IVF hösten 2014
Chasingdreams : wow, 4 av 8 är jättebra ju, tycker jag!
Chasingdreams : wow, 4 av 8 är jättebra ju, tycker jag!
Lokattis : klart mensen inte kommer, nu ska du ju snart plussa!
Fråga: jag fick Crinone utskrivet, men nu är det en i en annan tråd som säger att Lutinus är överlägset bättre och att de aldrig skriver ut Crinone längre. Är det nån som hört eller läst nåt om skillnader i resultat beroende på om man fått Crinone eller Lutinus? Det jag tycker är så skumt är att hon går på samma klinik som mig..
Så nu var sista dosen nässpray och ägglossningsspruta tagen! Nu är min del gjord fram till måndag då. Usch har lite ångest, maken åkte med en kompis till öl och whisky mässan och det slår mig nu - tänk om det skulle påverka simmarna negativt inför måndag?? Jag bad honom att ta det lugnt och inte bli full men jag vet inte hur lätt det är att lyckas med på ett sånt ställe. Å nu bannar jag mig själv som inte tänkte på det här tidigare och kunde resonerat med honom innan att det kanske inte är så bra timing... Skit också!
Tack Emmli för dina ord, de lugnade faktiskt! Och tack för tumhållning!!
Chasingdreams : men usch då!! Vad jag minns av mitt äggplock var väldig smärta första dagen (dagen för äp), andra dagen "bara" smärtsam men tredje då det var dags för ET så hade jag inte alls samma smärta. Du får rådgöra med läkaren imorgon innan återföring! Lycka till imorgon!
Mallan : har du också ET imorgon? Isf lycka till till dig med!
Lokattis : håller fortfarande tummarna för dig! Ja progesteron kan störa mensen och påverka både när och hur den kommer. Men fortsätter hoppas för dig!
Ego: imorgon är det dags för äggplock och jag är så grymt nervös! Dels för hur det kommer att gå såklart, hur många ägg och senare embryon blir det, men även för smärtan! Håll tummarna för oss imorgon...
Miwe: bara att sluta med progesteron gör att mängden symptom avtar, det gör dig inte mindre gravid! När jag väntade min son kände jag inte mycket alls, tröttheten kom senare, illamåendet också.
Äggplock var väldigt smärtsamt som sist, fick massa smärtstillande. Sen efteråt sov jag en timme. De fick ut tio ägg!
Jag fick förresten Lutinus att ta istf Crinone och idag skulle jag börja. Att föra in en applikator dagen efter äggplock var ingen lek. Det gjorde så ont att jag låg och grina efteråt, fick verkligen ont. Är hemma sjuk idag med och jag är glad att jag inte sitter på jobbet med den här smärtan... Hade tänkt gå till jobbet imorgon men nu undrar jag om jag inte bara ska jobba lite hemifrån istället... Återföring är ju imorgon så jag hade ändå behövt åka efter lunch.
Är det någon mer som fått ont av att föra in progesteron efter äp eller är det jag som är känslig....
Lorelei : jag har också barn sen tidigare via IVF men vi hade inget i frysen så jag har också fått börja om.
Grattis alla ruvare och ni som gjort ÄP! Hoppas det går vägen för oss alla
Här sitter vi och väntar på vul om en vecka för att se om våran "lilla blastocyst" är kvar och att hjärtat har kommit igång som det ska. Gick in i v.8 idag