IVF hösten 2014
Hej, jag hoppar också in här! Vi har ett barn sen tidigare, kom till genom IVF (icsi). På torsdag 21/8 ska vi till fertilitetscentrum på konsultation inför syskonförsök.
Vårt första försök gav 9 ägg, 7 mogna, 5 befruktade. Utav de 5 blev det ett till frusen och ett in i mig. Det blev tidigt missfall och sen inför FET styrd ägglossning med ovitrelle spruta. Det lyckades. Men det betyder att jag nu i höst måste börja om från början med hormonbehandling etc. Är lite nervös inför det eftersom jag inte hanterar hormoner särskilt bra, mår jättedåligt av hormonbaserade preventivmedel tex. (blir deppig, lynnig etc).
Vi har huvudsakligen manlig infertilitet (lågt antal o dålig rörlighet) men jag har också problem med sköldkörteln vilket jag medicineras för förstås.
Ang bruttolöneavdrag, vem frågar man sånt om? Har ni frågat personalavdelningen, löneavdelningen eller hur gick ni till väga? Det skulle ju vara intressant att spara pengar, men vill helst inte att det ska komma ut på jobbet att vi försöker bli med barn igen.