• Speck

IVF hösten 2014

Chasingdreams : jag förstår dig, men RD 6 är alldeles för tidigt! Ge det en vecka till åtminstone, sen borde du iaf kunna se besked på gravtest. Förlåt för dålig koll, men var ditt ett et eller fet? Hursomhelst, håller fortfarande tummarna!

Ananas och frugis : grattis till ruvarstatus!

Liil: som vi sagt tidigare är det ju vanligt med blödningar i början av graviditeten, det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig med!

• Speck

Lorelei : jag har aldrig fått det du skriver om.

Ego: igår glömde jag bort mig och gick till Coop och handlade och det blev alldeles för tungt, så jag fick ont i magen av det (trol äggstockarna efter stimulering och äggplock) och fick lägga mig o vila en stund. Idag skulle jag ut i förrådet efter en sak o behövde flytta en barnvagn och lyfte den och bar bort den... Ont i magen igen. Pust! Hur länge har ni tagit det lugnt med lyft och sånt efter äp?

Hur länge har ni känt av som mensvärk efter äp?

• Speck

Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!

Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.

Liil: va skönt! Du vet att Lutinus /crinone kan ge blödningar också?

• Speck

Lisa: testa inte varje dag utan det tror jag bara ger mer oro. Testa igen runt bim istället. Kram o hoppas att det stannar!

• Speck

Calabalic : säger till dig som jag sa till lisa, du kommer bara göra dig mer orolig om du testar varje dag. Jag har hört att hcg inte stiger mer än varannan dag typ så det finns ingen vits med att testa hela tiden. Jag tyckte mig se ett svagt plus, grattis, men vänta ett par dagar iaf till nästa test, eller ännu hellre bim! Håller tummarna för alla :)

• Speck

Och ja, visst är det jobbigt att ruva!! Rd 4 här idag och jag söker redan tecken på att det ska ha lyckats! Men jag måste nog stå ut lite till, med tanke på äp så känner jag fortfarande av äggstockarna...

• Speck
    calabalic skrev 2014-10-05 12:56:42 följande:

Känner du nåt mer förutom äggstockarna som skulle kunna vara symtom? :)

Jag tycker mig kunna känna svag molvärk typ ovanför blygdbenet ibland, inte hela tiden dock. O ofta ganska svagt liksom. Men jag kan inbilla mig, eller så är det någon bieffekt av äp eller Lutinus... Men det är det enda. Mina bröst har varit ömma o fylliga ända sen före äp så det är inget tecken :)

Enligt pappret vi fick från kliniken så står det att jag ska kontakta dom om svullnaden blir större efter äp etc. Men hur ska man veta, jag har blivit så sjukt gasig av Lutinus att det ser ut som att jag är 4-5 månader gravid! :(
  • Speck

Calabalic : ok så bim imorgon, då är det en annan sak ändå tycker jag.. För mig är RD 7 typ 5 dgr före bim :) jag kommer nog testa runt bim trots att min td är en vecka senare..

• Speck

Cb1982 : vår klinik har td 1 v efter bim, sen 3 v efter td är det vul för att kontrollera graviditet. Jag skulle reklamerat testerna om jag va du! Och ang att du fryser, det kan ju bero på trötthet, och iaf jag blev väldigt trött förra gången jag var gravid! Låter ju lovande att du inte blött nåt mer!

• Speck

Liil: hoppas fortfarande! När har du bim?

Calabalic : va härligt att testerna blir starkare! Mensvärk kan ju vara växtvärk...

Lisa: försök finn tröst i att det är åtminstone positivt, det kommer nog gå bra.

Ego: min cykel är mellan 21-28 dagar så jag har trots bara på RD 5 börjat noja. Räknade igår ut att de senaste 13 månaderna så har min cykel varit i snitt 24,4 dagar. Det borde betyda att jag inom denna vecka vet om det gått vägen. Va nervös jag blev när jag insåg det...

Svar på tråden IVF hösten 2014