• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • combat90

Och jag sa egentligen till mig själv att inte ge mig in i forum. Men nu e jag glad att man kan skriva av sig o få andras tankar nu när man inte kan berätta för nån annan. Jo med sambon. Men han tycker bara jag ska slappna av. Vilket e sjukt svårt ibland!! :) tack för att detta forum finns!! :)

• Petra 334

Jag har alltid en ångestperiod i början så om jag inte skriver så mycket betor det på det. Är däremot inne och läser ofta.

Jag är så sjukt jäkla trött vilket inte är någon humörhöjare det heller.

• Sparkliie

Jag tänker såhär, om jag få missfall...vilka personer vill jag ska ha vetat om graviditeten. Dem personerna vill jag berätta för tidigt för dem kan vara stöd för mig. Alla andra väntar jag med

• Trolla

Ok, jag vet att det är suuuupertidigt och inte ens säkert att allt går vägen, men jag funderar redan på namn. Har diskuterat med mannen och jag inser att vi behöver HJÄLP! Dottern heter Klara och vi vill ha något som passar till. Inget hittepånamn eller väldigt engelskklingande typ Tindra, Novali eller Kevin. Fina namn, men inte riktigt vår stil bara.

Jag gillar Gubb- och tantnamn, typ Vidar, Alma, Signe och Albin. Albin är "upptaget" av vänners barn, och jag är osäker på om tant- och gubbnamn passar till Klara. Vad rycker ni? Behöver namnförslag på framför allt pojkar!

• Petra 334
    Trolla skrev 2014-06-29 21:01:35 följande:

Ok, jag vet att det är suuuupertidigt och inte ens säkert att allt går vägen, men jag funderar redan på namn. Har diskuterat med mannen och jag inser att vi behöver HJÄLP! Dottern heter Klara och vi vill ha något som passar till. Inget hittepånamn eller väldigt engelskklingande typ Tindra, Novali eller Kevin. Fina namn, men inte riktigt vår stil bara.

Jag gillar Gubb- och tantnamn, typ Vidar, Alma, Signe och Albin. Albin är "upptaget" av vänners barn, och jag är osäker på om tant- och gubbnamn passar till Klara. Vad rycker ni? Behöver namnförslag på framför allt pojkar!

I den stilen gillar jag Olle och Siri :)
  • Maria Theres
    Uppdaterar listan! 

BF MARS 2015 

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år
  • Maria Theres
    Trolla skrev 2014-06-29 21:01:35 följande:

Men Klara är väl också lite tantnamn? ;) Tycker jag i alla fall. 
    Vi har en Signe och är helt inne på samma spår. Det är så svårt med pojknamn tycker jag bara.. 
  • Ella8803

Det är störst risk för missfall vid den tänkta menstruationen. Alltså vid v 4,8,12 osv. Men risken minskas för varje dag.

Jag har inte alls illa bråttom med något den här gången känner jag. Besöken på MVC kändes nästan onödiga i början om allt är bra. Vi får bara ett ultraljud här när det är rul, det är trist! Man vill ju se om det verkligen finns något i magen.

Har en doppler från angelsound så vi kan lyssna på hjärtljudet från ca v 12. Det är mysigt!

Angående namn så heter vår dotter Stella. Kan tänka mig Signe eller Juni om det blir en flicka och Loah om det är en pojke.

Sist tog vi reda på kön, men den här gången vill vi kanske ha en överraskning. :)

Idag har jag lite molvärk och lätt illamående. Kräktes mycket och länge med dottern så jag har laddat upp med seaband och postafen. Nouvalucol tycker jag är bäst mot halsbrännan!

• Lola8200

Hej!! Tänkte hoppa in här då jag nyss plussat. Jag och sambon är 28 år och Beräknad bf är 7 mars. Detta blir vårt första barn Vet inte riktigt hur man lägger till i listan så om någon vänlig själ känner sig manad att lägga till mig

Svar på tråden Bf mars 2015