• Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Anonym (stor skillnad)

Mitt ex va ju inte någon höjdare på att kyssas, man fick torka halva ansiktet efter och det blev att man nästan undvek det istället. På 11 år va det ingen förbättring.
    Kysste min nuvarande på första dejten och föll nog där och då haha. Kysser helt underbart och kan nog nog inte kyssa honom utan att vilja dra in han i sängen direkt Tungan ute

• Anonym (BosseLarsson)

Men för tusan, jag är inte ute efter dig TS :P Jag försöker bara rucka på ditt sätt att tänka, ge din nya infallsvinklar.

Vänd på situationen, tänk dig att det är du som hittat en riktigt snygg och rolig/trevlig kille, ni är på dejt och du lägger in en stöt i form av en kyss. Du får ingen negativ respons så du tror att den är helt ok. Ni har fler dejter och eftersom det fungerade bra senast kysser du på samma sätt.

Helt plötsligt vill killen inte träffa dig något mer på grund av att "känslan inte fanns där" och du fattar ingenting. Ni som hade sådan bra kontakt, vad är felet?

I själva verket beror allt på dina kyssar som du trodde var bra och som du inte heller fick några klagomål på. Skulle du inte då velat få reda på det för att ändra på den detaljen?

Tycker du kan vara så ärlig att du talar om det till din före detta dejt, om inte annat för att nästa kvinna ska slippa "cold fish kisses from hell" eller hur de nu var.

Om jag kysste så dåligt skulle jag definitivt velat veta, hur ska jag annars veta om att jag måste göra en förändring? Provkyssa handen ger inte direkt någon feedback. 

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-29 20:10:03 följande:

Men för tusan, jag är inte ute efter dig TS :P Jag försöker bara rucka på ditt sätt att tänka, ge din nya infallsvinklar.

Vänd på situationen, tänk dig att det är du som hittat en riktigt snygg och rolig/trevlig kille, ni är på dejt och du lägger in en stöt i form av en kyss. Du får ingen negativ respons så du tror att den är helt ok. Ni har fler dejter och eftersom det fungerade bra senast kysser du på samma sätt.

Helt plötsligt vill killen inte träffa dig något mer på grund av att "känslan inte fanns där" och du fattar ingenting. Ni som hade sådan bra kontakt, vad är felet?

I själva verket beror allt på dina kyssar som du trodde var bra och som du inte heller fick några klagomål på. Skulle du inte då velat få reda på det för att ändra på den detaljen?

Tycker du kan vara så ärlig att du talar om det till din före detta dejt, om inte annat för att nästa kvinna ska slippa "cold fish kisses from hell" eller hur de nu var.

Om jag kysste så dåligt skulle jag definitivt velat veta, hur ska jag annars veta om att jag måste göra en förändring? Provkyssa handen ger inte direkt någon feedback. 

Och det tackar jag för, jag uppskattar att du och andra skriver!
    Men neee, jag känner inte att det kommer förändra något för min del, alltså hur jag känner för den här killen, och skulle jag börja prata om kyssar med honom så kommer han väl vilja testa igen och det vill jag ju absolut inte. Jag skulle dessutom känna mig jäkligt oförskämd och elak om jag levererade synpunkter på hur han kysser och hånglar samtidigt som jag dumpar honom. Det är skillnad om man känner ett intresse ändå, fortsätter ses och då försöker styra in honom på rätt väg. Han får träffa någon annan som uppskattar honom på ett romantiskt plan helt enkelt. Och även jag då förstås.  
  • Anonym (BosseLarsson)

Du skulle med andra ord sagt det efter första dejten :P

• Anonym (Sofie)

Det här är intressant ja.

Är en 24-årig tjej. Lägger också stor vikt vid kyssar och hångel. Fungerar inte den biten så känns det hopplöst. Det betyder mycket för mig.

Har varit med om en kille som kysstes som en elvisp och hade sex precis lika illa. (Han var oskuld påstod han, och inte lyhörd för fem öre.)

Sen hade jag ett ex som bara pussade mig på munnen som om jag var hans mamma.

Min första pojkvän däremot var väldigt osäker men kysstes helt underbart. Han litade inte riktigt på mig när jag sade det, men det var helt enligt mina önskemål.

Min nuvarande (ganska nya) pojkvän kysser också bra. Kan säga att det inte blivit något mellan oss om han inte gjort det. Eller om han inte VELAT kyssas.

Jag tycker det är väldigt intimt och väldigt kärleksfullt, så det behöver stämma för att jag ska vara nöjd.

• Totoro
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-29 13:24:21 följande:
    Får jag fråga vilken ålder du och dessa killar varit/är i?

Och grattis till att du fått dem att gå från fågelungar till gudar! (Jag fick upp en bild av en gapande blå Disney-fågelunge i huvudet som sedan omvandlas till en übersnygg mörkblond man med sexpack i motljus...!!)

Jag har redan sagt till den här killen att jag inte känner de rätta känslorna för honom. Det hindrar honom dock inte från att fortsätta försöka kontakta mig av någon märklig anledning. Men just nu ligger jag pass. Vill som sagt inte behöva gå i närkamp igen.

Haha tack :D jag är 24 och de jag fått lära upp är -24. Har fått lära 3 st hur man ska kyssas mysigt :) och som du beskriver det en disney fågelunge stämmer och sen blev de värsta sagoprinsen :D men jag föll bara över 1 av dom ;)
    Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Anonym (uuuusch)
    Totoro skrev 2014-07-01 18:59:02 följande:

Haha tack :D jag är 24 och de jag fått lära upp är -24. Har fått lära 3 st hur man ska kyssas mysigt :) och som du beskriver det en disney fågelunge stämmer och sen blev de värsta sagoprinsen :D men jag föll bara över 1 av dom ;)
    Hehe ja men det räcker ju med en i slutändan! :)
    Hmn som jag misstänkte var de av yngre årgång. Och då känns det ju mer ok att man inte hunnit skaffa sig så mycket erfarenhet! Denne mannen är ju gott och väl 20 år äldre än dina lärjungar, då är iaf jag inte lika tolerant...
    Jag är ju tydligen lite elak som tycker så men det är så jag skulle resonera i andra sammanhang också, t ex på jobbet - jag förväntar mig ju mer av en konsult med 20 års yrkeslivserfarenhet än en som har 5 års erfarenhet. Och jag skulle ställa mig lite förvånad till att den äldre konsulten inte valt att utveckla sig och lära sig nytt istället för att tugga på med exakt samma arbetsuppgifter i 20 år. Alla har ju självklart inte samma ambitioner, men även i yrkessammanhang är man ingen perfect match med mig om man har låg ambitionsnivå... ;)
  • Totoro
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-07-02 22:21:05 följande:
    Hehe ja men det räcker ju med en i slutändan! :)

Hmn som jag misstänkte var de av yngre årgång. Och då känns det ju mer ok att man inte hunnit skaffa sig så mycket erfarenhet! Denne mannen är ju gott och väl 20 år äldre än dina lärjungar, då är iaf jag inte lika tolerant...

Jag är ju tydligen lite elak som tycker så men det är så jag skulle resonera i andra sammanhang också, t ex på jobbet - jag förväntar mig ju mer av en konsult med 20 års yrkeslivserfarenhet än en som har 5 års erfarenhet. Och jag skulle ställa mig lite förvånad till att den äldre konsulten inte valt att utveckla sig och lära sig nytt istället för att tugga på med exakt samma arbetsuppgifter i 20 år. Alla har ju självklart inte samma ambitioner, men även i yrkessammanhang är man ingen perfect match med mig om man har låg ambitionsnivå... ;)

Hahaha förstår precis vad du menar :D

det är klart att om snubben har några år på nacken så borde han ju ha viss erfarenhet om han typ inte tycker om att vara en hungrig liten disneyfågel :)
    Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Aros02
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-29 13:52:02 följande:

Trevligt att du gillade min tråd!

Det kanske bara är så att det är flest kvinnor som svarat?

Eller så är det så att det är fler män än kvinnor som är lite "hårdhänta" och "kör på" utan att känna in motpartens reaktion? Trots allt har ju män mer råstyrka än kvinnor och den traditionella mansrollen är ju att vara den aktive samtidigt som kvinnan är mer försiktig eller passiv. Men nu är jag ute på hal is känner jag!

Inga pussar låter extremt tråkigt! Att man efter ett långt förhållande inte grovhånglar på öppen gata är ju inte så konstigt - men pussas fortsätter man ju att göra men att kyssar kanske mer utdelas på hemmaplan och vid lite mer intim samvaro... ! 

Jag håller med dig, jag har heller ingen lust att vara "lärare". Det finns säkert de som går igång på det, men inte jag... Det är en sak att tala om vad jag tycker om  av lite mer teknisk karaktär när det gäller sex, det är ju individuellt och kan ju liksom ingen veta, men att en vuxen man klarar av att leverera en åtminstone hyfsad kyss och kan hålla om mig och ta i mig på ett skönt sätt - alltså nu kommer jag få Bosse Larsson på mig! - det förväntar jag mig faktiskt.

Haha skulle ju inte våga hångla med någon här efter denna tråden. Det kan ju lätt framstå som att jag själv tycker jag är så sjukt bra på detta, upp till bevis liksom, men det är inte det som är grejen. Det handlar om kompabilitet helt enkelt! 

Tråden är verkligen relevant för mig det är nog därför jag tycker den är intressant!

Angående hård och mjuk som man.. Det finns tillfällen att vara mjuk och inlyssnande liksom det finns tillfällen att va hård och ta för sig. Timing är ordet!.. ;)

Sen vänder sig ju rubriken till kvinnor som det kanske också finns mest av här som nån skrev.

Utan kyssar och pussar är livet tråkigt helt klart!

Grundläggande fysisk attraktion och kompabilitet från båda håll är trots allt en väldigt viktig grundbult även om man kan komma långt med tålamod, övning och belutsamhet. Det tycker i alla fall jag!
  • Aros02

"Få Bosse Larsson på mig"

Haha!

Man har ju faktiskt rätt att säga nej tack utan att förklara sig eller be om ursäkt för sig själv. Detta gäller ju särskilt under dejtingfasen.

Man behöver ju verkligen inte ge nån fler chanser om man inte vill det. En känsla av dissonans kan räcka. Det är bara Bosse Larsson som tycker att man har skyldigheter att förklara sig när man söker efter en livspartner, ett av de viktigaste valen man kan göra i livet, och behöver säga tack men adjö!

Svar på tråden Han kan inte kyssas!