• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • A-Nichole

Vi ska ha vårt första 5/3, (Nichole 23år) plussade och ringde mvc nästan direkt. Mest för att jag/vi inte har en aning om hur någonting går till under en graviditet. Fick tid 14/7, någon som fått barn tidigare och kan berätta vad man "gör" på första mötet?

• combat90
    lisohl skrev 2014-06-29 15:16:54 följande:

Va kul, jag går också in i vecka 6 imorgon!

Jag kan inte påstå att jag är orolig för missfall. Jag känner mer att jag vet om att risken finns och händer det så händer det, men jag försöker att verkligen njuta av att vara gravid.

Angående alkoholen så har jag gjort lite olika, i vissa fall har jag hittat på att jag måste jobba eller köra bil av annan anledning dagen efter. Igår var det inget alternativ så då drog jag till med att jag har magkatarr och då ska man ju undvika bland annat alkohol. ;)

A vad smart:) magkatarr funkar nog!! :)
  • Mollemolle81

Börjar undra om jag fått halsbränna? Eller om det e förkylning på g? Har de senaste nätterna å mornarna haft som kli i halsen, som om jag har en klump där...jobbigaste senare på natten mot morgon å när jag går upp...släpper efter jag varit upp ett tag...ngn som vet eller har känt samma?! Tycker det e tidigt att ha redan nu!

• Therese 84

Jag tänkte nog också ringa mvc imorgon, men räknar med att det inskrivning i vecka 10, så får nog inte tid förrän i augusti.. 

• Malin1992

Jag går in i v 6 idag :) e det någon som vet hur stor chans det e att få missfall två gånger i rad?

• Sparkliie

En tredjedel får missfall innan vecka 12. Sen om du fått det innan påverkar ju inte chanserna mer eller mindre. Om du inte har nått fel som gör att det blev missfall som fortfarande består nu

• combat90

Vet ni när den största risken är över? Vet att efter v12 minskar missfallsrisken med 80% typ. Men funderar på om det i v 10 är mer säkert än nu i v5-6? Om ni förstår va jag menar. Jah tänker med att händer de så händer de. Då va de ju nåt som va fel på embryot. Men jag vill verkligen inte det egentligen nu när man vet att man är gravid!! Hoppas allt går bra. Ska sluta tänka på de o försöka njuta av tiden istället.

Är lite överviktig men ingen fetma. Ökar risken då??

• Sparkliie

Jag GISSAR nu men de flesta missfallen sker ju innan kvinnan ens är medveten om att man är gravid så därför tror jag att vecka 10 är säkrare än vecka 5. Eftersom barnet kommit lite längre på vägen och kroppen vet om det "blivit rätt". Enligt någon bok jag har hemma ifrån biblioteket så ökar hög bmi missfallsrisken något.

• combat90
    Sparkliie skrev 2014-06-29 20:01:47 följande:

Jag GISSAR nu men de flesta missfallen sker ju innan kvinnan ens är medveten om att man är gravid så därför tror jag att vecka 10 är säkrare än vecka 5. Eftersom barnet kommit lite längre på vägen och kroppen vet om det "blivit rätt". Enligt någon bok jag har hemma ifrån biblioteket så ökar hög bmi missfallsrisken något.

Okej. Jag funderar bara på när man kan känna sig ok med att berätta för kollegor mm om sin grav. Dom kommer ju förmodligen redan lista ut det när och om jag blir illamående. Nu har jag semester. Tänker inte berätta för världen förän sent eller när dom själva ser det på magen.. (vilket vissa redan frågat då jag har en liten putmage;) ) Men för närmaste o kollegor kanske man behöver nämna innan. Då de ändå kommer märka de sen när man inte mår så bra. Vad tror ni? Börjar jobba när jag e i v9 efter semestern.. ska ju inte på inskrivning förän v10 kanske klarar man att hålla sig till efter det, iaf om jag nu slipper illamående vill säga. Helt enkelt så får väl tiden utvisa hur det ska gå o när de känns ok att berätta för nära o kära :)

Man e ju helt klart spänd på vad som komma skall!! :) kul att skapa ett helt nytt liv!! ??
Svar på tråden Bf mars 2015