• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Nickidocka : ja jag med. Och efter vi fått vårt efterlängtade barn så fick jag höra att "nästa gång blir ni gravida "naturligt " för nu slappnar ni av mer", bah! Eller "nu vet din kropp hur den ska bli gravid ". Som att det har med det att göra. Jag har inte haft preventivmedel sen 7 år tillbaka och inte en gång blivit gravid "naturligt ". Alla förståsigpåare kan göra mig helt matt, därför jag inte berättar vitt och brett om att vi behöver IVF.

• MiaMorot

Ananas : gud vad glad jag blev nu! Bedövningssprutor alltså, det låter himla trevligt ???? den infon tackar jag för!

I övrigt rullar det på här.. andra dagen med sprutor idag. Ultraljud på torsdag. Spännande spännande!

• sama12

Speck: ja, blev korta protokollet. Hade ställt in mig på det långa så blev glad. Helt sjukt vad mycket tankar man har inför detta.
    Är det andra omgången för dig då?

• Speck

Sama: ja, vi har ett barn sen tre år som kom till genom IVF. Han är en frysis så jag har bara gjort en hormonbehandling förut.

Även om jag vet lite mer vad som kommer så är jag ändå spänd och tänker en del på det.. Frågor som hur kommer det gå den här gången, kommer min kropp reagera likadant, hur många försök kommer det ta innan det tar sig.. Listan är lång.

• Nickidocka

Speck:

Jag känner precis likadant. Vårt försök stannar mellan mig och min kille. Vi har ingen i vår närhet som vet om det. Orkar inte ta alla konstiga frågor, kommentarer och diskussioner som folk ska ha. Vill heller inte att folk ska diskutera vårt liv, beslut och tillvägagångssätt när vi inte är närvarande.

Människor är så duktiga på att lösa andras problem.

Imorgon är det dags för blodprov iaf , sen kommer vår ssk ringa oss och då ska vi börja med sprutor. Gahhh är så himla nära nu, är för en gångs skull glad över att månaden gått fort..

• sama12

Speck: hur funkar det med syskonförsök? Får ni betala det själva då?
    En av alla tankarna är att vi vill ha mer än ett barn.
    Håller tummarna att din kropp fattar galoppen denna gången med.

• MiaMorot

Alltså, två sprutor har jag tagit nu (tredje blir ikväll) och jag är redan öm i äggstockarna (!) Gick en golfrunda idag, och jag fick gå rejält sakta för att inte få allt för ont. Detta alltså efter 2 sprutor! Vet inte om jag vill veta hur det kommer kännas om 4 dagar när det är dags för ultraljud :-P

• Nickidocka

Miamorot:

Sa de på ett ungefär till dig hur länge du skulle spruta? Eller beror det helt på hur äggen utvecklas?

• Tindra85

Hej,

Så irriterande...ska på mötet med sprutinfo och allt på torsdag med förhoppning att få börja asap. Så kommer mensen nu!

Det är väl alldeles för sent att börja med sprutor för korta protokollet på dag 4?

:(

Tack

Svar på tråden IVF hösten 2014