Inlägg från: Therese 84 |Visa alla inlägg
  • Therese 84

Bf mars 2015

Hej! Grattis till alla gravida. Jag hoppar gärna in här, jag plussade idag, så nu väntar jag och sambon vårt andra barn. Vi har en underbar dotter på 14 månader. :)

• Therese 84
    Ella8803 skrev 2014-06-26 10:06:19 följande:
    Kul! Våra döttrar är jämngamla då, min blir 15 månader idag. :)
    Vad roligt! Har ni också försökt att få syskon länge eller har det gått fort för er? Vi har försökt sen nyår, då jag fick min mens tillbaka. :)
  • Therese 84

Här är det full fart ser jag, roligt att vi är så många som plussat. :)
    Måste fråga vilken sida ni använt er av för att räkna ut BF? Jag har provat på flera olika och fått flera olika datum, men jag tror att BF kommer vara 4-5 mars.

BF MARS 2015 

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Petra334 - 2-a barnet, 35 år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - lynx vox - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton -  2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

• Therese 84

Jag tänkte nog också ringa mvc imorgon, men räknar med att det inskrivning i vecka 10, så får nog inte tid förrän i augusti.. 

• Therese 84
    Sparkliie skrev 2014-06-29 20:52:57 följande:

Jag tänker såhär, om jag få missfall...vilka personer vill jag ska ha vetat om graviditeten. Dem personerna vill jag berätta för tidigt för dem kan vara stöd för mig. Alla andra väntar jag med

Precis så känner jag också. Jag vill också gärna att mina närmsta ska veta om att jag är gravid, för min del handlar det även om att jag hade en hemsk första graviditet och var sjukskriven från vecka 4 fram till förlossningen, så jag känner om den här graviditeten blir likadan så kommer vi behöva mycket stöd från våra närmsta. Min sambo är fantastiskt och gjorde allt för mig (oss) när jag var dålig senast, men nu med en dotter på 15 månader så kommer det bli ännu tuffare.
  • Therese 84

Nu kunde inte heller jag hålla mig, så nu har jag precis ringt MVC. Fick tid 30 juli och kommer då att gå till samma barnmorska som jag gick till under förra graviditeten. Känns väldigt bra!

• Therese 84
    Sola skrev 2014-07-01 12:49:47 följande:

När ni går till mvc för inskrivning vilken vecka är ni då?

Jag kommer vara i vecka 9+3 tror jag.På den MVC som går på så berättade de att vill ha inskrivningssamtal i vecka 9 med föräldrar som väntar andra barnet. 
  • Therese 84
    Malin1992 skrev 2014-07-02 18:16:31 följande:
    Shit va många vi e nu :) vi måste ju försöka ses när det syns att vi e gravida :) skulle vara super kul :)
    Verkligen, vi kanske ska uppdatera listan och skriva var vi är ifrån också?
  • Therese 84
    Ella8803 skrev 2014-07-03 12:26:03 följande:

När mars månad är fylld kanske vi kan skapa en hemlig grupp på Facebook? Är mycket lättare att hålla koll, tagga visa bilder osv. :)

Bra idé!
  • Therese 84
    Ella8803 skrev 2014-07-03 18:25:31 följande:

Kul att ni gillade min idee förresten! Vi får fixa en grupp på Facebook när marsgruppen är fylld. :)

Går det att göra facebookgrupper helt och hållet hemliga så att vi inte behöver outa på facebook att vi är gravida?
  • Therese 84
    Tjollahopp skrev 2014-07-03 19:11:32 följande:

En sak gör mig väldigt förvirrad!!! jag går in på sidor för att beräkna förlossningen. men jag har fått 3 olika svar?? en gång den 9 mars sen 3 mars och 5 mars,!!!

min sista mens första dag var den 31 maj

Jag också, så därför ställer jag in mig på att det blir det senare datumet. Vid förra graviditeten flyttades BF bakåt 8 dagar vid RUL och egentligen är det först då som du kan få ett "säkert" BF.
  • Therese 84
    bubbelsoda skrev 2014-07-03 21:48:09 följande:
    Yes, det går! :) man ändrar i inställningar från "sluten grupp" till "hemlig" dock bör vi döpa den ganska anonymt för ibland kan den komma upp som förslag för andra vänner :)

Funkade skitbra sist jag var med i en sådan grupp (fick dock mf)
    Vad bra, då får vi se till att ha ett anonymt namn. :)
  • Therese 84
    Sandran skrev 2014-07-04 11:40:37 följande:
    Vad ska det vara för namn då? Haha får ju inte vara för knäppt :p
    Marsianerna ;) Annars gillar jag förslag som bönerna, tycker vi undviker allt graviditet/mammor i namnet.. 
  • Therese 84
    BinniBoo skrev 2014-07-05 17:27:17 följande:

Hoppar in här.. har BF 25/2 enligt beräkningar men kommer garanterat gå över tiden och föda i mars så lika bra att vara med här från början :)

Gällande FB grupp.. om man gör gruppen hemlig så kan icke medlemmar inte hitta gruppen om de så söker efter den. Bättre med att göra gruppen hemlig än att namnge den nåt konstigt för då kan ens vänner se i sitt nyhetsflöde vad man har skrivit i gruppen i alla fall..

Jo, men måste inte gruppen vara sluten för att vi ska kunna gå med i den? Om den är hemlig så kan vi väl inte gå med i den eller hur funkar det?
  • Therese 84
    Sunny86 skrev 2014-07-06 12:25:54 följande:

Finns det några Stockholmstjejer i gruppen? Eller några som

har vägarna förbi Sthlm för den delen:) Tänkte att vi kanske kunde styra upp en träff? Kanske på något fik eller parkhäng om vädret tillåter

Jag bor också i Sthlm. :)
  • Therese 84
    Petra 334 skrev 2014-07-06 12:34:31 följande:
    Vi har redan påbörjat en grupp! Adda mig så bjuder jag in :)
    Vad bra. Är gruppen hemlig? 
  • Therese 84
    Sunny86 skrev 2014-07-06 12:34:59 följande:

Sparkliie det finns redan en startad grupp:) Både jag och Petra Högström kan lägga till medlemmar. Sanne Beckman heter jag. Adda mig som vän så går det att lägga till dig i gruppen!

Jag har addat dig Sanne. :)
  • Therese 84
    Truestar skrev 2014-07-24 10:38:38 följande:
    Ne ja förstår inte heller att ja klarar av att jobba haha men imorn är sista dagen sen semester...

Börjar även nytt jobb 11 aug en provanställning på 6 månader.. Hur gör man ska ja berätta att ja är gravid?! Man kan väl inte bli nekad jobb bara för man är gravid??

Vi har berättar för närmaste familjen å vännerna,kändes bäst så..

Min mormor hade dagarna innan vi berättat gått och sagt till min mamma att hon trodde jag var gravid haha så endel känner väl på sig ;)
    Jag tror att det bästa är att du berättar relativt omgående, brukar aldrig bli bra om t.ex. chefen får reda på det sist. Självklart kan de inte neka dig jobb för att du är gravid. :)

Jag jobbar som lärare och tänkte att jag ska berätta första eller andra veckan på jobbet. Skönt att få det gjort. :)
  • Therese 84
    Malin1992 skrev 2014-07-24 18:27:03 följande:

E det okej att flyga i vecka 13?

Ja, det brukar vara okej att flyga till v.28-32 beroende på flygbolag.
Svar på tråden Bf mars 2015