• Speck

IVF hösten 2014

Förresten : det är inte farligt /dåligt att träna under tiden man injicerar hormoner?

• Speck

Pco: jag känner flera stycken som blött under sin grav och ändå fått välskapta bebisar! Så det behöver inte betyda att det är kört! Skönt ni fått se att embryot lever, en läkare sa till mig att mf börjar med att embryot dör, sen stöts det ut. (finns säkert undantag med det är vad han sa till mig) Så jag håller tummarna att blödningen upphör snarast!

• Speck

Halloj, VUL idag, och jag hade 8 st äggblåsor i stl 8-12 mm. Jag ska in igen på onsdag för VUL, det var för tidigt att bestämma när ÄP ska ske.
    Fick även svar på mitt amh värde och det var 0,52 Rynkar på näsan Så jag har ganska låg äggreserv. Men tack vare att jag är så ung än så kommer jag fortfarande få ägg av bra kvalité även om det inte blir så många. Så jag hoppas på ägg av stjärnkvalitét nu. Det fanns fler äggblåsor som kanske hinner växa till sig.
    Jag är bara så nervös, tänk om makens simmare har blivit sämre än sist? Han har ju inte levt så sunt som är idealiskt... Men jag försöker tänka positivt...

• Speck

Karro: Du är inte med i listan! Hur länge har du tagit sprutor? Jag fattar inte vad du skrev, fritt citat "sist vi va på ul såg vi 7 äggblåsor, imorgon ska vi dit på första ul sen vi började behandlingen"? Hade du 7 äggblåsor innan du ens började med sprutorna eller vadå? När har du beräknat ÄP?

Nickidocka: Men kan det verkligen göra någon skillnad vad han äter nu? Jag trodde dte var 3-4 månaders "förnyingscykel" för killarnas simmare? Så det han gör idag ger effekt om 4 månader?

• Speck

Karro och chasingdreams va kul att vi ligger så lika i tiden! Vi kommer ju få ruva ihop! :)

Miwe: jo jag har börjat ge min man vitamin mineral tablett och så har jag bett att han ska sluta med nikotintuggummin. Dessutom har han börjat träna igen så om 4 mån har han nog bättre kvalitet (OM det nu skulle va så). Men jag hoppas de hittar några guldsimmare!

• Speck

Karro: Å nä! Vilken besvikelse, jag förstår det känns tungt Rynkar på näsan

Mallan: Så du är också på g nu, härligt. Imorgon får jag besked om när det blir äp för mig...

Ego: Usch så svullen och stundtals öm jag är i magen idag.. Har klänning på mig idag så magen kan få puta utan någon hemsk byxlinning som trycker på! Tungan ute

• Speck

Halloj, VUL idag igen och vi kör ÄP på måndag och planerat ET på onsdag!

Under behandling:

Speck - Spraystart 2/9, VUL 22/9, ÄP 29/9, ET 1/10
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9
    Mallan82: ÄP 26/9
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket)
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - Uppehåll, nytt FET i slutet av oktober

Ruvare:

MissEmman: ET 17/9. TD 4/10.
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9

• Speck

Hoppas2014: Jag går på fertilitetscentrum i Stockholm, de gör utredningar. Jag är jättenöjd med dom som klinik.

• Speck

Ja lycka till imorgon! Imorgon kväll tar jag min sista gonal F och på lördag ovitrelle! Jag är nervös inför äp också, jag fick så ont förra gången... De har gjort en anteckning om det i min journal.. De har lovat att ge mig citodon jag kan ta med mig hem efter äp så det känns bra iaf. Sist tog jag bara Alvedon.

• Speck

Mallan och chasingdreams : härligt det gick så bra!

Saturnus : jag vill inte vara negativ, men då du hade din testdag för så länge sen och får så svaga positiva så utvecklas nog inte en eventuell graviditet normalt...

Calabalic : åh spännande, lycka till imorgon!

Svar på tråden IVF hösten 2014