• Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Totoro

Jag har kysst med killar som är riktigt usla på att kyssas. Men då har jag sagt att de ska låta mig få styra när man kysser. Då slappnar killen av och jag börjar leka med hans tunga och då blir det sen att killen också börjar mjukt kyssa tillbaka med bara tungan. Sen har jag även kysst killar som gapar som en fågelunge o typ äter upp mig men då ber jag han bara stänga munnen helt och sen pussar jag på han och tillslut pussar han likadant tillbaka :) lyckats få hungriga fågelungar att kyssas som gudar :D

Men om du nu inte vill träffa den här mannen mer så borde du nog säga det till han. För tänk om ni går så långt och blir ett par så blir det bara jobbigt om du går och stör dig på saker. Det kommer då att störa er relation. Bäst att vara ärlig och öppen av sig så kanske man kan komma fram till en lösning kanske :)

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Anonym (BosseLarsson)

Men då är den springande punkten kyssarna.
    Som Totoro skriver går de att förändra bara man är villig att ta sig lite tid och lära ut. 

"Sen kan jag tycka att det tyder på en viss känslomässig omognad om man inte utvecklat den delen när man är i den ålder han och jag befinner mig i. Åtminstone om man befunnit sig i en (eller flera) relationer. Då undrar jag hur intresserad man egentligen är av den fysiska biten i ett förhållande."

Här drar du slutsatser baserat på vad? Din egna förutfattade meningar?
    Eftersom du inte tagit upp problemet med mannen har du knappast fått en redogörelse över hans sexliv. Vi kan omöjligt veta varför han kysser som han gör. I hans tjugoåriga relation var det kanske frun som var ovillig att kyssas och håller man inte "träningen" uppe blir man så klar ringrostig.

Så återigen menar jag att du dissar mannen på grund av kyssarna och din tanke om att "det borde han kunna", "det borde han förstå" osv.

• Anonym (vad)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-29 09:25:19 följande:
    ... Samtidigt har jag folk i bekantskapskretsen som valt att bortse från att attraktionen inte finns där, ingått förhållande och i vissa fall skaffat barn och så slutar det ändå med skilsmässa/separation för att attraktionskraften inte finns där och inte har funnits från början...  
    Såna människor tycker jag verkar vara så otroligt konstiga..................ingå förhållande med någon där ingen attraktion finns:/? Det måste ju betyda att de själva är rätt asexuella eller osensuella liksom. Ligga med en möbel? Avla barn för fortplantandets skull, för fostrerlandets?  Utan attraktion finns det ju ingen möjlighet till nåt om man är en människa med behov och känslor.

Minns en kille  jag träffade som inte heller kunde kyssas.  Han gifte sig sen med en tjej som han sa "mest ville ha det sexuella överstökat"- när dom nu hade sex, vilket inte var ofta. Suck. Han hade heller inte haft sex med nån knappt i sitt liv.

What you see is what you get, liksom.
  • Aros02

Mycket intressant tråd det här tycker jag!

intressant att det är så måna kvinnor som tycker att männen de stött på varit dåliga kyssare. Jag är man men har endast ett fåtal gånger stött på en kvinna jag tycker kysser bra! 
    Tycker som trådskaparen att det är oerhört viktigt med fysisk attraktion och framförallt kyssandet. Har varit tillsammans med en kvinna i över ett decennium som hade kvaliteer jag tyckte om men hon kunde inte kyssas så det låg helt nere under många år. Inga pussar eller kyssar alls. Sexet funkade men inte mer. Träffade en kvinna för ett tag sedan som hade haft ett dåligt sexliv länge i sitt äktenskap. Vi blev mer och mer kompatibla sexuellt med smekande och allt men kyssandet funkade inte alls och jag gav upp igen. Tungan slappnade aldrig av. Säkert ger jag upp för lätt men jag har verkligen ingen lust att vara en "lärare" på precis allt även om jag numera inte anser mig ha problem med att berätta vad jag gillar. 

En bra kyss som övergår till hångel ycker jag ska vara inkännande och stegrande i början. Sen får det gärna bli lite böljande i intensitet, kommando, tempo och djup. Men känslan måste väl baseras på nyfikenhet och lyhördhet redan i första kyssen antar jag. Sen kan man ju givetvis vara ringrostig och nervös förstås.

Fan vad jag längtar efter nån att hångla med... Nån frivillig?? .. ????

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-29 10:13:12 följande:

Men då är den springande punkten kyssarna.
    Som Totoro skriver går de att förändra bara man är villig att ta sig lite tid och lära ut. 

"Sen kan jag tycka att det tyder på en viss känslomässig omognad om man inte utvecklat den delen när man är i den ålder han och jag befinner mig i. Åtminstone om man befunnit sig i en (eller flera) relationer. Då undrar jag hur intresserad man egentligen är av den fysiska biten i ett förhållande."

Här drar du slutsatser baserat på vad? Din egna förutfattade meningar?
    Eftersom du inte tagit upp problemet med mannen har du knappast fått en redogörelse över hans sexliv. Vi kan omöjligt veta varför han kysser som han gör. I hans tjugoåriga relation var det kanske frun som var ovillig att kyssas och håller man inte "träningen" uppe blir man så klar ringrostig.

Så återigen menar jag att du dissar mannen på grund av kyssarna och din tanke om att "det borde han kunna", "det borde han förstå" osv.

Jag säger inte att jag har rätt, jag säger bara hur jag tänker... Fullt möjligt att jag drar felaktiga slutsatser. Men om man nu har stått ut i ett förhållande i 20 år där det kanske bara förekommit begränsat med fysisk aktivitet så säger det ju ändå en del om hur den personen prioriterar som valt att stanna i det.
    Och ringrostig, jaaa, jag vet inte, jag har haft flera längre förhållanden (typ 4-6 år) men också varit singel i längre perioder däremellan och då dejtat eller haft något kortare förhållande. Det kan ibland ha gått 1-2 år då jag inte träffat någon/haft någon relation, men inte glömmer man bort hur man gör och blir helt handfallen?! Men absolut, all respekt för att man kan vara osäker eller att det blir lite taffligt första gången man försöker med en ny person - det var därför jag ändå valde att träffa honom en gång till - men som sagt det kändes ju absolut inte bättre tyvärr.
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (vad) skrev 2014-06-29 10:48:53 följande:
    Såna människor tycker jag verkar vara så otroligt konstiga..................ingå förhållande med någon där ingen attraktion finns:/? Det måste ju betyda att de själva är rätt asexuella eller osensuella liksom. Ligga med en möbel? Avla barn för fortplantandets skull, för fostrerlandets?  Utan attraktion finns det ju ingen möjlighet till nåt om man är en människa med behov och känslor.

Minns en kille  jag träffade som inte heller kunde kyssas.  Han gifte sig sen med en tjej som han sa "mest ville ha det sexuella överstökat"- när dom nu hade sex, vilket inte var ofta. Suck. Han hade heller inte haft sex med nån knappt i sitt liv.

What you see is what you get, liksom.
    Nja, i de fall jag känner till så handlar det nog om att man ibland tvingas bli mer pragmatiskt inriktad när man börjar bli äldre... De här tjejerna har träffat en "bra kille" (good enough-principen), som varit väldigt intresserad av dem. Är man då i 35-36-års åldern och inte har träffat rätt tidigare så kanske man tar chansen och kör familje-racet med den här killen för att inte missa det helt. Småbarnslivets påfrestningar har dock sedan gjort att separationen blir ett faktum när barnen är ett par-tre år gamla...

Hmn jag tänker lite precis som du "what you see is what you get" och gör - möjligen felaktigt - kopplingen, att om man inte är bra på att hångla så är man inte så bra i sängen...
    Uuuuuuuuuuuuuusch vilken trist historia! Tycker man inte det är lite märkligt om ens partner "mest vill ha det sexuella överstökat". Det låter hemskt...!!   
  • Anonym (uuuusch)
    Totoro skrev 2014-06-29 09:56:03 följande:

Jag har kysst med killar som är riktigt usla på att kyssas. Men då har jag sagt att de ska låta mig få styra när man kysser. Då slappnar killen av och jag börjar leka med hans tunga och då blir det sen att killen också börjar mjukt kyssa tillbaka med bara tungan. Sen har jag även kysst killar som gapar som en fågelunge o typ äter upp mig men då ber jag han bara stänga munnen helt och sen pussar jag på han och tillslut pussar han likadant tillbaka :) lyckats få hungriga fågelungar att kyssas som gudar :D

Men om du nu inte vill träffa den här mannen mer så borde du nog säga det till han. För tänk om ni går så långt och blir ett par så blir det bara jobbigt om du går och stör dig på saker. Det kommer då att störa er relation. Bäst att vara ärlig och öppen av sig så kanske man kan komma fram till en lösning kanske :)

Får jag fråga vilken ålder du och dessa killar varit/är i?
    Och grattis till att du fått dem att gå från fågelungar till gudar! (Jag fick upp en bild av en gapande blå Disney-fågelunge i huvudet som sedan omvandlas till en übersnygg mörkblond man med sexpack i motljus...!!)

Jag har redan sagt till den här killen att jag inte känner de rätta känslorna för honom. Det hindrar honom dock inte från att fortsätta försöka kontakta mig av någon märklig anledning. Men just nu ligger jag pass. Vill som sagt inte behöva gå i närkamp igen.
  • Anonym (uuuusch)
    Aros02 skrev 2014-06-29 11:02:16 följande:

intressant att det är så måna kvinnor som tycker att männen de stött på varit dåliga kyssare. Jag är man men har endast ett fåtal gånger stött på en kvinna jag tycker kysser bra! 
    Tycker som trådskaparen att det är oerhört viktigt med fysisk attraktion och framförallt kyssandet. Har varit tillsammans med en kvinna i över ett decennium som hade kvaliteer jag tyckte om men hon kunde inte kyssas så det låg helt nere under många år. Inga pussar eller kyssar alls. Sexet funkade men inte mer. Träffade en kvinna för ett tag sedan som hade haft ett dåligt sexliv länge i sitt äktenskap. Vi blev mer och mer kompatibla sexuellt med smekande och allt men kyssandet funkade inte alls och jag gav upp igen. Tungan slappnade aldrig av. Säkert ger jag upp för lätt men jag har verkligen ingen lust att vara en "lärare" på precis allt även om jag numera inte anser mig ha problem med att berätta vad jag gillar. 

En bra kyss som övergår till hångel ycker jag ska vara inkännande och stegrande i början. Sen får det gärna bli lite böljande i intensitet, kommando, tempo och djup. Men känslan måste väl baseras på nyfikenhet och lyhördhet redan i första kyssen antar jag. Sen kan man ju givetvis vara ringrostig och nervös förstås.

Fan vad jag längtar efter nån att hångla med... Nån frivillig?? .. ????

Trevligt att du gillade min tråd!
    Det kanske bara är så att det är flest kvinnor som svarat?
    Eller så är det så att det är fler män än kvinnor som är lite "hårdhänta" och "kör på" utan att känna in motpartens reaktion? Trots allt har ju män mer råstyrka än kvinnor och den traditionella mansrollen är ju att vara den aktive samtidigt som kvinnan är mer försiktig eller passiv. Men nu är jag ute på hal is känner jag!
    Inga pussar låter extremt tråkigt! Att man efter ett långt förhållande inte grovhånglar på öppen gata är ju inte så konstigt - men pussas fortsätter man ju att göra men att kyssar kanske mer utdelas på hemmaplan och vid lite mer intim samvaro... ! 
    Jag håller med dig, jag har heller ingen lust att vara "lärare". Det finns säkert de som går igång på det, men inte jag... Det är en sak att tala om vad jag tycker om  av lite mer teknisk karaktär när det gäller sex, det är ju individuellt och kan ju liksom ingen veta, men att en vuxen man klarar av att leverera en åtminstone hyfsad kyss och kan hålla om mig och ta i mig på ett skönt sätt - alltså nu kommer jag få Bosse Larsson på mig! - det förväntar jag mig faktiskt.

Haha skulle ju inte våga hångla med någon här efter denna tråden. Det kan ju lätt framstå som att jag själv tycker jag är så sjukt bra på detta, upp till bevis liksom, men det är inte det som är grejen. Det handlar om kompabilitet helt enkelt! 

• Anonym (dålig kyssare)
    Aros02 skrev 2014-06-29 11:02:16 följande:

Det återspeglar väl mest populationen på familjeliv skulle jag tro. Kvinnorna är i majoritet här och kanske är det mest kvinnor med egna dåliga erfarenheter (och vem har inte sådana?) som klickar in på rubriken "Han kan inte kyssas".
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (dålig kyssare) skrev 2014-06-28 23:26:51 följande:
    Jag tror inte att någon av oss är någon mästarkyssare tyvärr, men ingen är nog lika dålig som det du beskriver. Det var så länge sen jag kysste någon annan så jag vet inte riktigt hur det skulle kunna vara.
    Men - tycker du/ni det är mysigt att kyssa varann? Eller har ni slutat med det?
    Pussas ni istället? Alltså en del hänger nog på hur fysisk och varm man är som person. Jag är nog rätt .. sval egentligen men mitt ex var en väldigt mysig och varm person som var väldigt gosig och mysig att kyssa. Han hade så sjukt sköna läppar som var grymma att pussa på och som gjorde att man ville kyssa honom mer och mer! Hmmm nästan så jag vill ha honom tillbaka när jag märker hur svårt det är att träffa någon man får känslor för!
Svar på tråden Han kan inte kyssas!