Bf mars 2015
Försökt i över ett år och går på utredning just nu när jag helt plötsligt plussade.
Blir första barnet, jag är 27 och sambon 22.
Försökt i över ett år och går på utredning just nu när jag helt plötsligt plussade.
Blir första barnet, jag är 27 och sambon 22.
Har inga symptom alls så känns väldigt overkligt.. vill ta fler grav test men 3 räcker väl ;)
En tredjedel får missfall innan vecka 12. Sen om du fått det innan påverkar ju inte chanserna mer eller mindre. Om du inte har nått fel som gör att det blev missfall som fortfarande består nu
Jag GISSAR nu men de flesta missfallen sker ju innan kvinnan ens är medveten om att man är gravid så därför tror jag att vecka 10 är säkrare än vecka 5. Eftersom barnet kommit lite längre på vägen och kroppen vet om det "blivit rätt". Enligt någon bok jag har hemma ifrån biblioteket så ökar hög bmi missfallsrisken något.
Jag tänker såhär, om jag få missfall...vilka personer vill jag ska ha vetat om graviditeten. Dem personerna vill jag berätta för tidigt för dem kan vara stöd för mig. Alla andra väntar jag med
Hej jag har en fråga om någon känner igen symtomen
Jag hade Äl den 26/6 från i söndags kväll har jag haft ont/ hugger i äggstockarna
Är det mer som har känt så ?
Tack för svar
Hur fungerar detta med tex 6+2??
Enligt vad jag räknat ut är jag i v.4 men bara på torsdagen. Går in i v.4 30/6, är den 3/7 idag så är det alltså 3+3 (eller 3+4?) Hur ska jag tänka???
Du får ansöka om att bli hennes vän annars kan hon ju inte lägga till dig
Hej! Kul med en mars-tråd! Plussade idag (även om jag inte riktigt vågar lita på det än) som är BIM-5. Vår plan var egentligen att sätta igång och försöka först efter september och jag fick sån jättepanik när jag insåg att vi inte skyddat oss ordentligt nu så jag tog ett sånt dagen-efterpiller i rena hysterin över att "det-var-ju-inte-som-vi-PLANERAT".
Turligt nog verkar det inte ha fungerat (eller kan det kanske sabotera ngt ändå?). Nu har chocken lagt sig lite iaf och jag gillar tanken på mars mer och mer även om det innebär att många planer får läggas om en del. Enligt graviditetsuträknaren blir det isf beräknat till den 23/3. Är 26 år och bor i sthlm, blir första barnet om det håller sig. Sambon vet inte än, ska ta ett digitalt test i helgen och överraska även om han nog anar ngt.
Jag fick ett erbjudande att göra tidigt eftersom jag inte visste hur långt gånget jag var pga oregelbunden mens med cykel upp till 65 dagar. Så kunde skilja väldigt mycket.
Klart jag tackade ja! :D
Efter jag har sett hela klumpen pulsera är det som ett lugn har lagt sig i hela kroppen. Letar inte efter symptom på något ska vara fel. Fått en känsla att allt kommer bli bra. Enormt skönt.