lucylight skrev 2014-07-01 20:34:05 följande:
Min sambo har väldigt bra antal, ca 110 milj men en aning slöa! Har inga siffror på det men hon sa att det va på gränsen, men att antalet väger upp för det!
Jag hade bra äggproduktion, om det inte vore för att jag har regelbunden mens hade de misstänkt pco, via ultaljudet såg man också flera st äggblåsor och inte bara en. Så vi ör oförklarligt barnlösa just ju.. Vilket i sin tur gör mig fruktansvärt orolig att det är kvaliten på mina ägg som ör problemet och att inte ens ivf kommer hjälpa oss!
Jag har en nära vän som försökte bli gravid i 2,5 år med sin man. Inga fel hittades och de var oförklarligt barnlösa. De lyckades dock bli gravida på första IVF-försöket och i slutet av året är deras första barn beräknat. Med andra ord finns det goda möjligheter att lyckas med IVF även vid oförklarlig barnlöshet.
P.g.a. få och slöa spermier kommer vi med största sannolikhet behöva göra isci. Själv är jag orolig att ett litet myom i min livmoder ska göra att ett embryo inte fäster. Landstingets fertilitetsläkare tror inte att det ska påverka, men själv kan jag inte låta bli att undra, det sitter ju där embryot ska bo liksom...