• Speck

IVF hösten 2014

Va? När jag sprayade för 4 år sen har jag för mig det var tre doser per dag! Ska bli intressant att se vad hon skrivit för dos för mig, inte hämtat ut medicin än.

• Speck

Mtll : var det länge sen du sprayade förra gången? Det kanske är nya "regler" menar jag, eller om de gör olika på olika kliniker.

Miamorot : jag längtar också tills vi är där, men nu är det bara ett par veckor kvar :)

• Speck

Shit jag fick plötsligt värsta ångesten, tänk om det inte går denna gång?? Tänk om det inte blir några till frysen och vi måste betala 34000 till på en gång efter första försöket? Det har inte vi råd med så snart inpå och då måste vi vänta in pengarna... Åh va tungt det känns. Men samtidigt - tänk om det skulle ta sig på första försöket, vilken lycka! och tänk om vi skulle ha några i frysen för ett eventuellt tredje barn! Åh denna tankekarusell...

• Speck

Pco: jag skulle gissa det är prognynon eller Crinone som spökar.

• Speck

Var på kliniken idag och börjar med nässpray på tisdag och efter två veckor ska jag in för blodprov och sen eventuellt börja med sprutorna, beroende på blodprovet. Eventuellt äggplock v40!

Frågade om jag redan nu måste leva som gravid med kaffe och mat etc men de sa hon inte var nödvändigt, men att jag lever med sunt förnuft. Enstaka intag av treo var ok också, dock inte då det närmar sig äggplock. Det var skönt att höra då vi ev ska iväg på cityweekend, jag o maken. Beroende på om vi hittar någon resa som passar in med behandlingen. Spännande!

• Speck

Moolie : häftigt! Håller tummarna att det går vägen!

Lokattis : jag äter också levaxin för underproduktion.

• Speck

Moolie : ja vad jag har hört så med ett 5-dagars så kan man känna efter 6-7 dagar! Jag har bara fått två-dagars så har ingen egen erfarenhet. Däremot så fäster väl en blasto snabbare än ett två-dagars, men tio timmar låter snabbt! :)

• Speck

Lokattis : det upptäcktes under utredningen, så jag har ätit det sen vintern -08 tror jag, ev våren -09.

Moolie : eller så var det blasto som fäste, man vet aldrig :) hoppas!

Svar på tråden IVF hösten 2014