 1 gång/natt. Då somnar han om så nöjt. Är pampers baby dry en tjockare blöja?

Jag har pampers baby dry och den håller tätt 12 timmar. Ibland är den full ibland är den snustorr. :)
  • soffipropp1987

Idag blir pojken 6 månader <3 Så det blev lite månadskalas och fika.

Nu när jag äntligen lagt ut min häst till försäljning så blev jag så himla sugen på att rida. Så jag satt upp idag och red ett ordentligt dressyrpass! Ångrar det lite nu för det känns som om jag precis fött barn... Enda stället jag har ont på just nu är i grenen och i svanskotan och sittbenen. Haha! Jag har ju inte ridit så på mer än ett år. Imorgon blir det nog värre dessutom :)

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-12-21 21:58:52 följande:
    Hur mår du nu då? Gick det bra eller har du fortfarande ont? Huvudsaken är väl att det var värt det ;)
    Haha ja det va ju klart värt det! Blev en aning påmind om att jag verkligen måste ta tag i träningen ordentligt! Inte en muskel som jag INTE har ont i idag :D Rätt skön träningsvärk. En fördel är att sambon bjuder på massage om man säger att man har lite ont :)
Svar på tråden Junibebisar 2014